Ne previše upadljiva indie igra izvrsnog grafičkog stila, sa novinama u gameplayu koji se retko sreću, i odrađena na način koji je na tragu klasika izašlih iz pera Tima Šefera? Yes, please.Odličan primer kako mali tim sa viškom kreativnosti i te kako može da skrene pažnju na sebe natprosečnim naslovom. |
Contrast je odličan primer kako mali tim sa viškom kreativnosti i te kako može da skrene pažnju na sebe jednim natprosečnim naslovom, koji teži da i sam postane instant klasik. Igra je smeštena u fantazmagorično art deco/noir okruženje i prati sudbinu male devojčice Didi, psihološki opterećene disfunkcinalnom porodičnom situacijom u kojoj dominira toplo-hladan odnos njenih roditelja. Celu ovu setno-sumornu storiju igrač prati (i igra) iz perspektive Didine imaginarne prijateljice/personifikacije u vidu visoke, zgodne crnke Daun, koja svet namučene detinje psihe doživljava na veoma originalan način (svi sporedni likovi u igri ne postoje fizički, već im možete videti samo senke koje projektuju po zidovima i drugim površinama). Igra senki i svetla je deo gde nastupa glavna novina Contrasta, koja spregu grafike i platformskog gameplaya prezentuje na vrlo kreativan način. Elem, Daun ima sposobnost da „uskoči” u površine koje su dovoljno osvetljene (i na kojima se projektuju jasne senke), nakon čega igra prelazi u ograničenu dvodimenzionalnu platformsku skakalicu u kojoj je potrebno doseći deo nivoa koji je na drugi način nedostižan. Ovo stvara neke veoma zanimljive i originalne trenutke tokom igranja (napušteni skelet bicikla, na primer, osvetljen obližnjim projektorom, na zidu baca senke koje se pretvaraju u splet različitih platformi koje igrač može da iskoristi), koje se vremenom dodatno usložnjavaju podjednako oduševljavajući svojom kreativnošću (kasnije ćete dinamično koristiti senke drugih likova tokom njihovih interakcija, uz vođenje računa o činjenici da različita udaljenost svetlosnih izvora menja veličinu senki, što može u potpunosti da izmeni strukturu obrisa na zidu koje treba da upotrebite). Dirljiva, emotivna priča, kao i odlično osmišljeni izazovi koji stalno teraju na igranje i koji nisu preteški (ali zahtevaju određeno „out of the box” razmišljanje kako biste prokljuvili rešenje), u velikoj meri uspevaju da anuliraju pojedine neudobnosti u dizajnu igre, ali nedovoljno da Contrast načine remek-delom. Ovo se, pre svega, odnosi na ne preterano baždarenu mehaniku skakutanja, koja pati od grubih i rigidnih kontrola i često onemogućava precizne poteze koji se zahtevaju (detekcija i definicija oblasti pod senkama na osvetljenim zidovima je takođe problematična, i izaziva često preklapanje i „ispadanje” lika sa 2D površina, što zna da živcira). U svemu ostalom, Contrast je pravi, mali crni biser koji zaslužuje pažnju i igrača koji ne mirišu platformske naslove. Aleksandar DINIĆ | | |

Platforma: | PC, Xbox 360, PS3, PS4 | Potrebno: | Intel Celeron E1500 Dual-Core 2.2 Ghz/AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4800+, 2 GB RAM-a, nVidia GeForce GT 330/ATI Radeon HD 3600 | Poželjno: | Intel Core 2 Duo E7600 3.06 Ghz/AMD Athlon II X2 270, 4 GB RAM, nVidia GeForce GTS 250/ATI Radeon HD 6670 | Veličina: | 1 DVD | Adresa: | www .contrast -thegame .com |
|

|