Nakon što smo neko vreme igrali JoaR, pao nam je težak granitni blok sa srca: iako je i dalje sasvim moguće da će čovečanstvo izvršiti nuklearni harakiri, sada bar znamo da tekovine naše civilizacije neće biti potpuno izgubljene kada nas ne bude. Mutirani, antropomorfni insekti visoki kao čovek će naslediti Zemlju. Oni će živeti u našim nastambama, podizati svoju decu u našim obdaništima, i gluvariti u našim barovima. A, ko zna, možda će čak i nastaviti umesto nas da prave i igraju kompjuterske igre. Tada će igre sa bubašvabama i drugim insektima u glavnim ulogama biti standard, a insekti istoričari će izdvojiti JoaR i CoD: Modern Warfare 2 kao naslove koji su bili ispred svog vremena po tome što njihov glavni lik ili bar jedan od glavnih likova jeste bubašvaba.Blesava indie avantura sa 3D stripskom grafikom i veselom atmosferom. |
Ova blesava indie avantura sa 3D stripskom grafikom i veselom atmosferom, smeštena u postapokaliptični svet gde su se ljudi međusobno istrebili nuklearnim ratom, jeste prva komercijalna igra švajcarskog Kobold Gamesa. Na početku igre vidimo kako bubašvaba Bad jurca postapokaliptičnim pejzažom, preturajući po radioaktivnoj buradi i olupinama aviona, kada iznenada nailazi na nešto što nikada ranije nije video: cvet. Ushićen, on navrat-nanos juri u podzemno atomsko sklonište, dom mnogih insekata, da saopšti svom prijatelju Džimu o ovom otkriću. Džim, koga vi upravljate tokom igre, ne može da dočeka da vidi cvet, pa se dva pajtaša zapućuju prema površini. Naravno, kad bi se odmah domogli površine, ova igra bi bila još kraća od ovih dva do tri sata potrebnih da se kompletira. Stoga će usput upadati u razne neprilike. Priča je minimalna i svodi se na putovanje kroz podzemno sklonište i izbavljanje Bada iz nevolja. Usput ćete se upoznati sa drugim stanovnicima skloništa i sukobiti se sa mravima-vojnicima koji maltretiraju vas i druge insekte (ovi mravi su nas podsetili na huligane koji terorišu stanovnike robotskog grada u Machinariumu). Kao u Machinariumu, govor i misli likova su umesto rečima predstavljeni slikama u animiranim stripskim balonima i oblačićima. Blesavost ovih slika jeste glavni izvor humora u igri. Na primer, kada Bad ispriča Džimu o cvetu koji je video, vidimo da Džim mašta o tome kako će voditi cvet u šetnju kao psa, kako će zajedno sa cvetom gledati zalazak sunca, te kako će ušuškati cvet u krevet i čitati mu priče za laku noć. Za razliku od većine avantura, ovde glavnog lika kontrolišete preko tastature. Pored kretanja levo i desno, možete da se krećete i po dubini scene, obično nekoliko metara, kao i po zidovima i plafonu. Skoro sve zagonetke su inventarske i većinom nisu teške. Putovanje bubašvabe je kratka ali zabavna igra. Ona pozajmljuje nekoliko elemenata iz Machinariuma, ali ima sopstveni identitet i dosta duha. Vredi je odigrati zbog blesavog humora; nije za valjanje od smeha, ali je simpatična. Branislav GAGIĆ | | |