TEST PLAY<>
092013<><>

The Raven: Legacy of a Master Thief

Pažljivo proučavajući biznis plan Telltale Gamesa oko izbacivanja avantura u epizodnoj formi, ljudi iz austrijskog Nordic Gamesa odlučili su da se na vreme prikače na isti voz. Tako nam autori koji za pojasom već imaju jednu solidnu point & click avanturu (The Book of Unwritten Tales od pre dve godine) šalju The Raven: Legacy of Master Thief, trodelna kriminalistička avantura, nastala u velikoj meri kao omaž delima legendarne Agate Kristi.

Lagano point & click štivo.

Naslovni Gavran je lopuža starog kova, rafinisani kriminalac koji obitava u senkama, ustremljuje se na najdragocenija muzejska i kolekcionarska umetnička dela i predmete, i za sobom, pored promaje iz pravca u kojem je šmugnuo, kao potpis ostavlja samo po pero ptice po kojoj nosi svoje umetničko ime. Dotični gospodin je ipak dolijao, smrtno ranjen prilikom jedne od krađa od strane pariskog inspektora Nikolasa Legranda, kojeg je uspeh u hvatanju Gavrana učinio instant herojem i miljenikom štampe. Četiri godine kasnije, tokom 1964, izgleda kao da se stari lopov vratio. Iz britanskog muzeja ukradeno je jedno od Očiju Sfinge – legendarnog para skupocenih rubina, uz prepoznatljiv potpis u vidu ostavljenog ptičjeg pera. Nešto, međutim, ostavlja utisak da u pitanju možda i nije stari lupež za kojeg se veruje da je upokojen: nedostatak suptilnosti tokom pljačke u vidu otvorenog nasilja prema radniku obezbeđenja, kao i upotreba eksploziva, stvaraju zdravu sumnju da je u pitanju potencijalni plagijator koji istragu želi da skrene u ćorsokak.

Igrač je u ulozi Jakoba Zelnera, švajcarskog policajca pred penzijom (očigledno inspirisanog Herkulom Poaroom), angažovanog da obezbedi bezbedan prenos preostalog dragog kamena vozom do Venecije, gde će biti ukrcan na brod za Kairo radi transporta i postavke u tamošnjem muzeju. Strepnje da će i ovaj rubin biti meta pravog ili lažnog Gavrana ubrzo se obistinjuju, a na pleća simpatičnog gospodina Zelnera pada zadatak aktivnog cunjanja i njuškanja po dve dostupne lokacije u epizodi (pomenuti Orijent ekspres voz i prekookeanski brod Lidija), razgovor sa nekoliko likova na zajedničkom proputovanju i pokušaj otkrivanja daljih namera nezaustavljivog lopova i eventualnog razotkrivanja njegovog pravog identiteta.

Grafička obrada je više nego pristojna, sa prilično umešno i simpatično modelovanim likovima.

Ovako gust zaplet sasvim je očekivan kada se uzme u obzir namera autora da (relativno uspešno) rekreiraju klasičan krimi-roman u formi video-igre, a sve to odrađeno u duhu koji krasi dela gospođe Kristi. Puno šetkanja i razgovora po nekoliko statičnih lokaliteta lišeni su bilo kakvih atraktivnih prizora ili akcionih momenata (ne računajući „dramatičnu” završnicu putovanja vozom), i više podsećaju na gledanje nekog mirnog i intrigantnog TV-filma snimljenog tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sporadična upotreba predmeta odrađena je u realnim okvirima (po džepovima nikada nećete nositi ono što u njih, zapravo, i ne može da stane), dok je akcenat igre pre svega na interakciji sa drugim likovima koji zadovoljavaju veće ili manje stereotipe karakteristične za ovakvu vrstu priča (bogata baronica koja je mecena celokupnog projekta i njen strpljivi batler, violinista-vagabund koji nešto očigledno krije u svom koferu za instrument, arogantni detektiv Legrand i njegov sumnjičavi pomoćnik, simpatični kapetan broda, razmažena bogatašica, poznata spisateljica i žena sa detetom koja brine o njoj i ostali).

Upravljačka šema delimično je korektno odrađena (manipulacija inventarom, pre svega), i manja zamerka odnosi se na povremeno nejasne pravce kretanja unutar scena koje nisu povezane loading ekranom. Drugi propust tiče se ubitačno penzionerskog Jakobovog pozicioniranja, kako zbog čestog vrpoljenja okolo-naokolo prilikom kretanja, tako i zbog povremenog izostanka odziva miša prilikom kliktanja na očigledno prihvatljiva mesta na tlu.

Sve je odrađeno u duhu koji krasi dela gospođe Kristi.

Sve ostalo relativno je dobro (pod uslovom da se pripremite na namerno spor tempo igranja). Tokom progresa u priči osvajaćete avanturističke poene (kojima „finansirate” iscrtavanje hot-spotova po ekranu) i otključavati galeriju bonus materijala u glavnom meniju, a posebno dopadljivo je odrađena sveščica sa beleškama i skicama bitnim za likove i druge elemente istrage. Kuriozitet je i da je moguće neodrađivanje pojedinih radnji ili izostanak rešenja pojedinih problema, pa ostaje da se vidi da li će ovo uticati na događaje u sledećim epizodama.

Grafička obrada je i više nego pristojna, sa prilično umešno i simpatično modelovanim likovima, kada se uzme u obzir neambiciozni engine koji pokreće igru (animacija i kretnje su takođe solidno odrađeni, pa pojedini momenti zaista deluju kao da gledate neku krimi-seriju). Glasovna gluma je i više nego uspela, a nenametljiva „muzika iz lifta”, u sprezi sa pomenutim grafičkim dometima, prilično dobro dočarava period u koji je igra smeštena.

Iako bi svakako više profitirala da su pojedini elementi igre odrađeni na studiozniji način (na pamet pada avantura Sinking Island, na primer, sa detaljnim analizama likova i povezivanjem motiva, dokaznog materijala i događaja), prva igra iz The Raven serijala predstavlja lagano point & click štivo, namenjeno pre svega igračima koji mogu da izdrže duže vreme bez dnevne doze virtuelnog prolivanja krvi i spektakularnih eksplozija poslednje generacije.

Aleksandar DINIĆ

 
Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist
CastleStorm
Dishonored: Brigmore Witches
Divinity: Dragon Commander
Dota 2
Skulls of the Shogun: Bone-A-Fide Edition
Cloudberry Kingdom
Space Hulk
The Raven: Legacy of a Master Thief
Šta mislite o ovom tekstu?
The Bureau: XCOM Declassified
Guacamelee!
The Inquisitor: Book 1 – The Plague
Shadowrun Returns
Duck Tales Remastered
Face Noir
Halo: Spartan Assault
Europa Universalis IV

...još jedno mišljenje
Generička, neinventivna avantura, koja po tehničkim osobinama podseća na ostvarenja od pre desetak godina. Zamisao autora da se uvuku pod kožu ljubiteljima Agate Kristi tako što će reciklirati većinu elemenata iz starinskih kriminalističkih romana engleskog senzibiliteta (krađa dragulja iz Britanskog muzeja, Orijent ekspres, krstarenje Mediteranom) u biti nije loša, ali je trapavo realizovana. Atmosfera šezdesetih godina je neupečatljiva, a dijalozi neubedljivi. Pasionirani zaljubljenici u whodunnit misterije mogu igri dati šansu (igre ovakve tematike ionako ne izlaze često), a nama ostaje da se (još jednom) podsetimo Sinking Islanda i Cruise for a Corpsa.
Miša MITRANOVIĆ

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Pentium 4 2.0 GHz/AMD Athlon XP 2000+, 2 GB RAM, nVidia GeForce 210/ATI Radeon X600
Poželjno:
Intel Pentium Core 2 Duo E4400 2.0 Ghz/AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+, 3GB RAM, nVidia GeForce GT 340/ATI Radeon X1900 GT
Veličina:
1 DVD
Adresa:
raven -game .com /en /home /

77
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera