TEST PLAY<>
092013<><>

Divinity: Dragon Commander

Zmaj sa mlaznim rancem. To bi već skoro samo po sebi bila dovoljno zanimljiva ideja za kompjutersku igru. No, još zanimljivija ideja za igru jeste zmaj s mlaznim rancem koji upravlja carstvom, vodi svoj bračni život, odlučuje o političkim pitanjima, planira globalnu strategiju, podiže vojske, komanduje ih u bitkama, i sam se uključuje u sudar armija, bljujući vatru i bacajući magije.

Zmaj s mlaznim rancem. To je već samo po sebi dovoljno zanimljiva ideja za kompjutersku igru.

Dragon Commander kombinuje poteznu strategiju na mapi sveta, real-time strategiju, upravljanje zmajem u trećem licu tokom real-time bitaka, te RPG elemente kao što su izbori i posledice i razgovori sa NPC likovima. Kada je belgijski Larian Studios predstavljao koncept DDC-a izdavačima, oni su odbacivali ideju kao previše rizičnu. Verovatno su pomoću pouzdanih metoda kao što su konsultovanje liste prošlogodišnjih hitova i gledanje u pasulj utvrdili da igrače zanimaju samo nastavci i rimejkovi. Da Larian nije sakupio dovoljno novca da počne sâm da finansira i izdaje svoje igre, Dragon Commander ne bi bio napravljen. A to bi bila šteta.

Mislili smo da priča prati potomka Šmauga i Baka Rodžersa, ali pogrešili smo. Radnja je smeštena hiljadama godina pre ostalih Divinity igara, u steampunk eru neobičnih ratnih mašina. Kada deca cara Sigurda I ubiju oca i natope Rivelon krvlju ratujući među sobom za presto, čarobnjak Maksos odlazi da potraži jedinog Sigurdovog potomka koji nije izdao oca. Igrač je u ulozi nezakonitog potomka Sigurda i zmajice Aurore dok je bila u ljudskom obličju. U pitanju je zmajski vitez koji se po volji pretvara u zmaja (kao junak Divinitya 2 (SK 1/2011)), i u njemu Maksos vidi jedinu šansu za ponovno ujedinjenje carstva i uspostavljanje mira. Vaš zadatak je da porazite armije ostale Sigurdove dece i osvojite presto.

Čekaju vas sati odlično napisanih i odglumljenih dijaloga, koji kao i u prethodnim Divinity igrama vrcaju od humora.

Vaša baza operacija je carski vazdušni brod Raven, na kojem su smešteni RPG elementi igre u pauzama između dva poteza na strateškoj mapi. U prestolnoj sobi Ravena sastajete se sa većem petoro ambasadora različitih rasa Rivelona. Svaka rasa ima neku političku ideologiju iz našeg sveta: undeadovi su religiozni fundamentalisti; patuljci se zalažu za kapitalizam i porodične vrednosti; vilenjaci za socijalizam i očuvanje prirode; gušteri su liberali koji se zalažu za razum i slobodu; impovi ne mare ni za šta sem nauke i tehnologije. Ambasadori pred vas iznose političke predloge, koji se kreću od nametanja poreza crkvi, preko ograničenja impovskih porodica na petoro dece, do legalizovanja gej brakova i korišćenja drudanae (čitaj: marihuane) u medicinske svrhe. Mnoga od ovih pitanja su pozajmljena iz savremene politike, i obrađena su sa nekih četrdeset odsto ozbiljnosti i šezdeset odsto humora. Na primer, kada ambasador undeadova, Jorik, predloži univerzalnu regrutaciju, ambasadorka guštera će reći da svaki čovek ima pravo da slobodno odluči da li će praviti vojnu karijeru, dok će ambasador impova reći da više vojnika znači veće bitke i više eksplozije, a impovi vole eksplozije. Vaše odluke kao posledicu imaju promenu reputacije sa svim rasama, a često donose i druge bonuse i penale.

Osim sa ambasadorima, pričate i sa svojim generalima, kao i sa suprugom kraljicom (kada se oženite kasnije u toku igre). Odluke koje donosite u dijalozima sa ovim likovima utiču na dalji tok njihove priče, a uz to najčešće menjaju i reputaciju sa frakcijama. Čekaju vas sati odlično napisanih i odglumljenih dijaloga, koji kao i dijalozi u prethodnim Divinity igrama vrcaju od humora.

U RTS bitkama možete po želji da se prebacujete između standardnog strateškog pogleda i upravljanja zmajem u trećem licu.

U inženjerskom delu broda trošite istraživačke poene na otključavanje novih tipova jedinica, kao i na unapređenja za već otključane jedinice. Istim poenima kupujete i magije i pasivne veštine za svoju zmajsku formu.

Nakon što ste razgovarali sa svim likovima i kupili unapređenja, odlazite na komandni most i pristupate poteznoj mapi sveta. Svaka vaša provincija donosi vam određenu količinu zlata i istraživačkih poena, i na svakoj možete izgraditi po jednu građevinu. Strateške i borbene karte dodatak su standardnoj formuli poteznih globalnih strategija. Tako možete odigrati kartu kojom ćete uništiti protivničku građevinu, ili pak kartu koja snižava cenu proizvodnje svih pomorskih jedinica tokom jednog poteza. Samo jedan okršaj u svakom turnu možete da rešite komandujući jedinicama u real-time borbi, dok će ostali okršaji biti rešeni automatski. Pre početka svake borbe, bilo da je vodite sami ili se njen ishod odlučuje auto-resolveom, možete odigrati do pet borbenih karata – na primer, kartu koja ojačava vaše snage plaćeničkim jedinicama, ili kartu koja smanjuje štetu protivničkih grenadira za 75 procenata.

Ako ste izabrali da rešite okršaj real-time borbom, ne vodite samo snage kojima ste napali ili branili provinciju, već veoma brzo možete naštancovati dodatne jedinice. Ovo znači da često možete pobediti protivnika koji je imao brojčanu nadmoć na poteznoj mapi. RTS mehanika bazirana je na osvajanju kontrolnih tačaka i sticanju regrutnih poena, koje trošite na građevine i jedinice.

U RTS bitkama po želji možete da se prebacujete između standardnog strateškog pogleda i upravljanja zmajem u trećem licu kao u nekoj akcionoj igri (kada niste u zmajskoj formi niste prisutni kao jedinica na ekranu). Za prvi put kada se pretvorite u zmaja, kao i svaki put nakon što poginete, treba vam određen broj regrutnih poena. Dok ste u zmajskoj formi, i dalje možete da upravljate jedinicama, samo što imate slabiju preglednost situacije.

Pored single player kampanje, igra nudi i custom kampanju, kao i multiplayer custom kampanju i skirmish za maksimalno četiri igrača, bilo u LAN-u ili preko interneta.

Branislav GAGIĆ

 
Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist
CastleStorm
Dishonored: Brigmore Witches
Divinity: Dragon Commander
Šta mislite o ovom tekstu?
Dota 2
Skulls of the Shogun: Bone-A-Fide Edition
Cloudberry Kingdom
Space Hulk
The Raven: Legacy of a Master Thief
The Bureau: XCOM Declassified
Guacamelee!
The Inquisitor: Book 1 – The Plague
Shadowrun Returns
Duck Tales Remastered
Face Noir
Halo: Spartan Assault
Europa Universalis IV

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Core2 Duo E6600 ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce 8800 GT ili Radeon HD 4850 512 MB
Poželjno:
Intel Core i5 2400 ili ekvivalent, 4 GB RAM-a, GeForce GTX 550 ili Radeon HD 6XXX 1 GB
Veličina:
15 GB download
Adresa:
www .divinity dragon commander .com

84
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera