Svedoci smo velikih promena u odnosu snaga na igračkoj sceni. Epoha suverene vladavine milionski „teških” naslova je na izmaku. Kapitalci sada, zahvaljujući razvoju interneta, moraju da naprave mesta za mikroprojekte koji, po faktoru zabave, nadmašuju veliku braću a od njih su i višestruko povoljniji. Poznate kompanije odlučile su da ne ignorišu pomamu za malim, zaraznim igrama već da se prilagode novonastaloj situaciji tako što će nezavisnim razvojnim timovima ponuditi partnerstvo. I upravo kao plod takve saradnje između Ubisofta i Pwnee Studiosa nastao je Cloudberry Kingdom, beskonačni 2D platformer brzog tempa, rađen po uzoru na Super Mario Bros 3.I jednostavnost može da posluži kao recept za dobru igru. |
Story Mode, The Arcade i Free Play tri su glavna režima igre, a svaki od njih može igrati do četiri igrača u co-opu. Story Mode prati Boba, superheroja čiji je odlazak u penziju ponovo odložen. Kao i bezbroj puta do sada, princeza biva oteta, svet je u opasnosti a našem junaku zapalo je da sve dovede u red. Na tom putu proći će kroz 320 nivoa svrstanih u sedam poglavlja. S promenom poglavlja menja se okruženje (šuma, more, oblaci) ali i tip heroja kojim upravljate. Promene se uglavnom odnose na skok (Double Jump, Jetman) ili veličinu heroja (Tiny Bob, Fat Bob, Phase Bob) ali ima i neobičnih tipova poput Hero in a Box koji kretanje ograničava na skokove, bez hodanja. Pored toga, smenu poglavlja obeležavaju i duhovite cutscene putem kojih pratite progresiju radnje. Na flasholiku grafiku u njima ne vredi trošiti reči, ali je zato glasovna gluma sasvim solidna (glavnom protagonisti glas je pozajmio Kevin Sorbo, zvezda TV serija „Andromeda” i „Hercules”). Iako pravljen i za konzole, Cloudberry Kingdom spada među malobrojna ostvarenja kod kojih se prednost može dati tastaturi u odnosu na džojped. Bob bolje reaguje na komande izdate preko strelica ili ’WASD’ tastera, što će vam biti od koristi prilikom savladavanja prepreka (i sačuvati živce). Prava vrednost ovog naslova leži u preostala dva režima. U Arcade modu, cilj vam je da pređete što više nivoa sa zadatom količinom života ili za određeno vreme. Te nivoe AI sam generiše svaki put kada pokrenete igru i tako garantuje da nikad nećete prelaziti isti nivo dvaput i da tih nivoa nikad neće ponestati. S druge strane, Free Play je sandbox koji kontrolu nad kreiranjem nivoa predaje vama. Šljašteći grafički detalji, pregršt oružja, sposobnosti i magija, ultrakrvavo i anatomski ispravno prosipanje creva pametnim NPC-jevima koji se kreću i rade nezavisno od igrača... Čini se da smo, negde usput, izgubili iz vida suštinu igranja. Ali, to je u redu, dokle god ima ljudi koji će nas podsetiti da i jednostavnost može da posluži kao recept za dobru igru. Aleksandar RADOVANOVIĆ | | |

Platforma: | PC, PS3, Xbox360, Wii U | Potrebno: | Intel C2D E4400 ili ekvivalent, 1 GB RAM, DirectX 9, Shader Model 4, 256 MB VRAM | Poželjno: | Intel C2D E7600 ili ekvivalent, 2 GB RAM, GeForce GTS 250 ili Radeon HD 6670 | Veličina: | 2 GB | Adresa: | www .pwnee .com /games / |
|

|