So many trailers are fast, time to take it sloooow... Niko nije imun na marketing: onaj koji kaže da jeste, laže ili ne želi da prizna da postoji advertajzing koji može da zagolica i njega, inteligentnog cinika. Pola redakcije SK-a bilo je probodeno amorovom strelicom najboljeg game trailer/teasera u živom sećanju: fuzija humora, džeza i pomorske strategije, koju možete da vidite na bit.ly/Zr91m3, znojila je dlanove u anticipaciji igre za koju smo bili sigurni da će biti genijalna.Samo još jedna u nizu igara iz „B” sekcije. |
Nije bila genijalna. Leviathan: Warships samo je još jedna u nizu igara iz „B” sekcije portfolia švedskog Paradox Interactivea, koju karakterišu dobra ideja, srednji nivo produkcije, niska cena i vrlo ograničeni sadržaj, koji je zamišljen da se popuni putem day-1 plaćenog DLC-a. U igri, recimo, nema ni traga nežnog džeza i baršunastog glasa koji je obeležio trailer; zapravo, biće ga u kozmetičkoj formi glasa za brifing, ali će morati da se kupi za keš... Leviathan: Warships je SF pomorska strategija koja kombinuje real-time planiranje i automatsko izvršavanje poteza, koja sadrži bledu i kratku single player kampanju i čija je osnovna poenta multiplayer. Na kampanju nema smisla trošiti reči, jer podseća na niz grubo sklepanih skirmish misija bez razrađenog lorea. Borba protiv nekakvih pirata u misterioznom arhipelagu nema ni glavu ni rep, ali je previše teška da može da se shvati kao produženi tutorial.Hibrid potezne i real-time strategije. |
Leviathan: Warships je igra koja pravo lice pokazuje tek u multiplayeru, gde sve lepote fino smišljenog strateškog gameplaya mogu da dođu do izražaja. U co-op i PVP modovima igre imate otključane sve kategorije brodova, oružje i sve defanzivne dodatke za njih, uz ljudskog protivnika koji je bolji od AI-a koji ide na golu snagu bez strategije. Mehanički gledano, igra je hibrid potezne i real-time strategije u okviru koje vi i vaš protivnik delite fazu planiranja i fazu izvršenja: dužina prve može da varira od deset sekundi do pet minuta, dok druga traje deset sekundi. U fazi planiranja „plotujete” kretanje brodova, otvaranje vatre, sejanje mina, aktiviranje radarskog pinga, ispaljivanje dimne zavese, aktiviranje energetskih štitova i druge akcije koje zavise od opreme koju imate na vašim brodovima. U fazi izvršenja gledate kako vaš genijalni plan propada, slušajući protivnika koji se preko Skajpa smeje kao hijena... Srž igre je modul za podešavanje flota i pojedinačnih brodova. Vaš flotni „roster” ograničen je bodovnom vrednošću u zavisnosti od kategorije (mala flota – 2000 poena, velika flota – 8000 poena...), uz potpunu slobodu njihovog raspoređivanja. Dilema seže mnogo dublje od „mala grupa bolje naoružanih, snažno oklopljenih brodova, ili masivna flota slabih, ali brzih fregatica?”. Svako plovilo ima „hardpointse” za oružje, opremu, oklop i druge dodatke, tako da brodove možete fino „tjunovati” u skladu sa stilom igranja. Nigde ne piše da samo izviđači mogu da imaju radar, da krstarice ne mogu da budu bez oklopa i brze, da bojni brodovi moraju da imaju samo dalekometno oružje... Svaki instalirani modul podiže cenu pojedinačnog broda, tako da je pažljivo balansiranje majka uspeha: uz malo truda, ceo budžet možete spaliti na jednog masivnog drednota načičkanog oružjem, što bi bilo veoma glupo i nadasve pogubno.Igra pravo lice pokazuje tek u multiplayeru. |
Što se tiče oružja, arsenal može grubo da se podeli na balističko i energetsko; balističko varira od kratkodometnih topova s pravolinijskom putanjom granate, preko artiljerije i raketa koje lobuju, do rail-guna koji pravolinijski buši svako plovilo u liniji. Svako oružje ima limit dometa, ugao otvaranja vatre i (u slučaju raketa) minimalne distance za paljbu (deadzone). Svako oružje i većina opreme ima i cooldown, što je dodatni taktički faktor, posebno značajan kod energetskih štitova i moćnog oružja s dugim periodom hlađenja (railgun). Lakmus test sa društvom imao je istu boju kao i nakon celovečernjeg igranja The Showdown Effecta: „sve je to super, braćela, ali ne bih ponovo celo veče ovo igrao, bez obzira na to što je društvo dobro i što ima smeha” bio je dominantni zaključak naše četvoročlane ekipe za testiranje co-op/PVP igara. Glavni problem je odsustvo pravog real-time moda koji bi zamenio faze planiranja i izvršenja: četvoro ljudi ima četiri strateška senzibiliteta koji najčešće nisu kompatibilni... Neko svoj potez isplanira za deset sekundi, skakućući u stolici od anticipacije dobrog manevra, dok drugi gnjaaavi kao gladna godina, nervirajući se što ostatak ekipe cokće, cupka i što ga požuruje, a na sugestiju limitiranja faze planiranja na 30 sekundi frkće kao mačka. Pretpostavljamo da bi u društvu četvorice full istomišljenika sve teklo mnogo glađe: četvorica studenata pomorske akademije, koji su ujedno vršnjaci iz istog sela, uživali bi u PVP-u Leviathan: Warshipsa. Igra, inače, postoji i u verziji za Mac, Android tablete i Apple iPad. Sve verzije, navodno, omogućavaju međusobni multiplayer, ali to nismo bili u mogućnosti da probamo usled fokusa na PC verziju. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |