TEST PLAY<>
062013<><>

Victoria II: Heart of Darkness

Iako ne odaje takav utisak na prvi pogled, Victoria II je najkomplikovanija strategija koju je napravio Paradox Interactive, kompanija u čijem arsenalu nikada nije manjkalo vrlo kompleksnih strateških naslova. Biti najzaguljeniji sin porodice Zaguljanski nije mala stvar, kamerad!

Najkrupnija mehanička novina igre je novoustanovljeni sistem međunarodnih kriza.

Heart of Darkness je druga ekspanzija za Victoriu II. Njena osnovna tema je kolonijalizam, preciznije, trka za Afriku koja je istorijski zaokupljala velike sile tokom XIX veka. Pored juriša na kolonije i gušenja domorodačkih pobuna, očekuje vas i utakmica s drugim velikim silama za parče tog teritorijalno ograničenog kolača. Važno je napomenuti da kolonijalne teritorije crnog kontinenta nisu „biti il’ ne biti” faktor u velikoj šemi stvari, već samo još jedna strela u tobolcu ekspanzije.

Najkrupnija mehanička novina igre je novoustanovljeni sistem međunarodnih kriza, u kojima velike sile uzimaju učešća putem svrstavanja na jednu ili drugu stranu koja se nalazi u sporu, a koji je uveden da bi poboljšao dinamizam igranja s malim zemljama i narodima. Ovaj sistem, teorijski i praktično, dozvoljava da teritorijalna mrvica poput Srbije iz sredine XIX veka iskoristi savezništvo sa Rusijom, zakuva krizu oko južnih teritorija i iskoristi polarizaciju među velikim silama da bi Tursku naterala na ustupke. Nažalost, mehanizam je i dalje pomalo bagovit, i trenutno dozvoljava samo minor powersima (zemlje sa statusom između velike sile i malog anonimusa) da inicira krize i ostvari profit (ili autodestrukciju) kroz igranje s vatrom.

Sledeća krupna novina su redizajnirana pravila za pomorske bitke, u kojima se više ne favorizuje puki flotni kvantitet, već se u obzir uzimaju kategorije brodova i brzina i domet topova. Ovo omogućava tehnološki naprednijim snagama sa boljom taktikom da smlave višestruko jačeg protivnika čija je doktrina ostala u prošlom veku. Ova „pomorska pitanja” imaju prvorazredni značaj usled neposredne korelacije mornarice (i flotnih baza) sa distancom na kojoj je moguće sprovesti kolonizaciju. Ovo nije poseban issue za Francusku ili Veliku Britaniju, koje su po defaultu već pružile pipke u svaki kutak sveta, ali je značajno za Rusiju, Prusku ili neku treću silu koja želi da se bavi rekreativnim kolonijalizmom od nule.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Metro: Last Light
Game Dev Tycoon
Don’t Starve
Fez
Star Trek
Victoria II: Heart of Darkness
Šta mislite o ovom tekstu?
Pinball FX 2
Dead Island: Riptide
Oddworld: Stranger’s Wrath HD
Leviathan: Warships
Papo & Yo
Shootmania: Storm
Zeno Clash 2
Warframe
Injustice: Gods Among Us
Gears of War: Judgement
Zack Zero
Club Penguin

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4/2.4 GHz ili ekvivalent, 1 GB RAM, GeForce 6800 ili Radeon X850XT
Poželjno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 2 GB RAM, GeForce 8800GT ili Radeon HD 3800
Veličina:
136 MB
Adresa:
www .victoria2 .com

82
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera