Gotovo svaki ljubitelj video-igara je bar jednom poželeo da napravi svoju igru. Međutim, obično se naleti na razne prepreke, što novčane što druge prirode, i ta „idealna igra” ostane nedostignut san. Iako vas neće naučiti programiranju, Game Dev Tycoon vam omogućava da iskusite kako bi izgledalo da vodite studio za izradu igara.Iskusite kako izgleda voditi jedan studio za izradu video-igara. |
Svoj studio osnivate, naravno, u garaži. Kuckate nekoliko nedelja ili meseci, i stvarate svoju prvu igru. Bez mogućnosti za promociju, ali sa puno entuzijazma, očekujete početak prodaje i „preki sud” u IT časopisima, koji vas „počaste” ocenom 5/10 i jednostavnim „meh”. Igra, ipak, zarađuje koji dinar i nastavljate posao. Kampanja u Game Dev Tycoonu napravljena je tako da simulira događaje iz industrije. Tako će vremenom izlaziti nove konzole (simpatično preimenovane tako da se izbegnu tužbe oko kopirajta). U početku ćete igre razvijati za PC i C64, a kako se budu pojavljivale nove platforme tako će se menjati i tržište, pa i popularnost pojedinih sistema. Kako se budete bogatili, dobijaćete i mogućnost kupovine licenci za izradu igara na konzolama, kao i pravljenje svog endžina koji će drastično povećavati kvalitet igara, a samim tim i prodaju/ocene. S ekonomske strane, igra je manje-više precizno pokazala kako izgleda voditi manji studio. Pomenuto pravljenje endžina iziskuje dosta vremena, istraživanja i ulaganja i može da dovede vaš studio na rub bankrota. Dobar balans podešavanja (engine, gameplay, tehničke karakteristike) tokom izrade igre vodi do bolje prodaje i eventualno mogućnosti da sklapate ugovore sa izdavačima. Tu su, naravno, i plate zaposlenih i razni troškovi održavanja kancelarije. Sve to je izuzetno jasno i jednostavno prikazano, što je veliki plus. Tycoon igre obično zatrpavaju igrača brojnim ekranima s podacima i statistikom, te su neretko bauk za početnike u žanru. Ova igra je to uspešno izbegla prostim nedeljnim presekom finansija. Nažalost, ceo proces izrade igre kao i kombinacije žanrova, platformi i ciljne publike nisu baš najsjajnije objašnjeni, te ćete za iole ozbiljnije igranje morati da pretražite zvaničnu Wiki stranu. Ovde zbunjuje i činjenica da neke od kombinacija, inače logične u stvarnosti, prosto „ne piju vodu” po logici koja vlada u igri. Recimo, nećete moći da napravite studio fokusiran na jednu temu, pa čak ni na žanr, jer će se igra lošije prodavati ukoliko je previše slična prethodnoj. Nedostaje i nekakav vid tehnološkog stabla kako biste stekli neku ideju kako da usmeravate svoja istraživanja. I pored toga što je znatno uprošćena simulacija, Game Dev Tycoon obiluje šarmom i zaraznošću zbog čega zaslužuje našu preporuku ljubiteljima žanra, kao i svima koji su bar nekad poželeli da iz prve ruke vide kako izgleda razvoj video-igre. Bojan JOVANOVIĆ | | |