Elven Legacy: Ranger, Siege & Magic | Relativan uspeh Fantasy Warsa, sjajne potezna strategije ruskog 1C Companyja od pre dve godine, naterala je dotičnu gospodu da kao pijanac u blizini plota ne popuštaju stisak kakve-takve zlatne koke koja im je nenadano zapala u krilo. Nakon originalne igre, pre nekih devet meseci dobili smo i duhovnog naslednika pod nazivom Elven Legacy koji je, osim nekoliko manjih novina i poliranja, izgledao i funkcionisao u dlaku isto kao i original. U periodu od oktobra do sredine decembra uporni Rusi, očarani svojim generičnim fantasy settingom i igrajući na sigurno, naštancali su tri dodatne kampanje malenih gabarita, ali prilično bogatog sadržaja po jedinici prostora u proseku.Pre bilo kakvog upuštanja u nove avanture širom vilenjačkih kraljevstava, osnovnu verziju Elven Legacyija potrebno je zakrpiti poslednjim zvaničnim patchom (verzija 1.0.9.3). Svaki od tri mini-paketa instalira se i pokreće potpuno samostalno, ali je preporučljivo igrati ih redosledom kojim su izlazili (Ranger, Siege i Magic na kraju), jer je cela stvar zamišljena kao svojevrsna dodatna trilogija baznoj igri, sa likovima, događajima i referencama koji se nadovezuju na zajednički timeline trilogije (i raniji lore cele priče). Ranger pripoveda o, je li, rendžeru Kornelijusu poslatom od strane glavešina misterioznog Reda Markusa da u zemljama Ilisa pripremi njihov dugo planirani povratak (i, naravno, zadovoljenje apetita za moći & magijom). Ranger kampanja sastoji se od čak 16 novih misija, upoznaje nas sa dva nova heroja (pored Markusa, tu je i kapetan Lušijus), donosi standardan set novih predmeta i čarolija i nekoliko specijalnih skillova za Markusa koji mu omogućavaju promenu napadačkih manevara. Siege kampanja odvija se nekoliko meseci nakon ovih događaja, sa fokusom na vilenjačkog lorda Sagitelu koji ponovo kreće u kontrolisane upade u kraljevstva ljudi. Njihove armije ovog puta su spremne za drske vilenjačke provokacije i ujedinjene snage Inkvizitorskog reda i ostalih ljudskih frakcija (uključujući tu i heroja Kornelijusa iz prethodnog dodatka) uspevaju da odole i nametnu borbu neprijatelju, pokušavajući da ugaze dobro utvrđene patuljačke citadele i vilenjačke gradove. Taksativno, Opsada donosi 19 kampanjskih misija, nove heroje, jedinice, bonus misije i račvanja radnje u zavisnosti od ishoda pojedinih bitaka. Magic, treći i poslednji deo slagalice, fokusira se na skoru propast znanog sveta u vidu demonske energije koja je zapljusnula zidine kapitola Sylenta crpeći svetlu magiju i istovremeno izluđujući čarobnjake Akademije. Dok Inkvizicija pokušava da anulira i spreči nadiranje mračnih sila, jedinu nadu za spasenje predstavlja Alfred Brenok, arhimag extraordinaire, kadar da komanduje najrazornijim magijama i u isto vreme priziva armije nemrtvih, konstatno se rvući s porivom da i sam sklizne u ludilo. Magic se sastoji od „svega” 15 novih misija, petljancije sa vojskama i jedinicama podignutim iz mrtvih, volatilnim magijama najvišeg i najrazornijeg reda i bonus misija u kojima ćete sresti stare znance iz originalnog Elven Legacyja, ali i samog Fantasy Warsa.Sam gameplay, mehanika, kontrole i osećaj prilikom igranja ostali su netaknuti. Igra i dalje funkcioniše kao svojevrsna fantazijska verzija šaha sa jasno definisanim pravilima prilikom povlačenja poteza (a u skladu sa vrstama jedinica i njihovim specijalnim veštinama i sposobnostima). Ovde ponovo treba pomenuti besprekorno ispeglani upravljački mehanizam, koji se bazira na glatkoj i efikasnoj upotrebi WASD tastera za skrolovanje ekrana i desnog dugmeta miša za rotiranje pogleda. Zajedničko za sve tri kampanje je primetno povećanje težine (pored ionako prilično izazovnog originala), što će pre ili kasnije izazvati pravednički gnev i mahanje pesnicom u pravcu monitora. Standardno ogromni i otvoreni tereni, neprijatelji posejani iza svakog većeg grma, gomiletina jedinica pod komandom, surovo kažnjavanje svake pogrešne procene ili odluke i grozničava jurnjava da se tekuća misija kompletira u zadatom broju poteza sada su izazovnije nego ikada, jasno ukazujući na to da je novokomponovana trilogija namenjena isključivo tvrdokornim fanaticima. Nagrade u vidu bonus misija i kvalitetnije zbirke artefakata svakako su primamljive, ali će zlatni pehari koji ih donose (nagrada za završetak scenarija u najmanjem propisanom broju poteza) biti vrlo teško osvojivi ovog puta. S obzirom na to da sve tri nove kampanje zauzimaju tek malo više od pola običnog kompakt diska, na audio-vizuelnom planu nema nikakvih promena. Dve godine stari engine koji je pokretao Fantasy Wars i Elven Legacy pokazuje znake rapidnog starenja – grube i jednostavne modele i njihovu još goru animaciju. Sve je to zamaskirano bogatim i raznovrsnim koloritom, koji lepo izgleda posmatran iz daljine, ali u oči sada, više nego ranije, upada insistiranje na ravnom i jednoličnom terenu kojim dominiraju livade, šumarci, manji brežuljci i generički gradići ili njihove ruševine. Anemičnu zvučnu podlogu krase mutavi likovi čije ćete herojske glasove i busanja samo zamišljati u glavi, a jedini izuzetak od sivila prosečnosti u tehničkom smislu predstavlja sjajna fantazijsko-ambijentalna muzika. Nakon dve igre i jedne dodatne trilogije više je nego jasno da je (kvalitetan) koncept iz Fantasy Wars i Elven Legacy igara zreo za neku vrstu evolucije, možda čak i u nekom drugom (čitaj: SF) settingu. Aleksandar DINIĆ | | |