King’s Bounty: Armored Princess | Pre nešto više od godinu dana dobri ljudi iz ruskog Katauri Interactivea obradovali su nas igrom King’s Bounty: The Legend, predivnom kombinacijom RPG-a i potezne strategije. Pre nekih šest meseci pojavila se Armored Princess, samostalna ekspanzija za King’s Bounty. Kako to da tek sada dajemo njen opis? Zato što je ova ekspanzija originalno izašla na ruskom (i samo za rusko tržište). Zašto je 1C Companyji, distributeru ove igre, bilo potrebno šest meseci za internacionalizaciju (tačnije prevod na engleski) ove igre, nije nam poznato. No, da se okrenemo Ameliji, princezi u oklopu. Igra nas vraća u fantazijski svet Endoriju kojem ponovo preti demon Baal. Kako je zaštitnik kraljevstva i Amelijin učitelj legendarni vitez Bill Gilbert (njegove ste avanture vodili tokom Legenda) na misiji u potpuno drugom svetu Teani, kralj Mark šalje Ameliju u potragu za njim. Teana je potpuno neistražena zemlja sa sopstvenim problemima i izazovima koje ćete morati da savladate pre nego što nađete svog mentora, kako biste zajedno zaštitili Endoriju od Baala.Onima koji su igrali The Legend, Armored Princess na prvi pogled ne predstavlja ništa novo. Mehanika igre je potpuno identična. Ponovo birate između iste tri klase sa istim veštinama, ponovo imate pomoćnika koji jača zajedno sa vama, ponovo vas čekaju nebrojene potezne borbe dok rešavate seriju kvestova jedan za drugim odmotavajući manje-više šablonsku priču, ovog puta prožetu nešto suvljim humorom. Ipak, ono najbitnije što je isto u Armored Princess kao i u Legendu jeste igrivost koja stvara zavisnost. Ponovo ćete zateći sami sebe u onom starom začaranom kolu „Zar je moguće da je već mrak – kako to već sviće?” Tokom promocije ove igre razvojni tim je nabrajao silne novosti – od novih predmeta, magija i stvorenja do vašeg zmaja koji učestvuje u borbama (analog kutiji sa duhovima iz orginala), sposobnosti da letite po mapi sveta i trenutno modernog achievement sistema koji prati razne statistike vezane za vaše borbe i pretvara ih u male bonuse koji se na kraju sabiraju u solidnu stratešku prednost. Na momente se zaista oseća da su tehničke karakteristike ove ekspanzije gotovo identične onima u originalnoj igri. Dok je vizuelni deo uprkos tome i dalje krajnje prijatan, to što je on ostao isti nije toliko upadljivo kao ista stvar sa muzikom. Kako u igri provodite desetine sati, konstantno ponavljanje tema koje ste isto toliko dugo slušali još pre godinu dana može malo da zasmeta. Naravno, niko vas ne sprečava u tome da isključite muziku i u pozadini pustite nešto po svom ukusu. Kada se na kraju podvuče crta, Armored Princess samo minimalno unapređuje određene aspekte Legenda, za koji se pre godinu dana činilo da je ovaj tip igre doveo do savršenstva. Iako ne preterano inovativna, ova igra je podjednako zabavna kao prethodno poglavlje, što je, na kraju krajeva, jedino i bitno. Dragan KOSOVAC | | |