Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark | Neverwinter Nights je sigurno jedna od najpopularnijih igara programerske kuće BioWare (pored Baldur’s Gate i Knights of the Old Republic). Kada su završili dugo najavljivani KotOR, okrenuli su se stvaranju ekspanzija, tako da su drugi add-on za popularni RPG mogli da urade potpuno sami (za Shadows of Undrentide koristili su pomoć FloodGatea).Underdark krasi epski osećaj, pre svega zahvaljujući tome što igru počinjete s likom petnaestog nivoa. On može biti neki od junaka koje ste vodili u originalnom naslovu ili neki novokreirani lik za ovu priliku. S obzirom na to da ćete od samog početka imati širok dijapazon mogućnosti, magija i sposobnosti, programeri su gornju granicu za napredovanje digli čak do četrdesetog nivoa, iako ćete realno stići maksimalno do tridesetog. Pored novih klasa, Horde poseduju i nove opcije za izgled svih likova, portrete, magije, čudovišta i specijalne mogućnosti. Jedna od verovatno najinteresantnijih novina jeste mogućnost da naučite raznorazne zanate, tj. da sami pravite predmete od čelika ili drveta. Time ćete ne samo izmeniti svoj izgled, već i ponuditi ono što ste napravili na prodaju. Priča je napeta i puna zapleta, iako na početku izgleda kao da je veoma površna. Što dalje igrate, stvari postaju sve zamršenije. Skoro sve se odvija u podzemlju, uz mnoštvo kreatura koje neće nasrtati samo oružjem, golim pipcima ili magijama, već će zarad razbijanja monotonije postaviti i poneki „intelektualni” problem. Biće tu slagalica, matematičkih ili logičkih zadataka kao i onih koji se baziraju na raspoznavanju boja. Aurora engine, star već skoro dve godine, još uvek se dobro drži što se grafičkog dojma tiče. Pored svih nedostataka, uz manju nadogradnju u vidu većeg broja poligona i dalje predstavlja ugodno rešenje za igru ovog tipa. Džeremi Soul se potrudio da za Hordes of Underdark komponuje potpuno novi soundtrack, koji u potpunosti odgovara onome što se odvija na ekranu. Za razliku od prethodnog dodatka, ovaj je prilično teži i očigledno pretpostavlja da imate dovoljno iskustva. Još jedan dokaz povećih očekivanja jeste petnaesti nivo koji dobijate u početku, što znači da vaši protivnici neće biti omanji zombiji već ogromni zmajevi, moćni magovi ili demoni. U zavisnosti od uspešnosti i završavanja opcionalnih zadataka, trebalo bi da očekujete negde između 25 i 30 časova aktivnog igranja. Milan ĐUKIĆ |