TEST PLAY<>
022004<><>

Dead to Rights

Potencija naziva obično podrazumeva i snažan sadržaj, ali to nije zakonitost koja se može matematički dokazati. Dead to Rights je tvrda igra: žestoka makljaža u trećem licu, urađena u maniru holivudskih filmova sa kineskim rediteljima, prepuna klišea i opštih mesta, ali sa sasvim dovoljno elemenata za sticanje statusa više srednje klase.

Originalno izdata u drugoj polovini 2001. godine u verziji za Xbox, igra je kasnije portovana i za PS/2 i GameCube, da bi naposletku i PC igrači dobili priliku da omaste brkove. Ne može se reći da tih nekoliko godina nije ostavilo traga: audio-vizuelno gledano, igra balansira u uskom koridoru između podnošljivog i gotovo lepog. Kvalitet akcije je, na sreću, potpuno suprotan prosečnom izgledu igre i pruža igraču sve ono što mu eventualno nedostaje od kada je kompletirao obe Max Payne igre.

Poređenje sa Maxom Payneom ima najviše smisla. Naš junak Džek Slejt je pobunjeni policajac koji silom isteruje svoju pravdu. U akciji ga posmatramo iz perspektive trećeg lica, voli da koristi dva oružja, a u bezizlaznim situacijama može da uspori vreme i iz udobnog slow-motiona mecima očisti ekran. I Džekov motiv je osveta za ubistvo bližnjeg, i njega će tokom igre progoniti i policija i mafija, uz izdaju bliskih saradnika koja se podrazumeva. Naravno, produkcione vrednosti, ozbiljnost priče i fluid stavljaju Maxa klasu iznad Dead to Rightsa, koji nikada ne dostiže mračnu filozofsku dubinu, niti specifični humor tog vanserijskog ostvarenja. Džek Slejt je policajac iz malog mesta, otporan na njujorške noir tripove, željan akcije bez mnogo kontemplacije...

Igra se sastoji od fiksnog broja misija, između kojih sledi produbljivanje priče kroz veoma kvalitetne filmske sekvence, koje za promenu nisu urađene u engineu igre. Tokom kursa destrukcije, Džek će upadati u najrazličitije lokalitete, „šibati” se na gradilištu, u mafijaškom disko klubu, završiti u zatvoru (jedan od maštovitijih delova igre), kineskoj četvrti, napuštenoj vojnoj bazi... Količina neprijatelja je veća nego u Maxu Payneu, ali je način njihove eliminacije nešto drugačiji. Nasleđe sa konzola i težina preciznog snalaženja putem analognih thumbstickova podrazumevala je da Džek poseduje vrlo efikasan sistem automatskog ciljanja protivnika, što je zadržano i u verziji za PC. Desnim tasterom miša obeležavate najbližeg protivnika, kamera se fokusira na njega (ako nije u kadru), te vam jedino preostaje da ga izrešetate pritiskom na levo dugme. Zvuči lako? I jeste. PC verzija Dead to Rightsa u odnosu na originalnu Xbox „inačicu” neuporedivo je lakša: prvo zbog upotrebe miša i tastature, a drugo zbog značajnog umanjivanja kvantiteta štete koju vam protivnici nanose. U Xbox izvedbi igra je nadrealno teška, prava ekskurzija u pakao, sposobna da vam jako brzo istanji živce do nivoa pucanja.

Džekova varijanta „Bullet Timea” još više pojednostavljuje stvar, što u kombinaciji sa specijalnim osobinama i pokretima za koje je naš junoša sposoban gotovo eliminiše potrebu za učitavanjem pozicija i ponavljanjem deonica. Pomalo nalik na Sema Fišera iz Splinter Cella, Džek može da koristi priljubljivanje uz zidove da bi pravio zasede i zaklonio se od metaka (i da puca iz zaklona); može da uzme taoca, koga će španskim zahvatom postaviti ispred sebe kao zaštitu od olova; ako u toku misije ostane bez oružja, može upotrebiti pesnice i jednim potezom razoružati bilo kojeg protivnika, uz slamanje vrata koje na ekranu ne deluje nimalo naivno. Naposletku, uvek može iskoristiti Shadowa, vernog psa iz svoje bivše K-9 jedinice: jednim pritiskom na dugme Džek će napujdati vučjaka na jednog ili više protivnika, kada sledi polu-skriptovana animacija u kojoj pas kolje jadnike, uzima u zube njihovo oružje i donosi vam ga pred noge. Ovo možete koristiti onoliko brzo koliko se Shadowu puni skala izdržljivosti. Verni pas će vam dobro poslužiti i u rešavanju svojevrsnih terenskih puzzlova. Prebacivanje u „pasju” perspektivu je potpuno skriptovano i ne može se voljno inicirati, što je pomalo šteta.

Ono što odvraća igrača jesu mini-igrice u pojedinim deonicama, koje se svode na pritiskanje tastera u određenom trenutku, sinhrono mlataranje po levom i desnom dugmetu miša i slično. Obijanje brava, dizanje tegova u zatvoru, demontiranje bombe i slične aktivnosti na koje ćete povremeno nailaziti slede ovo pravilo. Male konzolarne razbibrige koje ne osvežavaju nego smaraju.

Gotovo nikakav AI protivnika samo sledi trend odsustva ozbiljnijeg izazova. Neprijatelji ne koriste nikakvu smislenu taktiku, već slede šemu frontalnog juriša i napucavanja, uz povremeno skrivanje iza prepreka koje deluje kao skript, a ne inteligencija. No, obilje njih, gomila pirotehnike i sveprisutne akcije čini da se to ne uzima kao veoma razočaravajući faktor.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Dead to Rights
Šta mislite o ovom tekstu?
Beyond Good & Evil
Legacy of Kain: Defiance
Lords of EverQuest
Riot Police
Lock On: Modern Air Combat
Fire Starter
One Must Fall: Battlegrounds
Blade & Sword
Anito: Defend a Land Enraged
Crazy Taxi 3: High Roller
R.C. Cars
TrackMania
X2: The Threat
Dr. Seuss’ The Cat in the Hat
Hugo Bukkazoom
Bionicle
PlanetSide

Potrebno:
Pentium 3/500 MHz ili AMD Athlon/700 MHz, 128 MB RAM-a, nVidia GeForce 2/32 MB ili Ati Radeon 7500+
Poželjno:
Pentium 4/1 GHz, 256 MB RAM-a, GeForce 3/64 MB ili Ati Radeon 9000+/64 MB
Veličina:
3 CD-a
Adresa:
www .hip -games .com

75
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera