![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igrači MMO igara prodaju svoju virtuelnu imovinu za pravi novac. Neki od toga, sasvim ozbiljno, prehranjuju porodicu
Igrač koji želi da napusti igru nema nikakve koristi od virtuelnog novca. Zato se nametnula jedina logična posledica – prodaja za pravi novac. Komuna se okrenula najvećem virtuelnom prodavcu – sajtu eBay. Putem ovog elektronsko-aukcijskog sajta svi zainteresovani nudili su mnoštvo igračkih predmeta i likova – od beskorisnih štitova za početnike, preko unikatnih mačeva i magičnih napitaka, pa sve do Battle.net naloga na nekom od prvih deset mesta ukupne liste igrača (kojih ima nekoliko desetina hiljada).
Ono što verovatno sve interesuje jeste po kom principu ovaj sistem funkcioniše. Stvar je zapravo veoma prosta. U svim igrama koje podržava Gaming Open Market postoje „agenti” odnosno virtuelni likovi koji su tu kako bi od vas otkupili nešto ili vam nešto prodali. S druge strane, sajt poseduje svoje sisteme za nadmetanje korisnika kao i za skupljanje novca (uplatama putem kreditnih kartica ili PayPal transakcijama). Vaše je da položite novac putem prezentacije, sačekate kraj nadmetanja i, ako ste pobedili, u svojoj omiljenoj MMO igri potražite „agenta” koji će vam dati željeni predmet. Trenutno su podržane igre Ultima Online, The Sims Online, There, SecondLife, Horizons i Star Wars Galaxies, a planira se ubacivanje, između ostalih, i Dark Age of Camelot i EverQuest naslova. Čitav sistem se održava na provizijama koje srećemo i u pravim bankama. Za podizanje gotovine provizija je 1%, dodavanje novca putem PayPala staje 50 centi, a prodavanje i kupovina valuta unutar igara košta između jednog i tri centa za blok (blok je određena najmanja količina novca koja se može razmeniti). Game Open Market se hvali da uzima do 50% manju proviziju za sve transakcije u odnosu na eBay, čime planira da im preotme veći deo kolača. Kategorija 1654 na eBayu, koju predstavljaju Internet igre, dostigla je preko 9 000 000 dolara u transakcijama samo u toku 2003. godine i to bez EverQuesta, svakako najpopularnije MMO igre na teritoriji Severne Amerike. Mogućnosti za zloupotrebu su minimalne, tvrde vlasnici GOM-a. Poput realne ekonomije, i u ovoj virtuelnoj postoji mogućnost promene otkupnih i prodajnih cena za predmete odnosno različite valute u skladu s tim kakva je potražnja a kakva ponuda, kao i identifikovanja eventualnih prevaranata putem raznih sigurnosnih mera. Često se dešava da se u masivnim multiplayer igrama pronalaze izvori od kojih je veoma lako doći do velike količine zlata, na primer. Tada će inflacija i ogromna ponuda uz malu potražnju dovesti do toga da se zlato prodaje po znatno nižoj ceni nego što je planirano, čime se štite kupci. Da li su na pomolu i virtuelne berze, videćemo. Vreme je pokazalo da se od video igara ne mora zarađivati samo ako ih pravite ili ste, eventualno, „profi” igrač koji posećuje turnire u inostranstvu na kojima su obezbeđeni veliki novčani fondovi. Posredovanje u prodaji predmeta unutar masivnih multiplayer igara polako postaje unosan posao. Milan ĐUKIĆ
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |