Na prvi pogled, R.C. Cars kompanije Whiptail Interactive izgleda kao još jedan u nizu prozaičnih klonova legendarnog Re-Volta. Ova ljupka arkadna simulacija vožnje autića na daljinsko upravljanje idejnu prazninu maskira pre svega kvalitetnom izradom, mada pod haubom krije mnogo toga vrednog, od odlične grafike i zabavne muzičke podloge do kvalitetnog fizičkog modela i raznovrsnih staza.Najuočljiviji kvalitet R.C. Carsa jeste sočna grafika sačinjena od odlično iscrtanih i sjajno uklopljenih tekstura, detaljno iscrtanih modela vozila, realističnih svetlosnih efekata i zanimljivo koncipiranih pokretnih prepreka koje su sastavni deo okruženja u kojem se trke odvijaju: na plaži su to pakosni kupači koji ne trpe da im se automobilčići motaju oko nogu, u avetinjskom gradu napadaju iznervirani psi čuvari s oštrim zubima, na drumu opasnost predstavljaju putnički automobili itd. Vizuelni aspekt je potenciran do te mere da će i pasivni posmatrači zainteresovano pratiti uzbudljive trke po živopisnim krajolicima u kojima se brzi automobilčići prevrću, odskakuju i sudaraju u frenetičnoj trci za što bolji plasman. Budući da je R.C. Cars tipična off-road vožnja, ne postoje jasno obeležene staze, već je pravac kretanja određen svetlećim kontrolnim tačkama koje se moraju preći po unapred utvrđenom redosledu. Vremenom, staze postaju složenije i nelinearnije, s velikim brojem prečica, prepreka, zamki i deonica koje igrača navode na pogrešan pravac. Tek nakon nekoliko pokušaja može se sa sigurnošću utvrditi najbrža putanja; izvesnu pomoć u orijentaciji pružiće mapa i strelica u dnu ekrana koja u svakom trenutku pokazuje lokaciju sledeće kontrolne tačke. Korisne su i informacije o trenutnoj udaljenosti suparničkih autića, na osnovu koje se lako može proceniti da li je put kojim se krećete najbolji. I pored iscrpnih informacija o svim parametrima trke, ekran nije prenatrpan podacima koji bi ometali koncentraciju tokom vožnje – to je od naročite važnosti, budući da su staze gusto prošarane zamkama koje se lako mogu prevideti. Na ravnim deonicama može se koristiti vremenski ograničen turbo pogon koji trku čini još dinamičnijom i neizvesnijom. Za izlaz iz ćorsokaka koristi se taster ’R’, kojim se igrač vraća na prethodno aktiviran čekpoint. Nažalost, to uglavnom rezultuje nenadoknadivim gubitkom vremena, naročito ako se igrač nalazi bliže sledećoj kontrolnoj tački. Pomalo nervira i izrazita osetljivost automobilčića prema neravninama na stazi, zbog kojih se iznenada možete naći na krovu, što takođe uslovljava značajan gubitak dragocenih sekundi. Izvesnu dubinu ovoj igri daju opcije za „friziranje” automobilčića, koje se ostvaruje zamenom turbo pogona, pneumatika i motora, što obezbeđuje bolje ubrzanje i stabilnost odnosno veće maksimalne brzine. Režim za više igrača je vrlo dobar i omogućuje igranje dva igrača na podeljenom ekranu odnosno šest igrača u LAN-u ili TCP/IP mreži. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |