![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Port Royale je klasična upravljačka igra najviše nalik čuvenom Pirates!. Radnja je smeštena u Karipskom moru i obuhvata vremenski period od 1570. do 1660. godine za vreme gusara, drvenih jedrenjaka i nezaboravnih morskih putešestvija. Igrač pred sobom nema veliki izbor opcija pa je pored izbora jedne od četiri kampanje moguće odabrati nacionalnu zastavu pod kojom će se ploviti (Englezi, Francuzi, Španci i Holanđani) kao i dužinu trajanja igre (ograničena ili beskonačna). Prijatno osveženje je multiplayer mod (lokalna mreža ili Internet) sa podrškom za osam igrača.
Važan faktor tokom igranja predstavljaju građevine bez obzira na to da li su pod direktnom kontrolom igrača ili ne. Svaki grad ima svoje osobenosti koje se ispoljavaju (ne)postojanjem određenog tipa građevina. Pored brodogradilišta u kojima možete kupovati (opravljati) brodove za konvoje važne su birtije (regrutujete kapetane, kockate se), crkve (možete da se pomolite, udelite novac sirotinji...), gradske kuće (dobijanje specijalnih misija, pozajmljivanje novca...), skladišta i sl. Kada sakupite dovoljno novca možete i sami da počnete sa gradnjom objekata koji mogu da posluže za dodatno namicanje novca ili kao prosta donacija gradu. Tu su: stambeni kvartovi, skladišta, bolnice, farme, ciglane, plantaže kakaoa, ribarnice, prodavnice odeće... Kao i Patrician II, Port Royale odlikuje prelepa grafika izuzetne detaljnosti i savršeno uklopljenih boja. Autentičan krajolik verno je dočaran, a isto se odnosi i na izgled brodova, tadašnju nošnju kao i arhitektonska rešenja. Kako se radi o modifikovanom 2D enginu pojačanog 3D mogućnostima (što sve više postaje standard kod ovakvih ostvarenja) postoje određene nesavršenosti koje se prvenstveno odnose na nemogućnost rotiranja igračkog polja i drastično degradiranje kvaliteta grafike prilikom zumiranja. Doduše, zum opcija izvedena je kontinualno, ali nisu primenjena rešenja viđena u Sim City 4 gde je uvećan prikaz dodatno peglan. Čudan je i izbor rezolucija s obzirom da je sveden na njih dve: 1024 x 768 i 1280 x 1024 piksela. Za razliku od građevina (tačnije kopna) brodovi su urađeni kao 3D modeli čija detaljnost dolazi do izražaja prlikom zumiranja. Stvar donekle kvari nespretno definisana posada koja podseća na loše nasađene kockaste gliste i bezglavo trčkara palubom tamo-amo. Pažnja je posvećena i pratećim elementima kao što je mreškanje mora, igra galebova u lukama, povijanje drveća pod naletima vetra, promicanje oblaka, život u gradovima itd. Zvučnoj komponenti nema šta da se prigovori (kratke dinamične muzičke numere kombinovane sa autentičnim zvucima) i ocenili bismo je kao vrlo dobru. Ljubitelji pomorskih bitaka možda će biti razočarani kako su one izvedene u Port Royalu, ali treba imati na umu da igra nema simulacijske pretenzije (kao Age Of Sail II recimo). Borbe su čisto arkadnog karaktera sa minimalnim strateškim primesama kao što je pojedinačno usmeravanje brodova ili izbor vrste đuladi (za nanošenje štete trupu, jedrima ili uništavanje žive sile). Takođe, možete odlučiti da li ćete neprijateljske brodove „tući” dok ih ne potopite ili se iskrcati u pokušaju da zauzmete brod borbom prsa u prsa. Onima koje i pojednostavljen način borbi zamori, ostavljena je opcija automatskih okršaja. Vladimir PISODOROV | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |