![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||
Dobronamerni Lumsi, sferični energetski entiteti koji su u drugom delu sage o Rejmenu bili na strani dobra, nenadano su promenili stranu i pretvorili se u mračna bića spremna da porobe svet. No, tu nevoljama nije kraj: progutavši Andrea, zlog vođu crnih Lumsa, Rejmenov drugar Globoks našao se u nevolji iz koje se ne može izvući bez pomoći starog prijatlja. Na Rejmenu je da pomogne Globoksu, spase svet od propasti i usput razbuca nešto crnih osvajača. Zadatak nije previše težak, ali zahteva vremena i strpljenja da bi se priveo kraju.
Što se igranja tiče, producenti su ispunili obećanje i u novom Raymanu akcenat stavili na akcionu komponentu, odnosno borbu s neprijateljskim likovima, koja je daleko zastupljenija nego u drugom nastavku gde su okosnicu činili istraživanje, sakupljanje i rešavanje logičkih zavrzlama. Ovoga puta nećete skidati prst s tastera za pucanje, što je dobrodošlo osveženje koje otvara perspektivu daljeg razvoja serijala u pravcu multiplayer režima kakvi postoje u modernim FPS igrama (Rayman M, prva multiplayer igra u serijalu, ipak nije prava alternativa jednom dobrom deathmatchu). U skladu s takvom orijentacijom proširena je i paleta pokreta glavnog junaka, koji sada može da „strejfuje” (sklizne ustranu) i izbacuje energetske kugle po eliptičnim putanjama. Ova druga mogućnost naročito je korisna u situacijama kada se zloće kriju iza neke prepreke, koja onemogućava direktno gađanje. Protivnička menažerija sastoji se iz brojnih živopisnih protivnika koje nije teško savladati, sem u situacijama kada navale u većem broju. Drugu novinu čini pet vrsta dodataka koji obezbeđuju vremenski ograničene specijalne sposobnosti: „hevi-metal pesnica” omogućava otvaranje zaključanih vrata i onesposobljavanje protivnika jednim udarcem, gvozdena vilica služi za penjanje i letenje u Tarzanovom stilu, Vortex Fistom se pravi minijaturni tornado vetrovi, a Throttle Copter obezbeđuje bolje manevrisanje u „helikopter” režimu, kojim se Rejmen služi tokom pada s velikih visina. Najzanimljiviji dodatak je navodeća raketa koju igrač nakon ispaljivanja manuelno usmerava prema cilju, oružje čije korišćenje treba što bolje usavršiti jer u nekim situacijama čini jedinu mogućnost za napredovanje. Upravljački sistem je veoma dobar i za nijansu je složeniji u odnosu na onaj u Great Escapeu. Poteškoće, međutim, često stvara loše postavljena kamera, koja u nekim situacijama ne pruža ni minimalnu preglednost, a kada objekat nađe između kamera i glavnog junaka, vidik biva potpuno zaklonjen (programeri su zaboravili na ustaljeno rešenje ovog problema – trik s transparencijom objekata koji su preblizu kamere). Sistem snimanja pozicije može biti još jedan izvor frustracije, jer se pozicija automatski pamti tek na kraju etapa, koje nisu dovoljno kratke da se ne biste nervirali kad pred samim ciljem ostanete bez energije. Srećom, zahvaljujući dobroj atmosferi ni češće vraćanje na početak nivoa neće biti dosadno. Nedostatak režima za više igrača kompenzovan je mini-igrama koje se pokreću sakupljanjem određenog broja kamičaka, odnosno bodova, ali nisu naročito interesantne. Atmosferu upotpunjuju i „lekcije”, komični animirani odlomci u kojima Rejmen izvodi kerefeke. Iz „Ubi Softa” već stižu najave o četvrtom delu u kome će, nadamo se, biti konačno rešeni problemi s kamerom i uveden bogat režim za više igrača. Gradimir JOKSIMOVIĆ | ||||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |