![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Posle gotovo dve godine stiže i službeni nastavak. Umesto da se nadoveže na tematiku originala, autori su umešno smislili nešto sasvim novo: simulaciju života i rada gusarskog ostrva. Uzimajući okruženje koje je proslavilo čuveni Pirates! (sredina 17. veka u Karipskom arhipelagu), igra na vrlo sofisticirani način simulira plivanje u složenoj političkoj situaciji i teritorijalnom nadmetanju četiri velike pomorske sile (Engleska, Francuska, Španija i Holandija), koje je od Kariba stvorilo pravi rasadnik gusara. Gotovo sto godina su terorisali region, u dobrom broju slučajeva zaposleni kao najamnici neke od pomenutih sila, organizujući baze, luke i operativne centre (čuveno ostrvo Tortuga, na primer). Organizovanje života, rada i „privređivanja” u takvom gusarskom brlogu je vaša primarna misija u igri.
Različiti modovi igre podrazumevaju i delimično do potpuno različite ciljeve i uslove za pobedu, tako da je prilično teško precizno definisati šta se od vas zapravo očekuje. Najmanji zajednički sadržalac bio bi novac i stepen zadovoljstva vaših gusarskih pulena. Ta dva uslova važe u svakom slučaju, bilo da se radi o rigidnim i fiksiranim misijama u linearnoj kampanji, bilo u „slobodoručnom” sandbox modu gde uslove za pobedu određujete sami. Novac morate zaraditi pljačkom trgovačkih brodova i u tu svrhu treba da projektujete industrijsko-personalni lanac sa prilično usko povezanim faktorima. Osnov je robovska radna snaga koju možete dobiti na nekoliko načina, ali je najsigurnije slanje brodova u „raid settlement” misije, kada će vaši gusari, umesto love, na ostrvo donositi zarobljenike. Robovi predstavljaju esencijalno osoblje za „pogon” svih građevina na ostrvu, čije funkcije se grubo mogu podeliti u dve osnovne kategorije: industrijsku infrastrukturu i zabavu za gusare. Smisao industrije i građevina koje možete izgraditi (pilana, rudnik, topionica rude, kovačnica, fabrika pušaka i topova, brodogradilište...) jeste opremanje i izgradnja gusarskih brodova kao osnovnog alata za namicanje novca. „Industrija zabave”, koja uključuje različite oblike kafana, kupleraja, malih i velikih kockarnica osnova je koja utiče na zadovoljavanje nekoliko kategorija potreba gusarskog osoblja. Ako škvadra nije zadvoljna, postoji realna opasnost da izvede puč i smakne vas sa vlasti. Na sreću i prosperitet gusara utiče i procenat plena koji dobijaju posle uspešne pljačke broda (određuje se na brodskom ekranu), stepen anarhije i odbrambenih atributa na ostrvu. Anarhija, tako privlačna morskim vukovima pogubna je za robove, jer im u glavu usađuje ideje o bekstvu i pobuni, tako da morate pažljivo balansirati gde šta gradite i maksimalno se truditi da izolujete ove kategorije podanika. U svrhu modifikovanja ovih parametara imate mogućnost izgradnje posebnih objekata, svojevrsnih mini-generatora raspoloženja: kostur nabijen na kolac generiše fear u okolini (dobra kompenzacija za sektore sa anarhijom koje posećuju robovi), ukopani topovi podižu defense, a nekakav žbun(!) ili bazenčić sa lobanjama anarhiju. Izgradnja, opremanje brodova i slanje u misije prilično je složena materija. Postoji šest kategorija plovila, svrstanih od malog Snowa sa posadom od pet ljudi do velike galije sa 40 gusara. Zavisno od veličine, svaki od njih prima srazmernu količinu topova, pušaka, sablji i zaliha hrane kao neophodnih potrepština za obavljanje zadataka na debelom moru (ne možete ni krenuti u „cruise” ako nemate propisani minumum u svakoj kategoriji). S tim u vezi je i najveća novina u odnosu na originalni Tropico: globalna strateška mapa podeljena u sektore, od kojih svaki ima komercijalno/vojnu vrednost, i čija udaljenost od vašeg ostrva podrazumeva eventualnu potrebu za većim brodom koji ima duži domet (brigantinom, fregatom ili galijom). Komercijalno „najmasniji” sektori sa trgovačkim rutama ili postajama su najbolje branjeni, tako da svakako zahtevaju što jači i opremljeniji brod... You get the idea. Zamerke? Isključivo hardverska zahtevnost: kada se dobro razvijete (posle 20 godina), imate 300 zarobljenika i 150 gusara na platnom spisku, igra će početi sasvim ozbiljno da grca, bez obzira na brzi CPU i dva šlepera RAM-a. No, jači hardver će vremenom doći, a igra će i dalje biti tu... Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |