![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Ako vam je poznata serija „Star Trek: Deep Space Nine” onda znate da su poslednje tri sezone ove serije bile obeležene sukobom sa Dominionom, moćnom alijansom sa druge strane galaksije. Igra počinje u monentu kada Kardasija pristupa Dominionu, a Federacija i Klingonci sklapaju savez da bi se oduprli predstojećem napadu. Dominion Wars može se najlakše opisati kao kombinacija Homeworlda i MechCommandera u „Star Trek” okruženju. U želji da budu originalni (ili možda u strahu da ih ne optuže za plagiranje) dizajneri „Gizmo Gamesa” napravili su igru koja deluje nedovršeno. Iskusni igrači mogu lako da naslute koje dobre igre su poslužile kao inspiracija autorima DW-a. Problemi nastaju kada se drznete da potražite neke od funkcija koje su upravo proslavile takve igre. Domionon Wars je 3D strateška igra u realnom vremenu. Nažalost, ovo „3D” odnosi se samo na objekte, a ne na dizajn nivoa. Brodovi neće uvek biti u istoj ravni, ponekad će se poređati i jedni iznad drugih, ali ne zato što ste vi to želeli nego kao posledica ćudljive veštačke inteligencije. Reč „inteligencija” koristimo ovde u najširem mogućem smislu – koliko može biti pametan kapetan koji nije u stanju da izbegne planetu(!) ili se bez razloga zaleti u prijateljski brod? Dominion Wars je squad-based – tokom misija nećete trošiti vreme i resurse na izgradnju baza i jedinica već možete da se u potpunosti koncentrišete na rešavanje zadataka sa brodovima koje ste pripremili pre početka misije. Pre početka misije pripremate flotu. U toku te faze možete da za kredite kojima raspolažete kupite brodove, kapetane, posadu i specijalne uređaje koji najbolje odgovaraju predstojećem ratnom zadatku. Igra nameće ograničenje od šest brodova koje možete povesti u borbu. To nije problem na početku, kada ste u škripcu sa resursima, ali smeta pred kraj kampanje kada sebi možete da priuštite flotu od petnaestak brodova. Na svu sreću, možete da zarobite protivničke brodove tokom misije i tako ojačate svoje redove. Dominon Wars poseduje dve kampanje od po deset misija. Iako su vaši zadaci raznoliki, obe kampanje su strogo linearne i kratke. Pored kampanja, tu su opcije multiplayer i skirmish kod kojih nema saveznika kao u kampanji te su Federacija, Klingonci, Kardasijanci i Dominion ravnopravni protivnici. Svaka od zaraćenih strana ima po pet klasa brodova u svojoj floti, od malih i okretnih izviđača do teških krstarica, razarača i nosača. Poklonike „Star Trek” serijala obradovaće i pojavljivanje brodova „nezavisnih” rasa kao što su romulanski Warbird, ferengijski Marauder ili brinski razarač. Upravljački interfejs je spartanski. Sve komande su smeštene u donjoj trećini ekrana. Ovakvo rešenje na kraju postane funkcionalno kada se naviknete na njega, ali na početku je vrlo nezgrapno. Brojni bagovi još više kvare doživljaj. Ironično je da popularni LCARS interfejs (Library Computer Access & Retrieval System), koji Zvezdana flota koristi od početka „Next Generationa”, u Dominion Warsu samo otežava igranje, pa je upravljanje mnogo preglednije kada igrate na strani Dominiona. Dizajneri misija potrudili su se da uvrste mesta, likove, brodove i događaje iz sve tri poslednje „Star Trek” TV serije. No, u samoj igri izostavljeni su podaci koji bi obogatili oskudno izveden uvod u priču, tako da prosečan igrač nema načina da ih sazna. Pored toga nedostaju i podaci o brodovima, specijalnostima komandujućih oficira i dodatnim komponentama za brodove. Kao (retke) pozitivne karakteristike Dominion Warsa mogu se navesti solidna grafika i odlična pozadinska muzika koja stvara atmosferu prisutnu u najboljim epizodama „Deep Space Nine”. Modeli svemirskih brodova verno su preneti u igru, a tokom bitaka samim pogledom na brod možete da odredite stepen oštećenja. U „Gizmou” pokazali su tračak inventivnosti tako što su zbog balansa igre ubacili šest brodova sopstvenog dizajna koji se odlično uklapaju u postojeće flote. Kao dugogodišnjem trekiju, stvarno mi je žao što je Dominion Wars ispao ovakva igra, a ne kakva je mogla biti. Da dizajneri nisu bežali od kompleksnijih rešenja, privukli bi široku publiku. Ovako smo dobili samo osrednje ostvarenje sa kojim neće moći da se pomire ni najnostalgičniji ljubitelji „Zvezdanih staza”. Dragan KOSOVAC | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |