TEST PLAY<>
072001<><>

Independence War 2: Edge of Chaos

Originalni Independence War bio je jedan od sleeper hitova burne 1998. Godine. Fenomenalna svemirska simulacija je i pored odsustva bilo kakve konkurencije doživela tržišni fijasko, nalik na onaj koji se dogodio Battlezoneu. U moguće razloge spada flight model inkorporisan u igru, koji bolno realno sledi sve principe njutnovske fizike (sa jako izraženom inercijom) i zahteva mnogo taktičniji pristup manevrisanju; zatim, umesto agilnim lovcem ovde se upravlja plovilom u klasi fregate čija uspešna kontrola zahteva žongliranje sa nekoliko separatnih konzola (oružje, inžinjerijsko odeljenje...); 3D akceleracija je moguća jedino kroz 3Dfx Glide (u vreme kada je dobar deo igračke populacije prešao na neku od TNT kartica)... Sjajna atmosfera i dobre ideje nisu odnele prevagu, bar kada se radi o broju prodatih primeraka. Doduše, ni konkurentski poduhvati koji su sledili iste principe nisu postigli neki naročit uspeh: kopije Terminusa (najrealnija letna fizika) i Star Trek: Klingon Academy (složena kontrola brodskih sistema) još uvek se beznadežno kisele na rafovima.

Pri projektovanju nastavka, ekipa „Particle systemsa” nije napravila grešku kao „Pandemic” sa Battlezoneom 2. Koncept banalnog pojednostavljivanja je umešno preskočen uvođenjem mogućnosti da igru u velikoj meri prilagodite svom ukusu i sposobnostima (na primer, ako vam realna inercija predstavlja problem, uključićete flight assistant koji će igri dati gotovo arkadni look & feel). Iskusni korisnici koji žele potpunu slobodu i kontrolu mogu ukinuti „olakšavajuće okolnosti” po želji, čime je izbegnuto potenciranje samo jedne kategorije kupaca.

Kao i u prvom delu, snažna i kvalitetna priča u Wing Commander stilu i ovde je osnova i začin dešavanjima, a počinje stotinak godina posle rata za nezavisnost između zemaljskog Komonvelta i pobunjenih kolonija. U Badlands delu poznatog svemira mlađani Kal Džonston uživa u ulozi rudara na asteroidu, živeći sa svojim poštenim ocem život kolonijalnog težaka. Kada mu jednog lepog dana mafijaški zelenaši ubijaju oca zbog neizmirenog duga, mališi u pomoć priskače ROM-konstrukt starog porodičnog prijatelja Kleja. Kal saznaje da je poslednji preživeli potomak čuvene Lukrecije Džonston, bivše poglavarke moćnog piratskog kartela. Saznaje i za tajnu bazu svoje čuvene babe smeštenu usred jedne od nebula.

Dalje odmotavanje zapleta podeljeno je na nekoliko „činova” (skoro kao Diablo 2). U toku prvog, koji služi kao produženi tutorial, saznaćete sve bitne detalje vezane za borbu, trgovinu i društveno-politički milje okruženja; reaktiviraćete Lukrecijinu bazu, obaviti nekoliko questova (prvi čin je potpuno linearan, za razliku od daljeg toka igre), da bi naposletku dospeli u zatvor na izdržavanje tridesetogodišnje robije zbog pokušaja eliminacije mafioza odgovornih za očevu smrt. Iz buvare ćete pobeći posle tačno 15 godina, čime prava odiseja Edge of Chaosa može da počne.

Dalji razvoj nelinearne fabule zavisi isključivo od vas. U maniru Privateera obilazićete veliki broj zvezdanih sistema, trgovati, pljačkati i izigravati lovca na ucene, sve vreme svesni jednog ili više generalnih ciljeva koje želite da ostvarite. Svaka dalja priča na tu temu bila bi neumitni spoiler, tako da saznavanje novih detalja ostavljamo vama u amanet.

Pored koncepcijskih kvaliteta, Independence War 2 krasi i audio-vizuelna ekstravaganca najnovije generacije. Jedan od najlepših (i najzahtevnijih) 3D enginea današnjice odgovoran je za fenomenalnu realnost prikaza. Neverovatna detaljnost letelica, objekata i okruženja, kao i preobilni svetlosni efekti, naplaćuju cenu u hardveru potrebnom za udobno igranje (realni minimum grafike svodi se na GeForce MX 400). Ako kojim slučajem posedujete GeForce 3 uživaćete u skupu efekata i detaljnosti koji su projektovani specijalno za njega (sjajno opravdanje za investiciju od 800 DEM, ali tata se neće lako složiti).

Svemirske simulacije su žanr koji ne pati od uspona ili padova popularnosti. Konstanta protekle decenije je pojavljivanje jedne ili dve igre u godini dana, od kojih skoro svaka automatski biva uvrštena u panteon (ili je stekla makar nadprosečni status). Za nečiji ukus to je stvarno minimum, ali šta da se radi. Uživajte dok traje.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Arcanum: Of Steamworks & Magick Obscura
Baldur's Gate II: Throne of Bhaal
Independence War 2: Edge of Chaos
Šta mislite o ovom tekstu?
Diablo II: Lord of Destruction
Anachronox
Original War
Gilbert Goodmate: and the Mushroom of Phungoria
Operation Flashpoint: Cold War
Z Steel Soldiers
Startopia
Emperor: Battle for Dune
The Sting!
Star Trek: Deep Space Nine - Dominion Wars
Sudden Strike Forever
Techno Mage
Star Trek: Star Fleet Command - Orion Pirates
Zeus Expansion: Poseidon
911 Fire Rescue
Alone in the Dark: The New Nightmare
Road to India
Legends of Might and Magic

MINIMUM:
Pentium 2/400 MHz, 64 MB RAM-a, D3D/16 MB
OPTIMUM:
Pentium 3/800 MHz, 128 MB RAM-a, D3D/32 MB

93

Softver ustupio „Gamer NS”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera