Talentovani Chucklefishovci strašno otežu sa završavanjem posla na Starboundu, možda zato što se petljaju i u izdavačke poslove za druge nezavisne timove... Rezultat jedne takve indie simbioze je Halfway, potezna taktička SF igra inspirisana najčešće korišćenim naučnofantastičnim klišeom na filmu i u književnosti.Potezna taktička inspirisana XCOM-oom, ali i najčešće korišćenim SF klišeom. |
Izgubljeni u svemiru... Nekoliko stotina godina u budućnosti, čovečanstvo se poput ebole širi kosmosom, ali na trnovitom putu hipersvemirskim stazama, neki, poput velikog colony broda Goliatha, skrenu s kursa i završe u proverbijalnom trnju. Ova situacija je za klasu gora kad vam se desi neposredno pre nego što je trebalo da odete u penziju, o čemu može da posvedoči sedokosi narednik Morten Lanis koji se naglo probudio iz hibernacije i našao u nebranom grožđu. Posade nema, Goliath svaki čas pravi nekontrolisani hiperskok, glava boli ’oće d’ otpadne! HOLD ON! Ima posade, ali je ona mutirana i napada! AAARGH! Kroz seriju linearnih misija g. Lanis i grupa preživelih pokušaće da opstanu, utvrde šta se dešava, obezbede privremeno sklonište, prikupe zalihe, ponovo pokrenu brodski AI i, uopšte, urade mešavinu stvari koje su njihove kolege radile u System Shocku, Stargate Universeu i drugim kapitalnim delima. Koren i smisao igre jeste potezna taktička borba osmišljena oko nekoliko jednostavnih principa: hvatanja zaklona i korišćenja akcionih poena za kretanje, pucanja ili aktiviranja specijalne sposobnosti. Sistem je veoma sličan novom XCOM-u, prvenstveno zbog maksimuma od dva AP-a koje koristite za akciju ili kretanje. Igra ima i RPG elemente, oličene u aktivnoj i pasivnoj sposobnosti svakog člana tima, mogućnosti opremanja oklopom (iz jednog dela) i oružjem i opcionalnom upotrebom stimpackova koji trajno budže neku od karakteristika, ali su izuzetno retki. U igri morate da vodite računa i o zalihama municije i kompleta za prvu pomoć, koje možete i kupovati korišćenjem resursa koji dobijate recikliranjem nepotrebne opreme. Ovoj igri najviše zameramo njene nebalansirane stepene težine koji variraju od stepena „boza” do kategorije „OMGZ!!1jedanaest”, bez ikakvod sistema ili smisla. Možda je to i realno jer život nije linearno teži s protokom vremena, već težina i izazovi „amplitudišu”? Bilo kako bilo, igra će vas dobro oznojiti, ali i motivisati na to znojenje dobrom pričom i još boljim dijalozima između glavnih protagonista. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |