TEST PLAY<>
102014<><>

Dead Rising 3

Godinu dana ekskluzivnosti Dead Risinga 3 nije imalo prejak uticaj na sudbinu nesrećnog Xboxa One, a nešto mi govori da se ni Capcom nije omrsio od prodatog tiraža igre. PC port je prilika da se fiškalna linija kompanije ispravi pre završnog računa na kraju godine.

Kao prethodnici, Dead Rising 3 je akcioni sandbox smešten u urbano okruženje tokom zombi apokalipse.

Kao i prethodni nastavci, Dead Rising 3 je akcioni sandbox smešten u urbano okruženje tokom zombi apokalipse ograničenog obima. Undeadi ovoga puta spopadaju grad Los Perdidos, romansiranu varijantu Los Anđelesa, u kojem će naš junak morati da preživi i u ograničenom vremenskom roku nađe izlaz iz sanitarnog karantina koji obezbeđuje vojska. Priča igre i NPC-i koje ćete sretati imaju neposrednu vezu s DR mitologijom i dešavanjima iz prethodne dve igre, a na njenom kraju vas ne čeka glupi cliffhanger, već zadovoljavajuće objašnjenje koje zaokružuje kompletnu trilogiju, zbog čega igri dajem veliki, debeli plus.

A onda ga nakon nekoliko sekundi oduzimam... Dead Rising 3 ima isti problem kao Assassin’s Creed 3: glavni junak je kuvana noga. Connor (Ratonhnhaké:ton) bio je bezlični, bezglutenski jajoglavac, dok je Nick Ramos smušeni klinac koji se nesrećno zaljubljuje usred zombi apokalipse, koga svi iskorišćavaju, ali koji nakon brojnih iskušenja konačno postaje čovek koji je u stanju da lupi šakom o sto. Nakon sarkastičnog kenjca Franka Westa i mističnog ćutologa Chucka Greena, mali Ramos deluje kao statista kojeg su izvukli mrežom iz nabujale Kolubare i bacili pred kamere ne sačekavši da se ocedi. Srećom, ostatak likova je drastično bolje napisan i odglumljen, a isto važi i za psihopatske boss protivnike koji, iako opcionalni, čine kvalitativno meso igre.

Ovo je najudobnija igra u plodnoj istoriji franšize.

Dead Rising 3 je najudobnija DR igra u plodnoj istoriji franšize. Osnovni elementi prethodnih nastavaka bili su striktan vremenski limit i presija koju je on stvarao, što je očuvano i u trojci, ali „po defaultu” drastično ublaženo. U normalnom modu globalno ograničenje i limit za pojedinačne questove toliko su izdašno velikodušni da ga ih gotovo nećete ni osetiti, što vam omogućava da se opustite i horde zombija mlatite i seckate bez grickanja noktiju, a poziciju možete da snimite u svakom trenutku. Pravo Dead Rising iskustvo imaćete ako kampanju pokrenete u Nightmare modu u kojem su rokovi tešnji, a zombiji bešnji. U Nightmare modu poziciju možete snimati samo u sigurnim kućama (WC u prethodnim igrama), a horde zombija morate da tretirate kao taktički izazov, a ne kao nešto što može da se izbegne uz malo veštog skakanja po ivičnjaku.

Sledeći ergonomski momenat jeste mogućnost sklapanja kombo oružja uvek i svuda, bez potrebe za jurenjem workbencha i nerviranja zbog malog inventara. Nick Ramos je po zanimanju mehaničar, tako da objašnjenje za nagli skok manufakturne veštine u odnosu na Westa i Greena ima smisla. Sistem prikupljanja iskustva i njegovog ulaganja u budženje lika je redizajniran i sada zaista deluje kao nešto što je utegnuto i ima smisla.

Portovanje igre sa Xboxa One nije prošlo sasvim bezbolno, što će ponajviše osetiti igrači s lošijim konfiguracijama.

Sledeći krupan gameplay momenat koji ima veze s udobnošću jesu kombo vozila koja možete sklapati kombinujući dva „normalna” vozila u nekoj od mnogobrojnih garaža u Los Perdidosu. Šeme za kombo vozila nalazite tokom igranja, kao i planove za kombo oružje: na primer, kombinacija motora i valjka stvara vozilo „RollerHawg” koje obezbeđuje brzo i lako poravnavanje hordi koje vam preprečavaju put. Ne znamo da li je u pitanju bag ili feature, ali kreiranje kombo vozila na normalnom nivou težine zahteva samo da imate šemu, bez potrebe da actually pronađete potrebna vozila i parkirate ih jedno pored drugog. Pored prebacivanja iz tačke A u tačku B, što je potreba koju ćete tokom igre konstantno imati, kombo vozila omogućavaju aktivno i efikasno uništavanje zombija vatrenim i hladnim oružjem.

Pored udobnosti, razvojni tim je poradio i na tehničkim karakteristikama igre. Kao prvo, akciju vam ne preseca konstantno učitavanje zona, već se sve glatko strimuje. Kao drugo, broj zombija koje je igra u stanju da renderuje u jednom trenutku je too damn high, što stvara beskompromisni filmski ugođaj kvalitetne zombi apokalipse. Dead Rising 3 je za klasu ili dve atraktivniji od prethodne igre, ali situacija na vizuelnom planu ipak nije tako glatka kao što izgleda na prvi pogled...

Portovanje igre sa Xboxa One nije prošlo sasvim bezbolno, što će ponajviše osetiti igrači s lošijim konfiguracijama ili Radeonima (zar to nije sinonim? trol. aut.). Hardverska zahtevnost igre viša je od predstavljenog kvaliteta, koji nije zanemarljiv, ali je u neskladu s hardverom koji je potreban da bi igra klizila. Ako imate zaista jaku mašinu, na primer Intel i7, 16 GB RAM i GeForce GTX 770 ili jaču grafiku, s igrom nećete imati apsolutno nikakvih problema, čak ćete moći da skinete limit od 30 fps i uživate u glatkijoj animaciji kretanja i borbe koju donosi svaki frejm blizu magične šezdesetke. Inače, skidanje fremrejt limita vrši se kreiranjem i ubacivanjem user.ini fajla u direktorijum s igrom koji se sastoji od jedne linije: gmpcr_unlock_frame_rate=True. Ko voli i može, nek izvoli – isplati se i ne proizvodi nikakve anomalije.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Wasteland 2
Metro Redux
Dead Rising 3
Šta mislite o ovom tekstu?
Destiny
Lichdom: Battlemage
Hatoful Boyfriend
The Sims 4
Dark Souls II: Crown of the Old Iron King
Five Nights at Freddy’s
The Walking Dead: Season 2
Planetary Annihilation
Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution
Cloud Chamber
Halfway
Morphopolis

Platforma:
PC, Xbox One
Potrebno:
Intel Core i3 ili ekvivalent, 6 GB RAM, GeForce GTX 570 ili Radeon 7870
Poželjno:
Intel Core i5 ili ekvivalent, 8 GB RAM, GeForce GTX 670/2GB ili AMD Radeon 7970/2GB
Veličina:
35 GB
Adresa:
capcomvancouver .com

80
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera