Bio Inc. – Biomedical Plague | Kada neko pomene „igru o infekcijama” na pamet padaju razni naslovi kvazi-edukativne prirode ili pak upravljačke simulacije u kojima je cilj da suzbijete ili raširite neku zarazu po celom svetu. Bio Inc. – Biomedical Plague iz DryGin Studiosa ovaj koncept primenjuje na podjednako inovativan i zabavan način. U pitanju je simulator sistematskog napada na ljudski organizam, odnosno strategija u realnom vremenu gde je bojno polje telo jednog bolesnika.Početak svake partije stavlja pred vas izbor tipa scenarija koji određuje početno stanje pacijenta, a možete da birate i jedan od tri stepena težine. Pobeda na najvišem stepenu daje maksimalne tri zvezdice koje kasnije otključavaju nove, kompleksnije scenarije. Napad na pacijenta odvija se preko interfejsa koji prikazuje osnovne organske sisteme tela podeljene u sedam tabova: cirkulacija, disajni putevi, nervni sistem, mišići, bubrezi, skelet i probavni trakt. Kako vreme prolazi, sve ove sisteme napadaju manje ili više agresivni virusi i bakterije, koje dodirom na ekran skupljate kako biste stekli bio-poene. Te poene zatim koristite da napadate sirotog digitalnog pacijenta. Sem izazivanja problema u navedenim organskim grupama, možete da pravite haos i u imunom sistemu, da razvijate faktore rizika kod bolesnika ili da negativno utičete na razne aspekte lečenja. Kada pacijent dovoljno oboli javiće se lekaru i tada počinje odbrojavanje ka njegovom izlečenju. Pre nego što taj brojač dođe do 100% na vama je da ugasite sve organske sisteme bolesnika kako bi lekari proglasili smrt.  | U spletu ironije i političke nekorektnosti Bio Inc. je istovremeno fenomenalno zarazan i neverovatno zabavan. Uspešan napad na slabe tačke imunog sistema vaše virtuelne žrtve podseća na dobro isplaniranu vojnu kampanju gde zauzimate optimalne pozicije, obezbeđujete linije snabdevanja i ciljano napadate bitna utvrđenja bez kojih se protivnička obrana ruši kao kula od karata. Hteli vi to ili ne, Bio Inc. će ipak da vas nauči ponešto o funkcionisanju ljudskog organizma. Poznavanje međusobnih odnosa pojedinih sistema i uticaja raznih faktora na zdravlje ekstremno je bitno, pogotovo ako planirate da igrate uspešno na većim nivoima težine. Srećom, i na nižim nivoima težine igra ostaje dovoljno izazovna da bude zabavna dok ne budete spremni da podignete lestvicu.Morbidna dizajnerska odluka da svom virutelnom bolesniku možete i da dodelite ime pretvara Bio Inc. u virtuelnu vudu lutku. Ne kažemo da je lepo da digitalnom avataru neke realne osobe bukvalno uništavate život, ali ponekad je to pravi lek za nagomilanu nervozu. Dragan KOSOVAC | | |