U svetu indie igara neki žanrovi su, logično, zastupljeniji od drugih. Najviše je tu kojekakvih logičkih i platformskih zezalica koje su se dokazale kao najisplativiji vid niskobudžetnih igara. Ovakav koncept je uspešan zato što relativno mali amaterski tim može sam na svojim leđima da iznese čitav proces razvoja igre. S druge strane, povremeno se pojave timovi koji zagrizu više nego što mogu da progutaju, pa zato većina FPS, RPG i strateških indie igara obično završi na igračkom smetlištu.Popularna DotA verovatno je jedan od retkih izuzetaka koji potvrđuju ovo pravilo, iako treba imati na umu to da je ona u principu običan mod, koji je kvalitetnu ideju putem Blizzardovog zvaničnog paketa World Editor pretvorio u jedan od najuticajnijih multiplejer naslova u poslednjih desetak godina. Opet, logično je pretpostaviti da će mnogi ambiciozni mladi timovi poželeti da iskoriste ovaj model, unaprede ga, prepakuju i prodaju pod novim imenom. Stellar Impact je upravo jedan od takvih projekata.  | Čak i pre nego što startujete igru, tj. u procesu preuzimanja igre sa zvaničnog sajta i inicijalnog upoznavanja s njenim konceptom, videćete određene propuste koji će vam sigurno bosti oči. Delimično je razumljivo da je posao oko održavanja servera i pečovanja „u hodu” složen zadatak kada i veliki razvojni timovi muku muče, ali je nemoguće odupreti se utisku neozbiljnosti i amaterizma.Kada konačno startujete igru, dobre ideje i loše izvođenje postaju očigledni. Već smo napomenuli to da složen interfejs i gejmplej na koji se danima treba navikavati nikako ne idu ruku pod ruku sa indie igrama (Space Pirates and Zombies, SK 10/2011), ali Stellar Impact do ekstrema insistira na ovom konceptu. Nepregledni podaci o brodovima, unapređenjima i statistikama potpuno će vas progutati u prvih nekoliko minuta igre, a činjenica da ne postoji nijedan relevantan tutorijal ravna je zločinu. Ono što se nalazi pod opcijom Tutorials su zbrčkani Help tekstualni fajlovi koje odmah možete da okačite mačku o rep. U predstavljanju igre na sajtu stoji da je u pitanju „borba između Saveznika i Sila osovine koja se nastavila u svemiru”. S obzirom na to da se sukobljene strane razlikuju samo po bojama i minornim kozmetičkim razlikama u inače generičkom dizajnu brodova, ispostavlja se da i partija šaha ima komplikovaniji zaplet od Stellar Impacta, što jednoj kompjuterskoj igri nikako ne ide u korist.Pre početka partije moguće je izvršiti nadogradnju nekog od vaših brodova. Postoji pet osnovnih brodova i oni pokrivaju standardne funkcije klasične multiplejer strategije, pa u to nećemo detaljnije ulaziti. Unapređenja su razna, ali i očekivana – od novih borbenih taktika, pa do novih oklopa, posade i oružja. Sve ovo znači da, za razliku od Dote, zarađeno iskustvo u kvazi persistent world maniru prenosite iz partije u partiju. Ovaj koncept ne mora nužno da bude loš, sve dok ga, kao u slučaju Stellar Impacta, ne kombinujete sa odsustvom sistema rangiranja, tako da lako može da vam se desi da kao apsolutni početnik budete ubačeni u 4vs4 deathmatch sa sedam dobro opremljenih veterana, koji vas jednom salvom mogu razduvati u vetar. Naravno, u tom slučaju i igra umesto 4vs4 postaje 3vs4, pa ćete pored vizije svog broda u plamenu čitati i hejt saboraca koji će, logično, svoju frustraciju svaliti na vas (hmm, lično iskustvo? pit. ur.). Pored toga, imajte na umu to da partije traju oko pola sata, čak i ako je sasvim očigledno da će jedna strana izgubiti, jer automatska odbrana prilično dobro radi svoj posao, a svako nasilno izlaženje iz partije beleži se kao crna mrlja u statistikama. Ako želite da igrate ovu igru, morate biti spremni na epski fejl i pominjanje bliže i dalje rodbine u timskom chatu, bar dok ne uhvatite glavu i rep celoj priči. Postoje dva moda igre i nekih desetak mapa. U modu Conquest potrebno je zauzeti protivničku bazu, dok je mod Battlefield klasičan timski deathmatch, tako da ni tu nema ničeg posebno originalnog. Kada se nađete u čizmama komandanta odabranog broda, videćete da je Tindalos Interactive zamislio gejmplej u izrazito arkadnom maniru. Konstantno ćete morati da prilagođavate brzinu i pravac kretanja svog broda, inače ćete udariti u neki od brojnih asteroida koji lete unaokolo. Pošto nanišanite protivnika, trebaće vam malo vremena da shvatite da se topovske salve ispucavaju tasterima ’Z’ i ’X’ (iako Help sekcija ’X’ ne pominje, a ’Z’ označava kao taster za cruise speed), te da svi brodovi iz nekog futurističkog razloga imaju po dva topa napred i nazad, dok sa strane imaju po četiri. Ako ste igrali gusarske pomorske simulacije, znate šta to znači – kruženje oko protivnika do besvesti, samo što je ovde u jednačinu ubačeno i izbegavanje objekata koji mogu da vam oštete brod. Koliko je to zabavno, procenite sami. Viktor POPOVIĆ | | |