TEST PLAY
Za neumorni Square Enix objavljivanje naslova kao što je Live A Live bila je win-win-win situacija: upregli su neiskorišćene grafičke assete iz Octopath Traveler igara, stvorili rimejk interesantnog JRPG hita iz davne 1994. godine i u isto vreme nastavili agendu guranja japanolikih igara na Zapad, koji još uvek ne daje znake zasićenja. Spomenimo da je pomenuti original karakterisalo, pored koncepata koji su usvojili i elaborirali pomenuti Octopathovi i učešće nekoliko prominentnih manga-ilustratora tog vremena koji su radili na dizajnu likova iz igre. Ovaj rimejk igre od pre tri decenije ostavlja utisak Octopatha za siromašne Osnovu priče čine separatne avanture sedam različitih likova u svojim unikatnim okruženjima (praistorija, carska Kina, tradicionalni Japan, Divlji Zapad, sadašnjost, kao i bliska i daleka budućnost), koji između sebe nemaju nikakvih dodirnih tačaka, osim činjenice da se svaka od njihovih epopeja završava fajtom sa uber-bossom sumnjivo sličnog imena kroz epizode. Nakon što privedete kraju sva poglavlja, otvara vam se i osmo, sa potpuno novim likom, uz dve moguće završnice cele stvari nakon toga, u kojima će veze između likova i njihovih postupaka postajati sve isprepletanije i jasnije. Dodatni sloj intrigantnosti dolazi i u formi spominjanja realnih istorijskih događaja i likova u priči, kao i nezanemarljivog „edukativnog” karaktera cele stvari sa dobrim, simpatično-otrcanim porukama i poukama, u skladu sa harizmom originalne igre i vremenom kada je nastala. Nažalost, konačna ocena svakako bi bila u većem rangu da su stvari izvedene valjano i u odeljku vezanom za sam dizajn igre i gejmplej. Sa puta ćemo prvo skloniti ono što je kvalitetno implementirano i tiče se raznovrsnosti koju gotovo svaki od likova donosi sa svojom kampanjom. Praistorijske avanture nestašnog Pogoa, na primer, izvedene su u stilu klasičnih RPG-a iz tog doba, sa dobrom srazmerom istraživanja, interakcije sa likovima i usputnih borbi. U Japanskom scenariju vodite infiltrirajućeg šinobija, koji će se više oslanjati na prikradanje, stapanje sa okolinom i upotrebu sistema lozinki koje je pribavio pažljivim prisluškivanjem; kampanja iz bliske budućnosti sa siročetom-motociklistom Akirom (ahm!) jedina omogućava špartanje okruženjem grada u izdvojenom, odzumiranom mapnom modulu, dok se cela epizoda fajtera Takahare u sadašnjosti svodi na turnirsko tabanje sa nezgodnim takmacima od kojih učite poteze koji će vam zatrebati prilikom susreta sa pomenutim arhi-glavonjom. Sve ostalo, nažalost, nije odmaklo dalje od konvencija od pre 30 godina. Problemi sa inventarom u kom ne postoji vizuelna distinkcija između predmeta (zbog čega će vas pojedini questovi bacati u rebus), štura objašnjenja i njihov izostanak, zbog kojih nećete imati predstavu šta se dalje očekuje od vas (u igri ne postoji nikakav sistem dnevnika i praćenja zadataka), bazičan borbeni režim koji počiva na mehanici rudimentarnog pozicioniranja na rešetki od 7×7 dostupnih polja i eksploataciji protivničkih slabosti i otpornosti, uz elementalna dejstva i bazične bafove i de-bafovanja, deluju kao nešto što je Square samo otaljano i nezainteresovano replicirao, nadajući se najboljem. Ovome ne pomaže utisak i da su pojedine epizode (pogotovo u finalu) bespotrebno prolongirane konstantnim susretima sa neprijateljima ili serijama nepreskočivih fajtova (kineski scenario naročito ubija u pojam po ovom pitanju), kako bi se sakrila skromna dužina svake od pojedinačnih priča. U sličnom maniru, grafička HD-2D obrada je u Octopath-za-siromašne stilu, sa ružnjikavim i praznim lokalitetima i identično izvedenim interfejsom za svakog lika, dok se muzički odeljak sastoji od kvalitetnih, ali ubitačno kratkih i repetitivnih melodija koje burgijaju mozak. Live A Live, kao pradeda i jasan uzor Octopath Traveler serijala, obavezna je lektira za sve ljubitelje pomenutih, ali je ostalo nejasno zbog čega nije izveden sa istim poletom, nivoom produkcije i završnim glancom. Svi ostali će, zbog toga, na ovo nedovoljno umiveno parče gejmerske istorije verovatno samo odmahnuti rukom. Potrebno: Core i3-3210 / A8-7600, 8 GB RAM, Radeon RX 460 / GeForce GTX 750, Windows 10 Poželjno: Core i5-3330 / A8-7600, 8 GB RAM, GeForce GTX 1060 / Radeon RX 470, Windows 11 Ova igra je: zakasnelo izdanje/rimejk JRPG-a iz devedesetih Platforma: Windows, Playstation 4/5, Switch Veličina: 8 GB Studio: Square Enix, Historia Inc. Izdavač: Square Enix Adresa: i.sk.rs/359079 PEGI: 12 67
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||