TEST PLAY
Sindrom neočekivano rapidnog uspeha može da bude pogubniji po autora, nego obična, sivkasta nesposobnost. Neki počnu da paniče, nemajući ni trag ideje kako da nadmaše sopstveno remek-delo, što obično rezultira haotičnim nagomilavanjem bespotrebnih gluposti i revizijama dobrih ideja koje nemaju nikakvog smisla. Na ovaj način je pukla ekipa iz Red Hook Studiosa, čiji je Darkest Dungeon verovatno najrevolucionarniji taktički RPG koji se pojavio u poslednjih deset godina. U znojavom, uplašenom delirijumu, furiozno su nabacivali ideje koje bi dovele do toga da grom ponovo udari na isto mesto. Igrali su goli u mećavi, nosili metalne šipke u olujnoj nepogodi i potpisivali se ispod pentagrama, ali grom ih je ovoga puta potpuno iskulirao. Sve nove stvari, koje su dodate nauštrb starih, totalno su bezvezne i pogrešne Darkest Dungeon II nije potpuno bedast, ali nije ni daleko od toga. Igra i dalje ima solidnu osnovu, ali sva nadgradnja, odnosno, sve nove stvari koje su dodate nauštrb starih, totalno su bezvezne i pogrešne. Koren svih problema leži u redizajnu kampanje, koja je sada osmišljena kao serija relativno kratkih, rogue-lite izazova. Umesto laganog marša kroz dungeone ka užasnom cilju, najmračnijoj tamnici, sada imamo pet mini-kampanja koje otključavamo jednu za drugom. Poenta igre je grind i postepeno otključavanje novih heroja, njihovih sposobnosti, trinketa i drugih elemenata, a igra vam vrlo eksplicitno sugeriše da su porazi i nerviranje suština igre. Hej, pa to je bila suština i prethodne igre, reći će vrli Darkest Dungeon veteran! Da, ali kec je bio zamišljen kao avantura koja se doživljava u kontinuitetu, kao dugački projekat, prepun uspona i padova, radosti i ridanja. Darkest Dungeon II podrazumeva da ćete izvisiti u devetnaest od dvadeset slučajeva, zapravo, da ćete tokom prvih devetnaest farmovati snagu za dvadeseti, u kome ćete možda imati dovoljno sreće i snage da prevladate. Kakvo nepoštovanje igrača i njegovog vremena! Tokom svakog pokušaja, farmovaćete sveće koje služe kao valuta za otključavanje svega što vam treba. S obzirom na to da u mini-kampanju vučete samo četvoro heroja, u slučaju svakog saplitanja (pogibije jednog junaka, recimo), više vam se isplati da prekinete partiju i da počnete iz početka, unovčavajući do tada osvojene sveće. Ovo je glogov kolac u srce dobrih ideja koje su obeležile kec. Tamo ste morali da živite sa svojim greškama, da sečete uši i krpite dupe, da se nadate da će sledeći izlet u dandžn biti uspešniji, da će rotacija heroja upaliti, da će se onaj koji je poludeo u prethodnom runu oporaviti ako iskulira jedan izlet u horor. Ovde toga nema, već ste matematički precizno motivisani da batalite sve, čim nešto zapne. I priča je potpuno polupana i nejasna. Kraj sveta je, a vas četvoro se truckate u kočiji u pravcu planine gde vas čeka fajt aproksimacijom neke negativne emocije. Jezdićete preko apokaliptičnog krajolika, vidajući rane u krčmama između posednutih zona, boriti se sa kultistima, svinjotaurima, vodenim monsterima lavkraftovskog tipa i inim zalima. Da biste shvatili o čemu se radi i šta je poenta cele stvari, moraćete da uložite par desetina sati u otključavanje jednog poglavlja za drugim, slušajući naratora koji je kriptičan u potpunosti. Kad sam već kod naratora, odlični Vejn Džun reprizira svoju ulogu, donoseći sate i sate dobro intonirane naracije. Ono što je Morgan Frimen za filmove, to je ovaj lik za igre. Zbog njega Darkest Dungeon II, uopšte, zaslužuje ocenu koja je prelazna. Stvar koja dodatno nervira je beskrajna surovost igre. Kec je bio težak, ali makar delimično fer i balansiran, dok se dvojka sve vreme trudi da vas potpuno upropasti na krajnje glupe, nasumične načine, koji će vas pre ili kasnije dovesti do toga da dignete ruke od ćorava posla. Stvarno ne znam šta bi trebalo uraditi sa dvojkom da bi postala vredna igranja, jer nema tog pečovanja i vradžbine koji bi od lajni mogli da naprave pitu, kako to lepo kažu u okolini Zaječara. Potrebno: Athlon X4 / Core i5-4460, 8 GB RAM, GeForce GTX 950 / Radeon R7 370 Poželjno: Core i7-6700K, 16 GB RAM, GeForce GTX 950 / Radeon R7 370 Ova igra je: Loš nastavak legendarnog taktičkog RPG-a Platforma: Windows (Steam/Epic store) Veličina: 4 GB Studio: Red Hook Studios Izdavač: Red Hook Studios Adresa: i.sk.rs/359091 PEGI: 12 60
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||