TEST PLAY
Stvaranje rimejka slavnog klasika nije ni jednostavan, ni zahvalan posao. Ipak, odvažni Poljaci iz studija MuHa Games i Eerioe Forest Studio (saradnici još od serijala Thea), rešili su da se uhvate u koštac sa sizifovskim poslom vaskrsavanja legende zvane Master of Magic. Tehnički gledano, igra koju su 1994. godine stvorili genijalci iz studija Simtex, pod pokroviteljstvom velikog Microprosea, nije „originalni” Master of Magic; ta titula pripada RPG-u koji se devet godina ranije pojavio u izdanju za C64 i ZX Spectrum. Ipak, ova igra, koja se pojavila kao fantasy spin-off Civilizationa (i godinu dana nakon igre Master of Orion, koji je bio „SF Civ”) imala je neporeciv uticaj na evoluciju ovog specifičnog hibridnog žanra, a to su fantasy strategije sa RPG elementima i taktičkim bitkama. Novi Master of Magic više je nego solidan rimejk istoimenog klasika Kao što se i očekuje od igre koja se naziva rebootom ili remakeom, novi Master of Magic maksimalno se oslanja na korene slavnog uzora, koristeći isto okruženje i okvirni zaplet, a to je borba za prevlast nad dva povezana sveta. Sa jedne strane magičnih portala nalazi se „realniji” (ali i dalje fantastični) Arcanus, dok je sa druge strane Myrror, sa izraženijim fantasy karakteristikama, jačom magijskom energijom i raznovrsnijim natprirodnim stvorenjima. Igrač vodi jednog od magova koji se bore za prevlast nad ovim svetovima i njihovim zaraćenim frakcijama. Podižete gradove, izučavate magije, regrutujete heroje i armije, a sve da biste izgazili protivnike ili aktivirali ultimativnu magiju koja će vas učiniti gospodarom... i tako satima i danima, ponovo i ponovo na nasumično generisanim mapama. Fanovi starog Gospodara magije znaju da taj naslov nema nikakvu kampanju ili scenarije, pa je i nova igra totalno old-school. Svaka partija je potpuno nasumično generisana, bez neke priče, već je sve u inherentnoj privlačnosti igračke mehanike fantazijskog Civa. Pri pokretanju partije imate mogućnost da samo kliknete na ’quick start’ i pustite da bogovi RNG-a odrede sve parametre, a možete i da ih podešavate ručno, bilo odabirom jednog od tri stepena težine i njihovim default presetima, bilo cinculiranjem dvanaest parametara koji određuju osnove partije. Tu su broj poena za kastomizaciju vašeg maga, kao i snaga magije tokom igre. Zatim, količina početnog zlata i kvalitet ekonomije, kao i broj protivnika i stepen njihovog AI. Sledi jačina neutralnih jedinica na mapi i specijalnim lokacijama, veličina mape svet(ov)a, specijalni nasumični događaji, podešavanje kretanja tokom bitaka i odabir početnog heroja. Sve ovo direktno utiče na multiplikator konačnog skora koji vam se obračunava na kraju partije i koji meri vašu uspešnost u ovoj igri. Sledi podešavanje vašeg maga koje, ponovo, kopira uzor. U opticaju je 14 unapred kreiranih magova, od Merlina, preko Lo Pana i Jafara, do Kali, Rjaka i Sss’Ra, a za sladokusce, dovoljno upoznate sa mehanikom, tu je mogućnost izbora svojih magijskih knjiga (do 12 komada u pet škola) i do šest od 18 traitova koji modifikuju vaše magijske sposobnosti. Slede izbor magija i početne rase koju vodite (takođe ih je 14). Kada partija konačno počne, pred vama se odmotava klasičan 4X gameplay sa poteznim izvođenjem. Imate početni grad, heroja, nekoliko jedinica i ceo svet (tehnički, dva) za istraživanje, proširivanje, izrabljivanje i istrebljivanje. Menadžment ekonomijom ostaje podjednako bitan kao borbeni deo, a taktičke bitke i dalje predstavljaju dinamičnu srž igre. Glavna bitna razlika u odnosu na stari MoM je što su i mapa sveta i bojna polja sada podeljena na heksove, a ne na kvadrate. Novi Master of Magic više je nego solidan rimejk istoimenog klasika, sa efektivno prekopiranom mehanikom. Ažurirana grafika neće biti po svačijem ukusu, što zbog toga jer pikseli stare igre i dalje imaju vanvremenski šarm, što zbog čisto lepšeg izgleda nekih od modernih poteznih strategija. Ipak, ovo je prvenstveno naslov za nostalgičare, koji neće ni razmišljati o tome što igra košta 39 evra na Steamu. Potrebno: Core i5-4460, 12 GB RAM, DirectX 11 grafička kartica sa 2 GB VRAM, Windows 10 64-Bit Poželjno: Core i5-6400, 16 GB RAM, DirectX 11 grafička kartica sa 4 GB VRAM, Windows 11 64-bit Ova igra je: rimejk klasične fantasy potezne strategije sa taktičkim borbama Platforma: Windows Veličina: 10 GB Studio: MuHa Games, Eerie Forest Studio Izdavač: Slitherine Ltd. Adresa: i.sk.rs/358875 PEGI: 7 82
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||