TEST PLAY
Master of Magic
Dragan KOSOVAC
1. januar 2023.

Stvaranje rimejka slavnog klasika nije ni jednostavan, ni zahvalan posao. Ipak, odvažni Poljaci iz studija MuHa Games i Eerioe Forest Studio (saradnici još od serijala Thea), rešili su da se uhvate u koštac sa sizifovskim poslom vaskrsavanja legende zvane Master of Magic. Tehnički gledano, igra koju su 1994. godine stvorili genijalci iz studija Simtex, pod pokroviteljstvom velikog Microprosea, nije „originalni” Master of Magic; ta titula pripada RPG-u koji se devet godina ranije pojavio u izdanju za C64 i ZX Spectrum. Ipak, ova igra, koja se pojavila kao fantasy spin-off Civilizationa (i godinu dana nakon igre Master of Orion, koji je bio „SF Civ”) imala je neporeciv uticaj na evoluciju ovog specifičnog hibridnog žanra, a to su fantasy strategije sa RPG elementima i taktičkim bitkama.

Novi Master of Magic više je nego solidan rimejk istoimenog klasika

Kao što se i očekuje od igre koja se naziva rebootom ili remakeom, novi Master of Magic maksimalno se oslanja na korene slavnog uzora, koristeći isto okruženje i okvirni zaplet, a to je borba za prevlast nad dva povezana sveta. Sa jedne strane magičnih portala nalazi se „realniji” (ali i dalje fantastični) Arcanus, dok je sa druge strane Myrror, sa izraženijim fantasy karakteristikama, jačom magijskom energijom i raznovrsnijim natprirodnim stvorenjima. Igrač vodi jednog od magova koji se bore za prevlast nad ovim svetovima i njihovim zaraćenim frakcijama. Podižete gradove, izučavate magije, regrutujete heroje i armije, a sve da biste izgazili protivnike ili aktivirali ultimativnu magiju koja će vas učiniti gospodarom... i tako satima i danima, ponovo i ponovo na nasumično generisanim mapama.

Fanovi starog Gospodara magije znaju da taj naslov nema nikakvu kampanju ili scenarije, pa je i nova igra totalno old-school. Svaka partija je potpuno nasumično generisana, bez neke priče, već je sve u inherentnoj privlačnosti igračke mehanike fantazijskog Civa. Pri pokretanju partije imate mogućnost da samo kliknete na ’quick start’ i pustite da bogovi RNG-a odrede sve parametre, a možete i da ih podešavate ručno, bilo odabirom jednog od tri stepena težine i njihovim default presetima, bilo cinculiranjem dvanaest parametara koji određuju osnove partije. Tu su broj poena za kastomizaciju vašeg maga, kao i snaga magije tokom igre. Zatim, količina početnog zlata i kvalitet ekonomije, kao i broj protivnika i stepen njihovog AI. Sledi jačina neutralnih jedinica na mapi i specijalnim lokacijama, veličina mape svet(ov)a, specijalni nasumični događaji, podešavanje kretanja tokom bitaka i odabir početnog heroja. Sve ovo direktno utiče na multiplikator konačnog skora koji vam se obračunava na kraju partije i koji meri vašu uspešnost u ovoj igri.

Sledi podešavanje vašeg maga koje, ponovo, kopira uzor. U opticaju je 14 unapred kreiranih magova, od Merlina, preko Lo Pana i Jafara, do Kali, Rjaka i Sss’Ra, a za sladokusce, dovoljno upoznate sa mehanikom, tu je mogućnost izbora svojih magijskih knjiga (do 12 komada u pet škola) i do šest od 18 traitova koji modifikuju vaše magijske sposobnosti. Slede izbor magija i početne rase koju vodite (takođe ih je 14).

Kada partija konačno počne, pred vama se odmotava klasičan 4X gameplay sa poteznim izvođenjem. Imate početni grad, heroja, nekoliko jedinica i ceo svet (tehnički, dva) za istraživanje, proširivanje, izrabljivanje i istrebljivanje. Menadžment ekonomijom ostaje podjednako bitan kao borbeni deo, a taktičke bitke i dalje predstavljaju dinamičnu srž igre. Glavna bitna razlika u odnosu na stari MoM je što su i mapa sveta i bojna polja sada podeljena na heksove, a ne na kvadrate.

Novi Master of Magic više je nego solidan rimejk istoimenog klasika, sa efektivno prekopiranom mehanikom. Ažurirana grafika neće biti po svačijem ukusu, što zbog toga jer pikseli stare igre i dalje imaju vanvremenski šarm, što zbog čisto lepšeg izgleda nekih od modernih poteznih strategija. Ipak, ovo je prvenstveno naslov za nostalgičare, koji neće ni razmišljati o tome što igra košta 39 evra na Steamu.

Potrebno: Core i5-4460, 12 GB RAM, DirectX 11 grafička kartica sa 2 GB VRAM, Windows 10 64-Bit

Poželjno: Core i5-6400, 16 GB RAM, DirectX 11 grafička kartica sa 4 GB VRAM, Windows 11 64-bit

Ova igra je: rimejk klasične fantasy potezne strategije sa taktičkim borbama

Platforma: Windows

Veličina: 10 GB

Studio: MuHa Games, Eerie Forest Studio

Izdavač: Slitherine Ltd.

Adresa: i.sk.rs/358875

PEGI: 7

82


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama