TEST PLAY
Uncharted:
Aleksandar DINIĆ
1. novembar 2022.

Doktor Ren Belok, arheološki arhi-neprijatelj Indijane Džonsa iz prvog dela legendarnog filmskog serijala, verovatno najbolje opisuje trenutno stanje tranzicije Sonijevih ekskluzivnih naslova na personalne računare replikom: „Again we see there is nothing you can possess which I cannot take away. And you thought I’d given up.” (Ponovo vidimo da ne postoji ništa što ti ne mogu oduzeti, a još si i pomislio da sam odustao). Spisak Sonijevih „teškaša” koji stižu i na PC, uporedo sa ažuriranjem za PS5, nastavlja da raste. Red Dead Redemption 2, Death Stranding, prvi Horizon, Days Gone, God of War i Spider-man su već tu, a prvi The Last of Us i Tsushima su u pripremi. Sada, nakon što je stigla i ova Uncharted kolekcija, samo Bloodborne ostaje kao nedostižni Sveti gral i finalna karika koja nedostaje.

Glavna atrakcija igre je njen protagonista, Nejtan Drejk, stvoren po uzoru na geek ikonu, glumca Nejtana Filiona
Svaki aspekt dizajna ove igre maksimalno je ispoliran

Pre nego što se bacimo na sam opis, malo razjašnjenje (nepreciznog) podnaslova ovog paketa. U „kolekciji” se nalaze dve poslednje izdate glavne Uncharted igre (četvrti deo, A Thief’s End, kao i samostalni DLC manjih gabarita sa izmenjenim protagonistima, pod nazivom The Lost Legacy), dok ćete, ako već niste, prve tri igre morati da „odradite” u svom izvornom obliku, na Playstationu 3, remasterovanim izdanjima na četvorci (u najboljem slučaju) ili, u goroj varijanti, gledanjem video-vodiča na Youtube kanalima.

Uncharted igre, suštinski, predstavljaju fantastični, veći kružok dva medija započet pomenutim Indijana Džons filmovima, koji su, zatim, inspirisali famozne avanture stanovite Lare Kroft, koje su direktno i očigledno uticale ne kreiranje Uncharted serijala, koji je na posletku postao najbolja moguća interaktivno-sinematična zamena za dalje avanture Henrija Džonsa Juniora nakon poslednjeg, trećeg filma. Autorski tandem koji čine Brus Strejli i Nil Drukman iz Naugthy Doga je sa Unchartedom 4 prevazišao i sebe i sva očekivanja vernih fanova serijala, donoseći, kao i u slučaju The Last of Usa, još jedan legendarni naslov i vraški kvalitetan komad popularne kulture, čije gustiranje spada u obaveznu lektiru za svakoga, bez obzira na to koji igrački svetonazor preferira.

Glavna zvezda i atrakcija četvorke je famozni Nejtan Drejk, vagabond-avanturista i lovac na davno izgubljena blaga, kao i instant dopadljiva gejming ikona, što i ne čudi, s obzirom na to da je svojom pojavom, karakterom, pa i imenom maksimalno kreiran po uzoru na, takođe velikog, glumačkog cara Nejtana Filiona, odnosno, njegov lik iz nikad prežaljene TV-serije Firefly. Nakon brojnih zajedničkih avantura, Nejtan i dragana mu Elejna konačno su se skrasili i skućili, vodeći poluperspektivni posao vađenja tovara iz potopljenih olupina, ostavljajući kamare artefakata iz dana visokih avantura da tavore u kartonskim kutijama na tavanu kuće. To jest, sve do trenutka kada na vrata firme ne pokuca Sem, Nejtanov stariji brat, koji se poslednjih deceniju i po smatrao davno izgubljenim nakon (ne)uspešnog bega iz zatvora u zabitima trećeg sveta (što je koliko-toliko elegantan način da se objasni njegovo potpuno odsustvo i nepominjanje u prethodnim igrama). Srećni susret ne završava se, naravno, samo ispijanjem piva na klupi i posmatranjem zalaska Sunca. Sem je, tokom svog izbijanja, pronašao krucijalne dokaze i tragove o postojanju izgubljenog piratskog blaga stanovitog kapetana Ejverija, a Nejtan donosi odluku koju bi svaki pravi, odgovorni i porodični muškarac u istoj situaciji doneo: na brzinu pakuje kofere, masno slaže suprugu i sa batom kreće put avanture koja će svima napuniti kofere ili ih ostaviti na dnu nekog od sedam visokih mora koja ih očekuju.

Momentalna privlačnost igre, čak i više nego ranije, počiva na maksimalnoj izbrušenosti svakog aspekta njenog dizajna, koja odzvanja budžetom i produkcijskim vrednostima najvišeg reda, gde se nije žalilo zlatnika da sve izgleda, zvuči i funkcioniše bogato, izdašno, utegnuto i fluidno. Ovo počiva na besprekornoj sinergiji dva glavna i dva sporedna gradivna elementa igre. Prvi stub ove stamene kuće odnosi se na fantastičan dizajn nivoa, njihovu arhitekturu, raskošnu vizuelnu prezentaciju i opipljivu širinu koja neumorno mami na konstantno istraživanje i zavlačenje u svaki kutak, kako bi se pronašao još jedan skriveni bonus predmet, unos u priručni Nejtov dnevnik ili okinuo dodatni razgovor između likova. Ovo se podjednako odnosi i na njihovu raznovrsnost i pogođeno doziranje po pitanju trajanja i funkcionisanja unutar same priče. Osim prologa u Sjedinjenim Državama, para flešbek nivoa i Latinske Amerike, globtroterisanje svetskom šarom vodiće vas u Italiju, sumorno-prelepe predele škotske obale, savanolike visoravni podno vulkana na Madagaskaru, kao i par egzotičnih lokaliteta opšteg tipa, čije se građevine posejane po prelepom krajoliku jednostavno moraju doživeti i obići igranjem.

Drugi fundamentalni kvalitet tiče se besprekorno prezentovanog narativa igre, pre svega, kroz fenomenalnu glumu svih glavnih i sporednih aktera, interakciju između likova, dinamiku njihovih odnosa i momente u priči koji će vas uvek držati prikovanim za ekran, kako biste saznali u kom pravcu će ići sledeće poglavlje avanture. Gleda vam se ili sluša nešto što bi evociralo majstorski napisane scenarije za neki od Indijana Džounsa, Povratke u Budućnost ili neki drugi besmrtni hit iz 80-ih? Uncharted 4 delivers i van svih očekivanja, sa inteligentnim šalama, cakama, prozivkama i razmenama koje likove čine maksimalno životnim i uverljivim, uz efektne emotivne momente koji dodatno bivaju poentirani znalačkim tajmingom glumaca. Sve ovo ne bi bilo toliko upečatljivo da nije impresivno odrađenih facijalnih animacija i čitavog spektra uverljivo dočaranih raspoloženja na njima, koji su i za današnje standarde u velikoj meri nedostižni igrama najviših produkcija, što je samo testament talentu i posvećenosti tima koji je sve ovo bez ijednog gliča uspevao da postigne pre celih šest i po godina, i to na početku prošle konzolne generacije. Neverovatno i za svaki respekt.

Druga dva dodatna momenta koji sve ovo kvalitetno malterišu i popunjavaju efektnim sporednim sadržajem tiču se sporadičnih i lepo osmišljenih puzli, mehanizama, problema ili terenskih zagonetki koje skladno funkcionišu i u sklopu nivoa i u sklopu priče, odnosno, eksplozivnih akcionih scena i prizora razmene vatre koji se retko kada mogu zaobići strpljivim šunjanjem i zaobilaženjem (što je negde i nemoguće, jer će se prolaz za dalje otključati samo čišćenjem cele regije). Kvalitet pirotehnike u ovim prilikama takođe je spektakularan, sa izvrsno izvedenim prštanjem efekata, uverljivim klobucima dima, vatre i ostalim, uz perfektno dizajniran zvuk šteketanja, pucnjave, detonacija i sličnog.

Jednom kada privedete A Thief’s End kraju, očekuje vas dodatna poslastica u vidu pomenutog drugog dela paketa. The Lost Legacy je prvobitno zamišljen kao manji DLC za originalnu igru. Vremenom se obim ovog dodatka proširio na veće gabarite, koji su do sada prodavani zasebno. Izgubljeno Zaveštanje stavlja vas u kožu Kloe Frejzer, Nejtove bivše polu-cure i sadašnjeg rivala u lovu na blago, koja ne figurira ni u jednom momentu u četvorci, ali je poznata ljubiteljima serijala iz prethodnih naslova. U pratnji Nejdin Ros (negativke iz osnovne igre), Kloe kreće u sopstvenu avanturu (kraćeg trajanja) diljem egzotičnih lokaliteta smeštenim u zabačenim krajevima Indije, kako radi potrage za drevnim artefaktom starih Hindu božanstava, tako i radi sabotiranja planova lokalnog gospodara rata (i kolekcionara drevnih predmeta) da započne i održi nestabilnost u regionutm. Format igre je identičan, donosi devet linearnih nivoa većeg ili manjeg obima, koji u skladu sa time omogućavaju ili ne detaljnije istraživanje, sa (najčešće) ponovljenim stelarnim momentima koji važe i za četvorku, ali uz Nejtanovo potpuno odsustvo koje se i te kako oseća i koje, ipak, predstavlja stalni hendikep koji je teško ignorisati.

Zamerke? Samo dve: obe igre imaju kraj, a pomenuti podnaslov, A Thief’s End, zvuči rogobatno, konfuzno i ne-seksi, dok bi tu daleko bolje stajalo The Malaysia Job, što je momenat koji bolje poentira celu stvar. Što se svega ostalog tiče - shut up and take my money!

Potrebno: Core i5-4330 / Ryzen 3 1200, 8 GB RAM, GeForce GTX 960 4 GB / Radeon R9 290X 4 GB, Windows 10

Poželjno: Core i7-4770 / Ryzen 5 1500X, 16 GB RAM, GeForce GTX 1060 6GB / Radeon RX 570 4GB, Windows 10

Ova igra je: mini-komplet od poslednje dve „glavne” Uncharted igre

Platforma: Windows, PlayStation 5

Veličina: 126 GB

Studio: Naughty Dog LLC, Iron Galaxy Studios

Izdavač: PlayStation PC LLC

Adresa: i.sk.rs/358738

PEGI: 16

91


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama