TEST PLAY
Da biste adekvatno uživali u Distant Worldsu 2, potrebno je da ispunjavate nekoliko uslova. Prvo, da volite SF u svim oblicima, a posebno u formi 4X strateškog gaminga. Drugo, da imate zaista mnogo vremena za neobuzdano puštanje niz vetar i treće, da vam je život previše jednostavan i želite da ga nečim zakomplikujete do balčaka. Kompleksan naslov za fanatike koji kod upravljanja imperijom najviše cene mogućnost apsolutne kontrole Distant Worlds 2 je hard-core 4X igra čija složenosti je veća od klasika kao što su Master of Orion, Sins of a Solar Empire ili Stellaris. DW2 je realno uporediv samo sa Distant Worlds Universe, prethodnikom s kojim deli većinu postavki, osim novog 3D enginea. Ovaj kompleksni naslov namenjen je fanaticima koji kod upravljanja imperijom ponajviše cene mogućnost apsolutne kontrole i ne mare nekoliko desetina sati mukotrpnog istraživanja i eksperimentisanja pre nego što igru uhvate za glavu ili rep. Najveća lepota, ali i usud Distant Worldsa 2 jeste sloboda potpune „kastomizacije” koju nudi igraču, pri čemu najveći značaj ima mogućnost delimične ili potpune automatizacije svakog aspekta igre. To može da ide u totalni ekstrem u okviru kog će igra igrati samu sebe, ne tražeći ni jotu inputa od vas. Druga opcija je manuelna imperija u kojoj ćete kontrolisati ponašanje svakog pojedinačnog ratnog broda od hiljadu njih koje imate u poznoj fazi partije. Kao i u prethodnom nastavku, ključ ekonomije je privatna inicijativa nad kojom imate samo delimičnu kontrolu. Trgovački, putnički, transportni i drugi civilni brodovi krstare galaksijom za svoj groš, obavljajući zadatke u sferi koju ste im omogućili vi, država. Od vas se očekuje da izgradite svemirske stanice, kolonizujete svetove i potpišete sporazume o slobodnoj trgovini s drugim civilizacijama, a na njima je da iskoriste taj framework. Značajan segment igre jeste istraživanje novih tehnologija, koje su, kao i u svim igrama ovog tipa, ključ progresa. U odnosu na prethodni nastavak, Distant Worlds 2 ima malo više „duše”, ali je još uvek daleko od sočnog sistema istraživanja anomalija i kompleksnih niti priče koje nudi jedan Stellaris. Da, možda sam dosadan sa komparacijama sa Stellarisom, ali on je dominantni konkurent ovoj igri - vrlo mali je broj entuzijasta koji će imati vremena da se dostojno posvete obema igrama, tako da svaki argument pomaže kalibraciji tasa na vagi prioritizacije. Distant Worlds 2 je znatno suvlji na planu literarnog mesa, a ono čega ima, kreirano je s manje veštine i literarnog panaša. Svaka svemirska 4X igra mora da prođe test zumiranja na planetarni sistem da bi moglo da se utvrdi da li je ružna, prihvatljiva ili se „ističe”. Na ovom polju, Distant Worlds 2 gubi sve galaktičke bitke, jer izgleda kao fosil iz 1993. koji je nekoliko decenija proveo u vlažnom podrumu. Pretpostavljam da su jednostavne teksture i primitivni modeli i efekti bili imperativ za igru koja ima praktično neograničeno kvantitativno skaliranje. U zavisnosti od vaših ambicija, galaktičke postavke možete podesiti na nehuman nivo, pa taj masivni prazni mjehur satima i danima popunjavati brodovima, stanicama, kolonijama, trgovačkim rutama i invazionim flotama. Zamislite šta se dešava s vašim jadnim procesorom koji mora da isprati i u realnom vremenu izračuna ponašanje hiljada (ili stotina hiljada) AI jedinki, od kojih svaka potencijalno može da ima definisan templejt ponašanja? Kao i većina igara koje potpisuje Paradox Interactive, Distant Worlds 2 naslov je koji će pre svega pošteno oznojiti vaš CPU. Distant Worlds 2 zna da bude masivno iritantan dok ne uložite napor da ga podesite, mada neke stvari nikako nije moguće dovesti u red. Notifikacije, na primer, nemaju dovoljno filtera da biste mogli da ukinete bombardovanje besmislicama, a dozvolite samo bitne stvari. Na tom polju, Stellaris je neprikosnoveni kralj, dok će vas Distant Worlds 2 smarati za medalju, pogotovo ako igru ubrzate na 2X ili 4X, čime se ubrzava i frekvencija notifikacija. Potrebno: Core2Quad, 8 GB RAM, GeForce GTX 760 Poželjno: Core i7, 8 GB RAM, GeForce GTX 1050 Ova igra je: hard-core svemirska 4X upravljačka simulacija Platforma: Windows Veličina: 12 GB Studio: CodeForce Izdavač: Slitherine Ltd. Adresa: i.sk.rs/358474 PEGI: nema 72
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||