PRVI UTISCI
Od poplave silnih betl-rojala, koopova i kolodjutija, kao da smo malo zaboravili na stare dobre doomolike pucačine. Za sve nostalgičare, a i one nevoljne da igraju pucačine koje zahtevaju da zidate kerefeke, skupljate skinove, bacate novce na battle passove i slične koještarije, evo slatkog fiksa da vam prodrma sećanja i želudac. Retro pucačina koja nije puki omaž ili jeftino igranje na kartu nostalgije Forgive me Father jeste retro u nekim svojim konceptima koji su definisali žanr pre skoro 30 godina, ali donosi i dovoljno materijala da ne ostane puki omaž i jeftin pucanj u pravcu nostalgije. Stripovski grafički stil izgleda čisto i dovoljno kvalitetno da nemate utisak da je „retro” upotrebljen kao izgovor da se ošljari, već zaista kao vizija autora. Možda će vas iznenaditi da su neprijatelji (i određeni objekti u igri), zapravo, 2D sprajtovi, kao u stara, dobra vremena, što je sasvim u skladu sa stajlingom igre i čak je simpatično. Nivoi, takođe, prate klasike i biće tu dosta hodnika kao i poneka veća prostorija za dobro masovno napucavanje. Ključevi u bojama se podrazumevaju, a i svaki nivo nagrađuje trud ako pronađete secret delove, najčešće municijom i zdravljem. Tajne na nivoima su ispod očekivanog i onoga na šta smo navikli. Ovde nećete morati da spamujete taster za interakciju kod svake cigle koja deluje čudno osvetljeno, već su u pitanju delovi nivoa koji su, zapravo, lako dostupni. Početni nivoi su nešto konzervativniji, sporiji, nemaštovitiji i skučeni, ali stvari se popravljaju vremenom i tek posle sat-dva će sve početi „da vas radi” kako valja. Ne samo što se dizajn nivoa popravlja, već i raznovrsnost neprijatelja. Dok su u početnoj urbanoj zoni mahom zombiji i slični akrepi, koje eliminišete jednim headshotom, kasnije će vas namučiti svakojaki ghoulovi, ribari sa eksplozivnim ribama koje bacaju na vas (!?), histerični psihijatrijski pacijenti i drugi, zaista maštovito osmišljeni protivnici kao i nekolicina pravih, (ne preterano teških) bossova. Da sve bude još bolje, autori su se potrudili da svaki neprijatelj ima i poneku sitnicu koja doprinosi atmosferi. Na primer, zombiji u ruci nose rezervnu glavu koju stavljaju nakon što im rascvetate prvu, a takvih forica ima zaista pregršt. Dodatni kvalitativni sastojak gameplaya je i drvo talenata. Kroz igru stičete iskustvo i poene koje investirate u boost oružja ili pasivnih bonusa. Već viđena stvar, ali zamislite da ste ovo imali početkom devedesetih i biće vam super. Nemoguće je otključati svako unapređenje, jer neka isključuju druga, što vam ostavlja prostor da isprobate drugačiji build u nekom drugom prolasku kroz igru. Oružja su prilično uobičajena: pištolj, sačmara, automati, a monotoniju razbija lanser harpuna. Oružje može da se unapređuje u jače verzije, često prilično vizuelno upečatljive. U igri birate jednog od dva lika. Tu je sveštenik, koji i izgovara naslovnu rečenicu dok upokojava prokletnike. Opcija dva je novinarka koja ulazi u fajt sa još manje obzira, a po komentarima koje povremeno „baca”, ne deluje ni da je čitava situacija previše potresa. Razlike, osim u replikama, ogledaju se i u specijalkama koje mogu da se iskoriste kada vam se napuni skala „ludila”. Specijalke otključavate tek kada pokupite predmet koji ih aktivira. Ipak, bez obzira na relativno maštovitu ideju, osećaj prilikom igranja je da ovi bonusi, zapravo, ne prave neku posebnu razliku i pitanje je koliko će vas zainteresovati da ih i zaista koristite, sem u baš ozbiljnim krljačkim deonicama. Mada, ideja da sveštenik pokupi i koristi Lavkraftovski nekronomikon je skroz simpa? Inače, Lavkraft je samo blaga inspiracija za čitavu stvar, barem u smislu priče. Mračne sile zaposele su stanovnike malog naselja, ali je malo toga još poznato. Delići lorea razbacani su kroz igru, mada su mahom dosadni i verovatno ćete ih ignorisati. Srećom, ovo nije tip igre koji zavisi od takvih trivijalnih stvari kao što je pripovedanje. Sve u svemu odličan „boomer-shooter” koji i ovakav kakav je, svojoj publici daje dovoljno, a ne sumnjamo da će do finalne verzije biti i još bolji.
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Kakva sudbina čeka TikTok? Kriza poverenja Za jedne je TikTok alatka za globalno povezivanje, za druge - potencijalno oružje u digitalnom hladnom ratu CES 2025, Las Vegas, SAD Dive In! Brojke su ponovo impresivne: 4500+ izlagača, 141.000+ posetilaca, od kojih je preko 6000 bilo iz medija... Asus Zenbook A14 (UX3407RA) Više dana(!) na bateriji Veoma interesantan laptop koji ima više stvari koje ga izdvajaju od konkurencije i čine atraktivnim... Apple Mac Mini (M4) Kvadratić Jabuke I u najslabijoj konfiguraciji u pitanju je nešto što i nije baš karakteristično za Apple - dobar odnos cene i kvaliteta... .rs: registracija pripejda • pasoška kontrola kao self service • modernizacija poštanske usluge • punjači samo USB-C • RNIDS novi ćirilični fontovi Nema više skrivanja Uređaji koji se uvoze u Srbiju posle 28. decembra 2024 godine moraju da imaju USB-C priključak... Process Lasso 15.0.4 • System Informer 3.2 • Process Explorer 17.06 • Task Manager DeLuxe 4.8.7 Alternativni Task Manageri Da li će prosečan korisnik osetiti benefit po prelasku na neku od alternativnih verzija Task Managera? Honor Magic7 Pro & Lite Magične sedmice Honor Magic7 Pro ima sve što je potrebno da postane jedan od najboljih telefona u 2025. godini... Intervju: Džo Kukan Kane lives! Džo Kukan (Joe Kucan), legendarni Kejn iz Command & Conquer univerzuma, otvoreno i bez cenzure za SK Sid Meier’s Civilization VII Kao da u Firaxisu nisu imali koherentnu viziju budućnosti serijala, već su u novu igru nabacali sve što im je palo na pamet... Kingdom Come: Deliverance II Forma i tempo identični su originalu, sa razlikama koje se tiču izrazito većeg budžeta kompletnog projekta... The Stone of Madness Veoma prijatno iznenađenje inspirisano igrama Commandos i Desperados, kao i romanom „Ime ruže” Umberta Eka... Deep Rock Galactic: The Board Game Stena i kamen! Maksimalno kvalitetna adaptacija, koja prenosi sam duh video-igre u stonu varijantuPatuljci su, takođe, verno preneti iz video-igre i svaki je specij... |
||||||||||