TEST PLAY
U moru narativnih igara kojima smo preplavljeni, retko se izdvoji priča koju je vredelo ispričati ili koja je, barem, prezentovana sa veštinom talentovanog pripovedača. Bolje bismo prošli kada bi se dizajneri većine takvih igara, kao što je nekad generalno bio običaj, posvetili kreiranju zabavne mehanike kao pokretačke snage svojih dela, bez smeštanja priče u prvi plan. Verovatno vam je već jasno da najnovija horor avantura, Someday You’ll Return, spada u grupu narativnih igara koje snažno nagoveštavaju da umetnost nije polje na kom njihovi autori mogu sebe da predstave u najboljem svetlu. To je pogubno, pošto ovaj naslov počiva upravo na (mlakom) estetskom doživljaju i scenariju koji je vrlo slab u svim aspektima. Priča je vrlo slaba u svim aspektima, a imaginacija autora je slabašna i impotentna Već stranica igre na Steamu otkriva da je u okosnici priče ideja koja je toliko izlizana da se postavlja pitanje ima li je uopšte smisla koristiti. Tokom potrage za ćerkom, koja je nestala pod misterioznim okolnostima i sa kojom nije u najboljem odnosu, protagonista po imenu Danijel suočava se sa užasima koji predstavljaju otelotvorenje njegovog osećaja krivice i griže savesti. Svest o tome da se Danijel, bez ikakve sumnje, sukobljava jedino sa fragmentima vlastite psihe, od samog početka kreira bezbednu distancu. To što su monstrumi samo fantazmi u umu protagoniste takođe remeti uživljavanje u njegov lik, budući da za razliku od igrača on nije svestan toga da opasnost nema realan fizički oblik. O efektnosti obrta koji to potvrđuju i šokiraju Danijela, a nas ostavljaju ravnodušnim, ne treba trošiti reči. No, čak i da nije bilo ovog, svojevrsnog banalizovanja horora, teško da bi prizori i stvorenja sa kojima se ovde suočavamo mogli da nas uznemire. Donekle zbog animacije, koja je u najbolju ruku osrednja, a više zbog slabašne imaginacije autora, čudovišta i situacije redom deluju mlitavo i već viđeno. Od Danijelovog nemezisa, „kreativno” nazvanog The Beast, čija je animacija gruba i ukočena i koji vizuelno jako podseća na Predatora, preko deja vu ekstremiteta koji grabe iz neprirodnog mulja, do istovetnih brzopuzećih protivnika koji se provlače kroz celu igru, sve je nenadahnuto i impotentno. Pritom, ovaj naslov generalno ne igra na kartu jump-scare štrecalica, koje bi potencijalno mogle da bar malo uzdrmaju igrača. Možda se najveća mana, ipak, ogleda u nimalo suptilnoj karakterizaciji. Jasno je da su autori želeli da izgrade lik sa određenim karakternim nedostacima koji su prouzrokovali njegove traumatične greške iz prošlosti. Ali, umesto da deluje kao stvarna, nijansirana ličnost, Danijel, odaje utisak groteskne karikature. Od početka nam je, na napadan način, stavljeno do znanja da se radi o (u praksi, komično) grubom i neotesanom čoveku, čije su reakcije tokom dijaloga primerenije detetu predškolskog uzrasta kome roditelji nisu hteli da kupe novu igračku, nego odrasloj osobi. Ovom utisku doprinosi smešno loša glasovna gluma. Pored ovih konkretnijih zamerki, na svakom koraku nailazi se na trapavo, nevešto rešene detalje, koji dodatno srozavaju umetničku, preovlađujuću komponentu igre. Sa pozitivne strane, na to da autori ipak nisu promašili profesiju (već samo žanr) ukazuje raznovrsnost laganih avanturističkih problema, koji su razasuti tokom iznenađujuće izdašnog trajanja igre od otprilike 15 sati. Tu spada i sakupljanje biljaka i pravljenje napitaka, koji su, doduše, korisni jedino u tačno zacrtanim momentima, bez ikakve potrebe za kreativnom upotrebom. Dosta segmenata igre krasi pseudo-open-world dizajn različitih oblasti šume u kojoj se igra odvija, a koja sadrži stvarne prirodne i istorijske atrakcije Češke (zemlje u kojoj je radnja smeštena i iz koje potiče razvojni tim). Tu su i sporedni, tajni zadaci, opcioni predmeti koje možete da sakupljate, kao i pet različitih krajeva. Sve ovo (i još ponešto) predstavlja značajno osveženje u žanru modernih horor avantura, ali to ne znači mnogo kada je suština igre na ovako niskom nivou. Potrebno: Intel i5 / ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce GTX 970 / ekvivalent, Windows 7 64-bit Poželjno: Intel i7 / ekvivalent, 8 GB RAM, GeForce GTX 1060 / ekvivalent, Windows 7 64-bit Ova igra je: narativna horor avantura sa atipičnom, svedenom mehanikom Platforma: Windows, eventualno i na PS4 i Xbox ONE Veličina: 13 GB Studio: CBE Software Izdavač: CBE Software Adresa: youwillreturn.com Pegi: nema 55
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G Zlatni zeka Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ... Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X) Najkompaktnija zverka Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine... Honor Watch 4 Savršeno upakovan Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva... Mobile World Congress 2024 Ovde i AI ima AI Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa... Inovativni motori i reaktori Bolji pogon Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka... nomacs 3.16 • PotPlayer 1.7 • Krita 5.2.2 • Kdenlive 24.02 • CPU-Z 2.09 • Oracle VM VirtualBox 7.0.14 • RealWorld Cursor Editor 2003.1 • Mixxx 2.4.0 Korisne besplatne alatke Prosečnom korisniku uvek je milije kada nešto može da koristi „za dž”... Honor Magic 6 Pro Magična Šestica Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende... Apple, AI i nova tužba za monopol Kisela ili slatka jabuka Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno... Dragon’s Dogma 2 Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči... Rise of the Ronin Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu... Microsoft Windows 3.0 Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima... |
||||||||||