TEST PLAY<>
042013<><>

Starcraft 2: Heart of the Swarm

Druga trećina najrazvučenije video igre ikada konačno je ugledala svetlost dana. Heart of the Swarm bezbolno se integriše sa prethodnom instalacijom Wings of Libertyja i postaje ravnopravan deo celokupnog paketa Starcraft 2, sa svim novinama koje dodatak donosi.

Multiplayer dolazi sa nekoliko novina i dodatno zategnutih šrafova u mašini koja dobro funkcioniše već pune tri godine.

HotS, očekivano, nastavlja sagu o ukletim (svemirskim) ljubavnicima. Džim Rejnor i drugari na zabačenoj i tajnoj lokaciji pokušavaju da „izvuku” zergovski uticaj iz ošamućene Kerigenke i uspešno odrade njenu tranziciju u potpuno ljudsko biće. Ne lezi vraže, Dominijanci kerigensku glavu traže! Izgleda da „tajna lokacija” nije bila dovoljno tajna, te laboratorijski kompleks napadaju Arkturosove formacije, terajući ekipu svemirskih odmetnika u sveopštu bežaniju. Igrom (nesrećnih) slučajeva, Sara okreće svoju sudbinu u drugom pravcu, putujući po svemiru i preuzimajući svoje horde od neposlušnih Zerg-kraljica, okupljajući silu dovoljno veliku i jaku da jednom za sva vremena zaprži čorbu nekadašnjem prvom sinu Korhala...

Iako zamaskirana tonom nove (i privlačne) šminke, suštinski koncept zergovske kampanje u velikoj meri se oslanja na ono što smo imali prilike da vidimo pre tri godine u prvobitnoj igri. Kerigenka i njena ekipa antropomorfnih Zerg-savetnika i pratioca putuju diljem svemira u džinovskoj biološkoj levijatan krstarici, sleću na planete sa fiksnim brojem misija, nakon čega se postupak nastavlja na sledećem svetu koji pokazuje Zerg potencijal.

Misije su sada, čini se i više nego ranije, dinamično osmišljene.

Upgrade mehanika je promenjena u skladu sa tematikom dodatka, i odnosi se na mogućnost mutacije vaših potčinjenih na tri različita načina (brži napad ili kretanje, veći radijus štete, bolji oklop, nanošenje jače štete i slično), što birate pre početka svake misije (mutacioni izbori nisu trajni, pa možete odabrati nove mogućnosti u sledećoj misiji). Ono što je permanentno odnosi se na izbor određenih evolutivnih nizova u DNK vaših mezimaca, što ćete sticati u posebnim bonus misijama. Te transformacije omogućuju znatno drugačije karakteristike vaših baznih jedinica i potrebno ih je birati u skladu sa stilom igranja koji preferirate. Zerglinzi, na primer, mogu da evoluiraju u varijantu koja može da naskače na uzdignut teren (Raptors) ili u klasu koja leže po tri življuke iz jedne larve, i to gotovo trenutno (Swarmlings), Hidre mogu da se transformišu u dobre, stare Lurkere (podzemne jedinice koje napadaju više protivnika u nizu), Ultralisci imaju varijantu koja im omogućuje regeneraciju i povratak na bojno polje nakon što zaginu (uz cooldown od 60 sekundi) i slično.

Poseban specijalitet su Sarini apgrejdovi, koji se otključavaju iskustvenim poenima zarađenim odrađivanjem primarnih i bonus objektiva tokom misija. Pored standardnih ofanzivnih i pasivnih sposobnosti, ovi dodaci, nalik istraživačkim operacijama u teranskoj kampanji, dodatno olakšavaju/profilišu igračeve taktičke opcije na terenu (momentalni spawn Overlorda, koji pružaju više kapaciteta za trupe, regeneracija palih Zerglinga, spawn po dve radilice odjedanput po sniženoj ceni, jači napadi i bonusi jedinicama oko Kerigenke i slično).

Upgrade mehanika je promenjena u skladu sa tematikom dodatka.

Same misije su, čini se i više nego ranije, dinamično osmišljene i teraju na konstantni i brzinski back-and-forth između Sare, koja obavlja većinu posla na mapi, makromenadžmenta baze i radilica, organizovanja odbrane i massovanja armije, uz njen neizbežni apgrejd trenutno dostupnim tech nivoom. Kao i ranije, pored glavnih objektiva, daleko veći izazov predstavljaju sporedni i bonus zadaci, koji donose preko potrebne poene za pomenute apgrejde, a tu je i sva sila opcionih, achievement izazova, koji teraju na kreativno razmišljanje i adaptivno-evoluirajuću taktiku. Naravno, agresivna kampanja, koja ne miriše lenje igrače sa filozofijom tipa „Sa’ću samo sedim u bazi pola sata, namasujem vojsku i očistim mapu”, predstavlja zapravo kvalitetno osmišljen trening za ever vigilant multiplayer, koji takođe dolazi sa nekoliko dobrodošlih novina i dodatno zategnutih šrafova u mašini koja dobro funkcioniše već pune tri godine (računajući i beta period Wings of Libertyja).

Dodatna stavka koju HotS donosi je mogućnost trostepenih trening misija, u kojima vam kompjuter eksplicitno sugeriše i naglašava bitne korake u skirmish okruženju, ali vam ostavlja i mogućnost da sami kreirate sopstveni stil igranja (dinamično se adaptirajući prema tome, uz savetovanje šta sledeće da gradite/radite). Novina su i experience poeni, koje sakupljate u svim zamislivim modovima igranja (osim single player kampanje), različitim akcijama, uništavanjem protivnika, pobedama (pa čak i pri porazima, u manjoj meri), što otključava dodatne portrete, insignije, animacije plesa i drugo.

Aleksandar DINIĆ

 
BioShock Infinite
Sniper Elite: Nazi Zombie Army
Dream of the Blood Moon
Battlefield 3: End Game
Tomb Raider
March of the Eagles
Starcraft 2: Heart of the Swarm
Šta mislite o ovom tekstu?
The Bridge
Grave Mania 2: Pandemic Pandemonium
Brütal Legend
Luxor 2 HD
Ace Combat: Assault Horizon
Runner 2
The Showdown Effect
Impire

Nove jedinice
Osim unapređenog matchmaking sistema i unranked mečeva (koji vam, kako im ime kaže, ne remete plasman na ladder listama), glavni dodaci u krljanju sa drugim igračima dolaze u vidu sedam novih jedinica (po dve za Zergove i Terane, i tri za Protose), odnosno dodatnom peglanju i balansiranju starih. Zergovski arsenal sada je proširen Swarm Hostovima, siege jedinicama, koje se zakopavaju u zemlju i kontinualno pljuckaju parazitske Lokuste, kao i vrlo nezgodnim letećim Viperima, kojima je specijalnost privlačenje protivničkih teških jedinica ka sebi (i gladnom roju koji čeka ispod). Teranski Hellion sada ima mogućnost robotransformacije u daleko izdržljivijeg (ali i sporijeg) Hellbata, a odbrambena infrastruktura obogaćena je vrlo nezgodnim, ukopavajućim Widow minama, koje lansiraju rasprskavajuće projektile i na kopnene i na leteće protivnike. Protoske nove uzdanice su Mothership Core (svojevrsni međukorak do Mothershipa, uz mogućnost lansiranja jakog, fotonskog zraka), Oracle (ofanzivna leteća support kugla za špijuniranje protivnika i vremenskim mehurom koji usporava protivnike) i Tempest (spora, dalekometna leteća platforma).

Platforma:
PC, Mac
Potrebno:
Intel Pentium D 820 2,8 GHz/AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3600+, 1,5 GB RAM, nVidia GeForce 7600 G S/Ati Radeon X800 SE
Poželjno:
Intel Core 2 Duo E6600 2,4 GHz/AMD Athlon X2 Dual Core 5000+, 2 GB RAM, nVidia GeForce 8800 GTS 512 MB RAM/Ati Radeon HD 4850
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .starcraft2 .com

90
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera