Šta se uopšte dešava u umovima programera iz ekipe Team 17 dok smišljaju nove nebulozne nastavke Crvića? Prošlo je više od deset godina od kada su prvi put optuženi da recikliraju jednu te istu igru sa novim nazivom i novom cenom, a oni i dan-danas ponavljaju istu priču.Pre svega, mora se razumeti da su prvi Crvići svojevremeno bili pravi hit. U svetu gde je MMO koncept prolazio kroz svoju antičku eru, a LAN igrice bile retka zverka koju je samo povremeno bilo moguće iskusiti u lokalnoj igraonici, hot-seat (tj. igranje više igrača na jednom računaru) bio je najnoviji krik mode, a igre koje su kvalitetno umele da utilizuju taj koncept proživljavale su zlatno doba. Tako su prvih nekoliko 2D iteracija Wormsa, zaključno sa Worms: Armageddonom stekle neverovatnu slavu i popularnost u drugoj polovini devedesetih, a svojim tvorcima obezbedile lovorike na kojima oni očigledno još spavaju. Posle višegodišnjih promašaja sa različitim 3D verzijama igre, prošle godine smo videli Worms: Reloaded, koji se vratio originalnom 2D konceptu i uspeo da na kartu nostalgije (pošto je, realno, to i dalje bila igra skoro identična onoj iz 1999. godine) makar delimično zainteresuje nekadašnje fanove. Međutim, Worms: Ultimate Mayhem dokazuje da je Team 17 ipak volšebna kompanija koja je otkrila kako da epic fail pretvara u finansijsku dobit. Ultimate Mayhem predstavlja bukvalnu reciklažu nekoliko najgorih naslova iz franšize. Pokreće je ekstremno stari i ružni 3D engine (sa nekoliko novih šejdera, koji verovatno služe samo da napumpaju astronomsku hardversku zahtevnost), apsolutno ništa novo ne donosi u vidu gejmpleja, i još potencira ista nebulozna oružja koja su prestala da budu interesantna krajem prošlog veka. „Hahaha, banana koja eksplodira! Eto fore koja će igrače držati decenijama”, verovatno je bio glavni moto razvojnog tima svih ovih godina. Igra, očekivano, poseduje nekoliko modova igre. Pored klasične igre za više igrača i tutorijala, nude se i dva story moda – jedan je rimejk priče iz Worms Mayhema, a drugi rimejk priče iz Wormsa 3D, kao da tu ima ičega što zaslužuje rimejk. Sam koncept rimejka ovde se dovodi u pitanje, pošto je gejmplej identičan originalu. Tu je i opcija za igranje pojedinačnih Challengea, koja je takođe potpuno reciklirana iz starijih naslova. Jedina vidljiva razlika je znatno više elemenata za pravljenje custom crvića, pa ako ste svojevremeno odigrali smornu kampanju za Mayhem, sada možete ponovo da je odigrate, ali ovoga puta sa „urnebesno” smešnim crvićem koji ima Gručo Marks naočare... Ako vam se igraju Crvići, igrajte prošlogodišnji Reloaded. A ako baš insistirate na 3D varijanti, kupite Mayhem iz 2005. godine. Viktor POPOVIĆ | | |