Eto, došao je i taj dan. PC verzija trenutno najbolje fudbalske simulacije konačno koristi isti endžin kao izdanje za next-gen konzole! Pored toga, na raspolaganju su i svi poznati igrački modovi, baš kao i noviteti kojima su konzolne verzije četiri godine unazad nemilosrdno zasipane. Ipak, na jednu stvar vam moramo skrenuti pažnju. PC FIFA 12 je bezobrazno aljkavo portovana verzija Xbox 360 komplementa. Zbog toga bi „ove” iz EA Sportsa trebalo posuti katranom i perjem, jer kako drugačije reagovati kada vidite da ni izgled kontrolera u meniju nisu mogli da promene, a čak se i u tutorijalu sve obeležava „kutijašima” dobro poznatim dugmićima ’A’, ’B’, ’X’ i ’Y’. Bljak!Šta je novo? Po ulasku u igru dočekuje vas potpuno redizajniran meni, koji umesto vertikalnog rasporeda komandi koristi nekakvu iteraciju horizontalnog, igračkog pull-up menija. Tu je i famozna Arena, te većina igračkih režima koje smo imali prilike i ranije da vidimo (izigravanje golmana, menadžerski posao, turniri, online okršaji, prijateljski mečevi...). Ono što karakteriše ovogodišnje izdanje Fife ipak nije vidljivo u menijima, a bogami ni u igračkim režimima. Autori su odlučili da umesto simulacije „malog koji nosi peškire i kopačke”, ove sezone porade na samom gameplayu. Implementirani sistemi ne menjaju iz korena odigravanje partije fudbala, ali iskustvo podižu na znatno viši nivo. Tactical Defending sigurno je najvažnija stvar koju FIFA 12 donosi. U pitanju je potpuno revidirani sistem kontrole igrača u odbrani, koji vas nagoni na to da se s napadačima obračunavate na taktičko-tehničkom nivou umesto grubom silom. Tako je sada, umesto jurcanja i gaženja svega što ne nosi obeležje vašeg tima, potrebno pažljivo birati startove, odnosno „plesati” ispred protivnika onemogućavajući mu na taj način centaršuteve i reske proboje u kazneni prostor. Pored uobičajenog „klizećeg starta”, igrača koji je u posedu lopte možete zaustaviti poboljšanim „stojećim” startom (bukvalno se tako zove), odnosno potpuno novim gurkanjem ramenom i guranjem rukama s leđa. Da biste bili u prilici da izvedete kvalitetan start, potrebno je ovladati tehnikom koja se naziva Jockeing. Pritiskom na poseban taster, igrač kojim upravljate počeće da se kreće postrance sitnim koracima, postavljajući se tako u situaciju za brzu i pravovremenu reakciju. S druge strane, prilikom blokiranja u pomoć možete pozvati i nekog od saigrača, ali ne u smislu traktora koji će preorati sve što mu se nađe na putu (kao nekad), već smetala koje će vam omogućiti da oduzmete loptu ili pažnju usmerite na ostale protivničke igrače. Bukvalno ubijate dve muve jednim udarcem. Tactical Defending unosi potpuno novu perspektivu u igru, ali je i čini težom. Ako se nađete nasuprot spretnog driblera, izletaćete u prazno kao na traci i biti u konstantnoj opasnosti da primite gol. Da biste bili uspešni potrebno je igrati oprezno, te iskoristiti poboljšanu sposobnost igrača za istrčavanje i presecanje protivničkih pasova. Zanimljivo je to što se Tactical Defending može isključiti (u prijateljskim mečevima i offline režimu), čime se aktivira dobro poznati sistem Press.Da bi sve pomenuto funkcionisalo kako je zamišljeno, FIFA 12 sadrži još jednu zanimljivu novinu – Impact Engine. Ovaj sistem razvijan je prethodnih nekoliko godina i zadužen je za realističnije izračunavanje posledica prilikom sudara igrača na terenu (sa loptom ili bez nje). Igrači su sada daleko stabilniji i ne padaju na travu kao pokošeni posle svakog protivničkog starta. Dalje, gurkanje (u napadu ili odbrani) sada ima mnogo više smisla i retko se dešava da slabiji igrač bude nagrađen prednošću. Ako se tako nešto i desi, u jednačinu se stavlja momentum kretanja, što još jednom pokazuje sa koliko pažnje autori Fife pristupaju dizajniranju igre. Lepo je videti da se igrači nakon protivničkih startova ne izležavaju na terenu, već se brzo oporavljaju i nastavljaju sa trčanjem u želji da vrate loptu u svoj posed. Impact Engine i te kako utiče na povećanje realističnosti i smatramo da je njegovo implementiranje od krucijalne važnosti za što realnije simuliranje dešavanja na terenu. Treće važno poboljšanje nosi naziv Precision Dribbling i, kao što mu i ime nagoveštava, aktivira se prilikom izvođenja driblinga. Serijom brzih pokreta igrač je sada u stanju da štiti loptu u pokretu i da bude „svesniji” svog neposrednog okruženja. Ovde na snagu stupa i nadograđena rutina Pro Player Intelligence, koja se brine o tome da igrači koje vodi AI rutina postupaju u skladu sa svojim sposobnostima (na primer, utrčavanje u prazan prostor prilikom slanja dubinskih lopti). Najbolji fudbal do sada? Teško je to reći, ali je sigurno da je u pitanju najbolji fudbal trenutno. EA Sports Fifu radi temeljno, ozbiljno i bez kompromisa. Konkurencija, na sveopštu žalost, još nije naučila da se od stare slave ne živi, a da biste bili u toku, ruke morate staviti i tamo gde to nekad niste ni pomišljali. Dok se to ne promeni, FIFA je suvereni vladar tržišta, a ovogodišnje izdanje je jedna od najkompletnijih sportskih igara ikada izdatih. Za kraj samo još podatak da je na PC-ju moguće igranje pet ljudskih igrača. Eto još jednog pomaka. Vladimir PISODOROV | | |

Grafika i prezentacija | Kada se u obzir uzme hardverska limitiranost modernih igračkih sklopova, FIFA 12 ima savršene tehničke karakteristike. Grafika i prezentacija su ubedljive, animacija igrača poboljšana i nadograđena novim potezima, zvučni efekti i navijanje publike sjajno. Šlag na tortu predstavljaju komentatori koji nikad nisu bili bolji, plus dolaze kao dva para koje slobodno možete birati pre početka utakmice. S jedne strane su Martin Tajler i Alen Smit (čuveni fudbaler Arsenala), dok se u drugom taboru nalaze Klajv Tildsi i Endi Tausend. Na to treba dodati i 500 licenciranih klubova, 32 terena, sijaset svetskih liga, postojanje reprezentacija i još mnogo, mnogo toga... |
|

Platforma: | PC, PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PlayStation 2 | Potrebno: | Intel Core2Duo na 1,8 GHz, 1 GB RAM-a, nVidia GeForce 6800 GT ili ATI Radeon HD 3600 | Veličina: | 1 DVD-DL, 6,7 GB na HD-u | Cena: | 4499 dinara | Adresa: | fifa .easports .com | Kontakt: | Extreme CC |
|

|