Dead Rising 2: Off the Record | Dead Rising 2: Off the Record nije nova i sveža Dead Rising igra, već predstavlja umivenu i ispeglanu dvojku kojoj je dodat novo-stari protagonista. Fotoreporter Frenk Vest, junak prvog Dead Risinga (ekskluzivnog za Xbox 360), zamenjuje Čaka Grina tokom zombi najezde u nesrećnom Fortune Cityju. Priča, questovi i zaplet igre su najvećim delom identični, uz dobru dozu novih filmića i dijaloga koji odražavaju specifičnosti i agendu novog junaka. U igru se na velika vrata vraća i fotoaparat, odnosno mehanika nameštanja i okidanja fotografija i sticanja skora u zavisnosti od njene atraktivnosti. Poene prestiža (PP), pored spasavanja civila i mutilacije zombija, sada stičete i na ovaj način, što dodatno ubrzava levelovanje.Naš pomalo ugojeni junak dobro je unovčio slavu koju je stekao preživljavanjem zombi masakra u Vilametu i otkrivanjem njegove pozadine, ali je ubrzo krenuo klasičnom trajektorijom visokog leta i niskog pada. Uleteo je u medijski spotlajt, dobio sopstveni TV šou, ali se prepustio mondenskom životu, odao porocima i na kraju, inevitabli, pukao. Početak igre ga zatiče u ulozi antizombi fajtera u kečerskoj areni, koji publiku u TK-ovom šouu zagreva pre motoraškog nastupa Čaka Grina i ekipe sa testerama zakačenim za dvotočkaše. Dalja eskalacija vam je poznata iz originala, a ako nije, imaćete čast i slast da u njoj premijerno uživate. Fotografisanje i sticanje poena u zavisnosti od atraktivnosti scene je mehanika sa kojom se PC fanovi Dead Risinga sreću po prvi put. Basicaly, sistem se svodi na nameštanje (desni klik + ’E’) i okidanje fotke (levi klik) svaki put kada vam se učini da je prizor na ekranu iz nekog razloga impresivan. U zavisnosti od broja i atraktivnosti emocionalnih elemenata slike (horor, drama, erotika, brutalnost), dobićete manji ili veći broj PP-a. Na primer, snimak grupe zombija koji proždiru lootera kojeg ste onesoposobili doneće više poena nego kadar u kom se vidi samo horda koja bezglavo baulja i ne radi ništa bitno niti odvratno. U određenim, ključnim story situacijama imaćete signal (žuti marker) koji označava masnu dozu poena ako specifičnu scenu uslikate na vreme i iz pravog ugla.Poput Čakove ćerke, i Frenk Vest zahteva dozu Zombrexa svaka 24 sata ili mu sledi gadan Game Over. Srećom, potraga za dragocenom vakcinom sada više leži u sferi interesantnog detalja nego užasnog smaranja, iz prostog razloga što ćete do keša dolaziti lakše i brže – dovoljno je ući u bilo koji kazino, uzeti barsku stolicu i provesti dvadesetak minuta u demoliranju slot mašina i poker aparata. Keš koji ispada drastično je veći u odnosu na originalni Dead Rising 2, čime ćete lako skupiti više od nekoliko stotina hiljada dolara za tri doze Zombrexa koje ćete kupiti od crnoberzijanaca (momci sada imaju prodajno mesto u svakom većem šoping centru), čime ćete biti podmireni do kraja vremenskog limita i dolaska vojske. Veoma bitnu novost u Off The Rrecordu predstavlja sandbox mod, koji je integrisan sa „story” modom u smislu da su iskustvo, novac i skor stečeni u njemu zajednički i povezani u oba smera. U sandbox modu nemate vremensko ograničenje niti misije u klasičnom smislu, već ste slobodni da istražujete, koljete i kombinujete do mile volje, ispunjavajući povremene izazove vezane za broj zombija koje treba slistiti. Sandbox mod vam može odlično poslužiti za lagano „grindovanje” nivoa, čineći vam kampanju, a pogotovo fajtove sa mini-boss psihopatama, lakšim. Dead Rising 2: Off the Record je najbolji Dead Rising naslov do sada, a verzija za PC je ubedljivo lepša i glatkija od konzolnih „kanterpartova”, zbog čega stajemo u stav mirno i kruto salutiramo u pravcu Capcomove upravne zgrade. Ako izuzmemo vanserijski, ali internet-kooperativni Left 4 Dead (i L4D2), ovo je definitivan zombi naslov za igrače koji preferiraju soliranje. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |

Plus do plusa | Dead Rising 2: Off the Record je umiveni i ispeglani original. Na šta se tačno odnose ti epiteti? Kao prvo i najbitnije, igri su dodati automatski čekpointi na svakoj iole bitnoj mikrodeonici igre. Ovo u najvećoj meri spira debeli sloj frustracije koju je izazivao original, jer u igri ionako ima dovoljno presinga bez nefer i nezgrapnog pravila da se pozicija može snimiti samo u WC-u. Vremenski limiti za obavezne i opcione questove i dalje postoje, ali su donekle rastegnuti, što ih čini „rešivijim” i eliminiše pojavu manično-depresivne psihoze usled lančanog fejlovanja serije zadataka. Sledeći bitan plus vezan je za drastično brže učitavanje zona u igri, što vam istraživanje i besciljno bauljanje čini srazmerno udobnijim. |
|


|