TEST PLAY<>
112011<><>

Might & Magic: Heroes VI

Stare fanove Heroesa već sâm pogled na naslov najnovijeg nastavka navodi na pomisao da nešto nije u redu. Razlog što je neko u Ubisoftu rešio da menja šemu imenovanja pod kojom je izašlo pet igara i osam ekspanzija krajnje je pragmatičan. Might & Magic je brend i to sa istorijom dugom čak 25 godina, i to sve uprkos brojnim pokušajima raznih dizajnera igara da ga pokopaju. Fanovi upućeniji u razvoj šestih Heroja znaju da su se producenti Ubija i dizajneri Nivala razišli zbog „kreativnih nesuglasica” još krajem 2009. godine i da je tada razvoj naslova preuzeo mađarski Black Hole Entertainment. Nakon dva odlaganja, Might & Magic: Heroes VI konačno je stigao.

Kao da okolnosti nastanka ovog naslova nisu dovoljne da probude zebnju i podozrivost, tu je i činjenica da je priča igre zapravo prequel, reč koja je pripovedački ekvivalent crvenog rotacionog svetla sa zavijajućom sirenom. Radnja se dešava četiri veka pre Heroja V. Ljudskom imperijom vlada dinastija Sokola, mada konce iza svake velike kuće vuku anđeli sa svojim misterioznim ciljevima. Nakon ubistva starog vojvode Slave Grifina kreće sled događaja koji će rasuti njegovo petoro dece širom Ashana i potpuno izmeniti svet. Kampanja stavlja svako od petoro Slavine dece na čelo armije jedne od frakcija. Pre toga, igra kombinuje prolog i tutorijal u dve misije gde vodite samog Slavu Grifina. O mehanici i frakcijama pisali smo detaljnije u rubrici „Prvi utisci” (SK 8/2011) i od tada se malo toga promenilo. Najveća promena su ispolirane međusekvence rađene u engineu igre, što je prilično bitno jer se tokom kampanje stiče utisak da su autorima igre bitniji priča i dijalozi nego strategija i taktika. Takav sled prioriteta, pogotovo ako ste stariji fan serijala, nije najsrećniji. Ipak, pomenuta priča odmotava se prilično interesantno, a kvalitet dijaloga i glumaca koji daju glas likovima na je solidnom nivou.

Kada se uzme u obzir broj sati provedenih uz prethodne igre, igranje ovog naslova ostavlja čudnu mešavinu utisaka. Jasno je na samom startu da je Heroes VI nastao evolucijom iz petog dela. Mapa i borbe izgledaju bezmalo identično. Stiče se utisak da neko nije dozvoljavao dizajnerima Black Holea da dovoljno istražuju sve mogućnosti za unapređivanje onoga na šta smo navikli u Herojima V (izuzev u slučaju sistema za razvoj heroja i mehanike pojedinih predmeta). Moglo bi čak da se kaže da je šestica zapravo zaglupljena petica, jer koliko god da je novi sistem za razvoj heroja kompleksan njihova upotreba i stil igre gotovo su isti bez obzira na frakciju. Produžetak toga je uravnilovka među armijama. I dalje svaka frakcija ima svoje specifičnosti, ali su razlike u stilu igranja pojedinih strana osetno manje.

Smanjenje broja resursa je jedna od promena koja nekome ko nije ogrezao u Heroje verovatno ne deluje toliko strašno. Ipak, ona je starim igračima prilično indikativna za pravac u kojem se serijal kreće. Tradicionalni dragulji, sumpor, živa i crveni („obični”) kristali zamenjeni su jedinstvenim naprednim resursom – plavim „blood” kristalima. Veoma brzo postaje jasno da je to urađeno zbog jednostavnosti, što za dizajnere, što za nove igrače. Jeste jednostavnije, ali jednostavnost nikad nije bila poenta Heroja. Serijal nije stekao popularnost zbog pristupačnosti širokom krugu igrača, već ju je zaslužio zahvaljujući delikatnom balansu zabave, dinamike, atmosfere, kompleksnosti i izazovnosti.

Nakon što smo na Heroje VI istresli drvlje, kamenje i ključalo ulje, da objasnimo čemu toliko žuči i zašto je konačna ocena ipak tako visoka. S jedne strane, dizajneri i izdavači tretiraju ovu legendarnu franšizu kao „tek još jednu igru”. S druge strane, svi stalno očekujemo nove Heroje III, a H6 to sigurno nije. Heroji VI su dobra igra, ali nikako nisu na nivou koji očekujemo od naslova ovog kalibra. Solidna priča i tradicionalno predivna muzika sasvim su na mestu i pravi fan serijala neće imati problema da se zabavi na nedelju-dve. Ipak, igranje Heroja podrazumeva mesece provedene pred ekranom, a šestica to zasad ne može da nam pruži. Srećom, igrači poteznih strategija očigledno su strpljivi ljudi – čekamo da Ubi povuče sledeći potez.

Dragan KOSOVAC

 
Rage
Dead Rising 2: Off the Record
Might & Magic: Heroes VI
Šta mislite o ovom tekstu?
F1 2011
NBA 2K12
Pro Evolution Soccer 2012
FIFA 12
Total War: Shogun 2 – Rise of the Samurai
Worms: Ultimate Mayhem
A Game of Thrones: Genesis
Driver: San Francisco
Orcs Must Die!
Two Worlds 2: Pirates of the Flying Fortress
Disney Universe
Might & Magic: Clash of Heroes
The Cursed Crusade
The Binding of Isaac
Disciples III: Resurrection
Gears of War 3

...još jedno mišljenje
Kakva je igra i da li liči na trojku, to su pitanja koja odzvanjaju na forumima i u glavama igrača od pojave šestog dela čuvenih Heroja. Ne liči, i dobro je što je tako, jer igra mora da zasluži svoje mesto pod suncem. Ukoliko ste ljubitelj serijala, možete očekivati inicijalno razočaranje i određeni stepen nelagode u susretu sa novim konceptom, što je normalno kada se ima u vidu to da se navike teško menjaju. Ipak, dajte šansu naslovu koji ima svojih kvaliteta i adute skrivene u rukavu. Uostalom, pomirite se s tim da više nijedni Heroji neće biti kao trojka.
V. STIJOVIĆ

...još jedno mišljenje
Sa igrom Might & Magic: Heroes VI situacija je veoma jednostavna – ako spadate u onu grupu igrača koji pate jer nijedan deo serijala nije dorastao trećem, nastavićete da patite. Ako ste pak pronašli zabavu u četvrtom i petom nastavku, velike su šanse da će vam se i šesti dopasti. Nastup autora je drzak i odvažan – neopterećeni veličinom koju bi trebalo da nadmaše, otrgli su se od utemeljenih vrednosti i rešili da naprave drugačiju igru. Za razliku od prethodnika, za Heroes VI se nikako ne može reći da je bleda kopija bilo čega. No, raskidanje sa tradicijom ovde se pokazalo kao loš izbor – promene koje su napravljene učinile su novi deo sage najprostijim do sada. Svi aspekti igre su pojednostavljeni da bi ona bila dostupnija novoj publici koja nema iskustva sa ovim serijalom ili žanrom. To će neminovno oterati stare igrače željne onog dobro poznatog, složenog i napornog iskustva, ali Ubisoft izgleda ne mari za to. S druge strane, kontrole i interfejs su bespotrebno zakomplikovani na više mesta, što odaje utisak da su autori bili nedovoljno iskusni za posao ovog kalibra.
P. ĐORĐEVIĆ

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel C2D E4400 / 2 GHz ili Athlon X2 5000+ 2,6 GHz, 1 GB RAM-a za Win XP, 1,5 GB RAM-a za Win 7, GeForce 8600 GTS ili Radeon 2600 XT, 512 MB VRAM-a, Shader Model 3.0
Poželjno:
Intel C2D E6400 / 2 GHz ili Athlon II X2 240 / 2,8 GHz, 2 GB RAM-a, GeForce 8800 GTX ili Radeon HD 3870 XT, 1 GB VRAM-a, Shader Model 3.0
Veličina:
1 DL DVD ili 6,8 GB download sa Steama
Cena:
4499 dinara
Adresa:
mightandmagic .com /heroes6
Kontakt:
Extreme CC

84
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera