TEST PLAY<>
102010<><>

Elemental: War of Magic

Izdati igru u stanju rane bete, izbeći konfrontaciju sa Civilizacijom 5 i pogaziti sopstvene postulate iz Povelje o pravima igrača (www.gamersbillofrights.org) ili uložiti još nekoliko meseci i nekoliko miliona da sve ispadne kako bog zapoveda, uz rizik upada u finansijski ponor? Stavljeni pred „Sofijin izbor”, Brad Vardel i Stardock nekako su uspeli da oba deteta žrtvuju nacistima – Elemental je za mesec dana otišao u manje od 100.000 primeraka, a kompanija, slavna po beskompromisnim stavovima o božanskom karakteru igrača i gnušanju konceptom DRM-a, izgubila je odoka 40 odsto reputacije stečene ostvarenjima kao što su GalCiv i Sins of the Solar Empire. Em su finansijski pukli, em su se obrukali. Odsecite im glave!

Elemental: War of Magic ili Žali bože 40 evra neće biti zapamćen kao savremeni superklon Microproseovog Master of Magica već kao jedini AAA naslov iz 2010. godine koji je na tržište izbačen u potpuno neigrivom stanju. Zaranjanje u igru i pisanje ovog teksta odlagali smo do poslednjeg trenutka u nadi da će niz zakrpa pomeriti utisak i ocenu sa pozicije apsolutne nule. Četvrti patch koji Elemental diže na verziju 1.7. zašio je nekoliko zjapećih poderotina i ovo strašilo učinio malčice prezentabilnim, ali nedovoljno da bi bilo ko osim svraka i vrabaca bio impresioniran njime.

Lakomost je ubila i previše magaraca („Alan Ford”, prim. aut.), a preambicioznost i pretencioznost autora igre imali su sličan efekat na Elemental: War of Magic. Pored želje da eksploatiše nostalgiju i elemente Master of Magica, ova fantasy potezna strategija/RPG u dobroj meri pozajmljuje i sastavne delove Civilizationa i Galactic Civilizationa. Poslovične stavke „četiri X plana” (Explore, Expand, Exploit i Exterminate), koje ostvarujete gradnjom i razvojem naselja, eksploatacijom resursa, regrutacijom vojske i dizajniranjem sopstvenih jedinica, dopunjene su RPG modulom u kojem svog suverena/avatara šetate po mapi, koljete monstrume i rešavate rudimentarne questove, čime stičete iskustvo, opremu i nove spellove, što igri daje prstohvat Age of Wondersa i HoMM-a. Dodajte tome i diplomatsko-dinastički modul u okviru kog imate opciju da se ženite, dobijate potomstvo i ulazite u personalne unije sa drugim kraljevinama, i dobićete igru čiji su autori imali evidentnu ambiciju za kreiranjem ultimativnog fantasy naslova. Za Elemental se zaista može reći da je bremenit konceptima i prepun svega i svačega, što je ujedno i koren njegovih (mnogobrojnih) problema.

Manje su bitni problemi tehničke prirode. Jedna od gadnijih buba je ona koja sprečava igru da koristi 3D akceleraciju grafičke kartice, već kompletan samar baca na leđa procesoru; tu je zatim i klasičan memory leak, kao i tendencija da igra upropasti snimljene pozicije. Većini igrača ovo će biti sasvim dovoljno da kriknu i kliknu na uninstall. Onaj ko pređe ovu sobu Šaolina biće suočen sa sledećom kompilacijom problema: antiergonomijom interfejsa, nedostatkom povratnih informacija i odsustvom tutorijala ili uputstva koji bi razvejali crne magluštine gameplay nejasnoća. Kratka single player kampanja igre, čija je glavna poenta nasumični i nelinearni skirmish (kao i u slučaju GalCiva, Tropica ili Civilizationa), poslužiće vam kao delimični tutorijal, mada ćete gro koncepata „graspovati” čistim eksperimentisanjem i sistemom probe i greške koji će se otegnuti unedogled ako ne provedete nekoliko sati čitajući www.elementalgame.com/gameplay i opsežne forumske diskusije na istoj lokaciji. Zašto je rudnik gvožđa iz uticajne zone jednog grada prešao u drugu? Od kojih tačno faktora zavisi proizvodnja hrane, koja je esencijalni uslov za rast i razvoj gradova? Šta je „combat” speed rejting jedinice i na koji način utiče na borbenu sposobnost? Iz kog razloga je vod zmajeva dezertirao iz armije? Zašto se petak ne zove sreda? Zašto ja još igram ovo i gubim živce koji će mi biti potrebni u postapokaliptičnom svetu budućnosti? Nažalost, igranje i Alt-Tab radi konsultacije sajta možete da zaboravite, jer igra pri toj operaciji obično pukne. Celoj stvari nedostaju samo elektrošokovi ili bokserska rukavica koja bi vas opaučila s one strane ekrana...

Najporazniji element Elementala jeste veštačka inteligencija. Igrač deblje kože sve ostalo bi manje-više iskulirao, ali ovo je reka preko koje prelaska jednostavno nema. Bez obzira na stepen težine, AI oponentskih kraljeva ekstremno je pasivan, pri čemu u poodmakloj fazi igre pada u neku vrstu kome, kada će prestati da se širi, da vas diplomatski kontaktira ili da aktivno brani teritoriju. Svakom ko je igrao prvi ili drugi nastavak GalCiva AI Elementala delovaće nadrealno. Jednostavno, nećete moći da poverujete da su na ovome radili isti ljudi. Ledeni užas.

Elemental: War of Magic će jednog lepog dana biti igra dostojna Stardockovog renomea, ali taj dan je još daleeeeko iza granice horizonta. Zašto igri nismo dali nulu? Well, zato što je u 1.7. verziji relativno upotrebljiva i zato što smo sigurni da će se situacija popravljati svakom sledećom zakrpom. Ne zaboravite ovu milost, Stardokovci, i prionite na posao odmah. Šnel!

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Sid Meier’s Civilization V
BlazBlue: Calamity Trigger
House M.D.
R.U.S.E.
Amnesia: The Dark Descent
King’s Bounty: Crossworlds
Mafia II
Elemental: War of Magic
Šta mislite o ovom tekstu?
Worms: Reloaded
Victoria II
Patrician IV
BlazBlue: Continuum Shift
Halo: Reach

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4 / 2,4 GHz ili ekvivalent, 1 GB RAM-a, nVidia 6800 ili ATI X1600
Poželjno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, nVidia 8800 GT ili ATI 4850
Veličina:
1 DVD / 2 GB Impulse download
Adresa:
www .elementalgame .com

43
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera