Combat Mission: Afghanistan | Strategija koja obrađuje sovjetsku okupaciju Avganistana i sukobe niskog intenziteta sa mudžahedinskom gerilom naoružanom od strane CIA? Oh yes, please! Dozvoliti da strategiju sa tako izazovnom podlogom urade amateri koristeći arhaični Combat Mission engine? Oh noes, please!Combat Mission: Afghanistan, nastao u kooperaciji Battlefronta i ruskog studija Snowball, jeste treća igra urađena u Combat Mission: Shock Force engineu, OpenGL pogonjenom čudu koje je još 2005. godine bilo beznadežno zasterelo. Davno su prošli dani kada su Combat Mission: Beyond Overlord i Combat Mission: Barbarossa to Berlin slavljeni zbog tehnoloških i konceptualnih inovacija koje su uveli u žanr hard core ratnih strategija. Demo verzija CM: Afghanistan sastoji se od dve misije iščupane iz konteksta single player kampanje. U prvoj vam se stavlja u zadatak da odbranite sovjetski outpost (ako igrate kao crvenoarmejci) ili da ga pešadijskim napadom osvojite kao mudžahedini. Druga misija donekle podseća na film „Beast of War” (www.imdb.com/title/tt0094716/): sovjetski napad na selo (koje je, čini se previše urbanizovano u igri) oklopno-mehanizovanim pešadijskim bataljonom ili odbrana naseobine do zuba naoružanim pretečama talibana. U oba slučaja (obe misije) ruska strana je, iz očiglednih razloga, neuporedivo lakša za igranje. Oklopna vozila, artiljerijska podrška i kvalitativna nadmoć služe da vas upoznaju sa mehaničkim aspektima vođenja borbe i da vas pripreme za pravi izazov, igranje na strani mudžahedina. Zavisno od izabrane strane i stepena težine, misije će varirati od „šetnje u parku” do „rađanja mečke” za svaki milimetar terena. U trenutku dok ovo čitate puna verzija Combat Mission: Afghanistan dostupna je na tržištu. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |