Jedna od velikih novina jeste to što sada svaka od deset rasa u igri ima sopstvenu startnu zonu. Ne samo što su nove rase, worgeni i goblini, dobili sopstvene zone za početne nivoe nego su i trolovi razdvojeni od orkova, odnosno gnomovi od patuljaka. Tačnije, ove dve stare rase su u okviru stare početne zone dobile novu startnu lokaciju i prigodniju uvodnu priču koja ih kasnije spaja sa starim saborcima. Sve ostale rase, koje su i dalje u svojim starim početnim zonama, dobile su fejslifting, koji početnih nekoliko nivoa pretvara u interaktivni tutorijal s manje ili više interesantnom pričom, zavisno od frakcije, odnosno rase. Ipak, ono gde se na delu vide prepoznatljivi blizzardovski trud, talenat i šarm jesu početne zone za gobline i worgene. Goblinski Kezan i Lost Isles pomeraju granicu kvaliteta pripovedanja u ovoj igri. Ne samo što je u pitanju jedinstveno zabavna početna zona nego i urnebesna kritika modernog potrošačkog društva, sa sve izlivanjem nafte iz okeanske bušotine zbog pohlepe odgovornih. Naravno, doza duhovitosti i referenci na pop kulturu na koju smo navikli prisutna je i ovde. Ni worgenskom Gilneasu ne nedostaje kvalitetan uvod, sa sopstvenim mračnijim tonom koji podseća na stari Duskwood, ali nesumnjivo ima šmeka. Kada se spojite sa starim sadržajem, zabava tek počinje jer Cataclysm menja ceo Azeroth na krajnje interesantan način. Mnoge izmene su posledica Deathwingovog povratka i neposredne opasnosti koja preti celom svetu, ali podjednako mnogo promena predstavlja posledicu događaja u kojima ste učestvovali tokom godina kroz razne kvestove. Takođe, i pored velikog broja stvari koje sada možete da radite na maksimalnom nivou, mnoge igrače zabavlja konstantno pravljenje novih likova koje će levelovati na malo drugačiji način, kroz druge zone, čisto da bi istražili one delove igre koje još nisu upoznali. Ove igrače će oduševiti kompleksna promena većine zona u odnosu na nivoe igrača za koje su te zone balansirane. Ovo je najupečatljivije kod Azshare, koja je postala goblinska zona za napredovanje između 10. i 20. nivoa, ali i mnoga ostala poznata mesta sada imaju sadržaj drugačijeg nivoa nego pre, negde povećan, negde smanjen. Tako, na primer, sada u Western i Eastern Plaguelands idete na 40, odnosno 45. nivou, Hinterlands ćete posetiti na 30, a Feralas na 35. nivou. S druge strane spektra su regioni sa povećanim nivoom, kao Stonetalon Mountains ili Wetlands, u koje ćete bezbedno ući tek na 25. nivou. Thousand Needles je sada namenjen ljudima iznad 40, Tanaris iznad 45, a Blasted Lands tek iznad 55. nivoa. Dve od najvećih i najprotivrečnijih zona (po nekima ozloglašenih, a po nekima omiljenih), što zbog kataklizme što zbog toga što se zgodna prilika ne propušta, podeljene su na dva dela. Tako su Barrens i Stranglethorn Vale podeljeni na severni i južni deo. Južni Barrens je sada zona za igrače iznad 30. nivoa sa naglaskom na PvP-u, dok je Stranglethorn sada dostupan igračima željnih izazova (i još lakšeg gankinga) već od 25. nivoa. Vash’jir je „kontinent” koji objedinjuje tri podvodne zone: Abyssal Depths, Kelp Forrest i Shimmering Expanse. U ovim zonama igrač pomaže Neptulonovim snagama u borbi protiv naga, koje pokušavaju da potpuno ovladaju elementalnom ravni vode. Nakon Vash’jira i Hyjala, igrači će se uputiti ka Deepholmu, elementalnoj ravni zemlje gde Therazane i njeni podanici pokušavaju da ublaže efekte Deathwingovih razaranja i gde se odigrava možda poslednje poglavlje u borbi između Orgrim’s Hammera i Skybreakera. Tri završne zone za igrače najvišeg nivoa jesu Uldum, Tol Barad i Twilight Highlands. Teško je jednim pogledom obuhvatiti količinu novog sadržaja koji donosi ova ekspanzija u odnosu na prethodne dve jer je, sem navedenih osam novih ogromnih zona, revidiran i celokupan postojeći „stari svet”. Da bi olakšali kretanje u ovakvom okruženju dizajneri su ubacili mnogo više punktova za letenje, tako da bi nova transportna mreža koja prekriva Azeroth trebalo da omogući igračima manjeg nivoa mnogo brže i jednostavnije napredovanje. Za igrače višeg nivoa sada je moguće letenje po celom Azerothu. To nam omogućava da bacimo pogled na krajeve sveta koje smo do sada samo gledali sa zemlje, ali i laku i brzu navigaciju kroz igrački svet. Ipak, dok sami ne vidite i iskusite ceo svet teško je opisati uživanje u pedantno satkanoj atmosferi koja nas usmerava u neminovnom pravcu – veliki rat ponovo dolazi, sve je samo pitanje vremena. Interesantno je razdvajanje raid sadržaja. Cataclysm će od početka imati tri raida, ali nijedan od njih neće biti „brzi” raid na samo jednog bosa. Throne of the Four Winds u Skywallu imaće dva encountera. Bastion of Twilight u Grim Batolu trebalo bi da bude početni i najlakši od raidova u Kataklizmi, ali pored četiri „normalna” bosa, igrači sa boljom opremom moći se da se oprobaju protiv jednog opcionog bosa koji bi trebalo da je „ultratežak, u stilu Algalona”. Najveći raid na početku Cataclysma je Blackwing Descent sa više od šest bossova, od koji je poslednji Nefarian, koji je izgleda nekako preživeo ona silna odsecanja glave u Blackwing Lairu. Kao i sa Lich Kingom, koga su igrači mogli da napadaju duže od godinu dana nakon izlaska „njegove” ekspanzije, tako će i Deathwing, glavni negativac Kataklizme, biti dostupan tek kasnije, nakon nekog od kasnijih content patcheva. Pre njega igri će biti dodati raidovi u Firelandsu protiv Ragnarosa, kao i još jedan u Caverns of Time, koji će ovog puta vratiti igrače u doba War of the Ancientsa. Takođe, planira se dodavanje heroik moda za 85. nivo za klasične instance kao što su Deadmines i Shadowfang Keep. Za fanove PvP-a tu su dva nova battlegrounda, pored Tol Barada. Twin Peaks je CTF battleground za manje timove, lociran u Twiligh Higlandsu, a masivni battleground je bitka za Gilneas City. Ogroman deo igre koji je modifikovan u Cataclysmu jeste mehanika svih klasa. Path of the Titans, koji je ambiciozno najavljen na prošlom Blizzconu, napušten je, ali su zato talenti svih klasa neverovatno izmenjeni. Veliki broj talenata je odstranjen, mada su neki od njih i dalje prisutni kao pasivni bonusi ili kao veštine koje mogu da nauče sve specijalizacije date klase. Igrači sada dobijaju duplo manje poena za razvoj talenata (na svaka dva nivoa umesto na svakom nivou), a pravljenje egzotičnih hibridnih buildova praktično je ubijeno. Sada igrač na desetom nivou bira jednu od tri grane talenata u koju će ulagati prvih 31 poena koje dobije. To znači da se poeni u drugu granu mogu ulagati tek na 72. nivou, ali specijalizacija sem ovog ograničenja donosi i pasivne bonuse, karakteristične (odnosno potrebne) za datu specijalizaciju, kao i osnovne veštine bez kojih taj build inače ne bi imao smisla. Ovo ograničava i ukalupljuje igrače, ostavljajući minimum ili nimalo slobode pri odabiru talenata, ali ima i dobrih strana. Naime, zahvaljujući ovom usmeravanju mnogi „core talenti” koji su osnova svake specijalizacije pomereni su mnogo niže i dostupniji su na mnogo ranijim nivoima, tako da igrač ne mora da čeka visoke nivoe da bi mogao da igra svoju omiljenu specijalizaciju svoje omiljene klase na njoj svojstven način. Sem toga, čak i sa mnogo slobode pri izboru talenata koja sada postoji, poznato je koji buildovi „valjaju”, a izuzeci su uvek manje efikasni. Unapređenja menija i interfejsa su opsežna, sve je predstavljeno lepše i intuitivnije. Tu je i nova opcija predavanja kvestova „na terenu” bez vraćanja do NPC-a od kog je kvest uzet. Dok bi neko mogao da raspravlja o tome da se ovim nastavlja zaglupljivanje originalnog WoW-a koje je počelo sa The Burning Crusadeom, činjenica je i da ovo čini igru modernijom, pristupačnijom i komfornijom. Beta World of Warcraft: Cataclysma daje odličan uvid u trenutno stanje razvoja onoga što obećava da će biti najbolja ekspanzija za WoW do sada. Mnoge stvari su i dalje daleko od ispeglanog, što sa strane igračke mehanike što sa čisto tehničke strane. Mnogo toga, od arheologije (nove sekundarne profesije koju smo želeli da vidimo u akciji) do više od pola instanci, još nije implementirano. Ipak, svi bagovi, glitchevi i nedovršenost na stranu – Cataclysm predstavlja onu dozu svežine i inovacije koja ponovo postaje preko potrebna WoW-u da bi njegovi igrači nastavili da se dobro zabavljaju. Sada samo treba dočekati kraj ove ili početak sledeće godine, jer kao i kod svih Blizzardovih igara, i kod ove je datum izlaska ono famozno „kada bude završena”. Dragan KOSOVAC |
| ||||||||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |