Za napredak, naravno, nimalo ne mari ni Blizzard Entertainment, koji nam je ovih dana „uvalio” grafički update za dvanaest godina staru igru, naplatio ga 60 evra i uvio ga u online DRM, koji je verovatno već pokupio i nekome poslao snapshot vašeg HDD-a, flegovavši vas kao individuu sa instaliranim Daemon Toolsima i serijskim brojem Windowsa koji koristi celo Lebane i deo Medveđe. Ne hvala, Blizz. Postoje stvari koje su bolje, besplatne i ne zahtevaju mahnito kliktanje. Company of Heroes Online trenutno se nalazi u opšteplanetarnoj beta fazi, sa igračkim klijentom koji je lokalizovan za evropsko, američko, korejsko i kinesko tržište. Pored specifično modifikovanog multiplayera koji sadrži mape, modove i armijske klase originalnog CoH-a i nastavaka, igra nudi i skirmish i single player kampanju (osnovnog CoH-a). Skoro je sve tu, i sve je mufte. Kako i zašto? THQ i Relic Entertainment, naravno, nisu milosrdni Samarićani, već žele da uskoče u bendvagon igara koje se finansiraju putem opcionih mikrotransakcija, a puštanje bete u javnost usred StarCraft II launcha svedoči o želji da ukradu malo groma od Blizzarda, dok su real-time strategije u trenutnom fokusu PC igrača. Loot u igri, što je to? Jedinice sa jednim ili više ekstra atributa, zavisno od retkosti. Ono što bi u MMORPG-u bio „zeleni” komad oklopa, ovde je, recimo, jedinica Volksgrenadiera koja ima 15 odsto veći health od generičke, ili Nebelwerfer lanser čija ga posada pozicionira 20 odsto brže. Plava i jače klase imaju i dodatne atribute, mada su takvi primerci loota zasad još srazmerno retki (beta je tek počela). Drugi oblik upotrebljivog plena su permanetni bonus-tokeni za klase jedinica, nalik na +3 odsto na preciznost tenkova i slično. Loot prvenstveno stičete u „reward” klasi multiplayer mečeva (bez botova, uz sistemski matchmaking) ili ga kupujete za zalihe koje dobijate radeći bilo šta u igri. Sistem mikrotransakcija, dakle, samo ubrzava proces sticanja željenih komada opreme, bez davanja nefer prednosti u vidu moćnijeg naoružanja kupljivog samo za prave pare. Talenti i iskustvo. Umesto veština koje otključavate u svakoj misiji, skillovi su sada perzistentni i stiču se izborima koje pravite napredovanjem po nivoima. Svaki izabrani skill možete dodatno profilisati investicijom poena koje stičete svakim novim nivoom. Ovaj sistem, kombinovan sa lootom koji je kod svakog igrača manje-više različit, kao i permanentim armijskim bonusima koji su takođe zavisni od individualnih preferenci, daje dozu potpune nepredvidljivosti svakom multiplayer meču. Prosto rečeno, ovde nema „buildova” koji se mogu naštrebati kao u StarCraftu II. Company of Heroes Online, besplatan, sa dodatim sistemom igračkog napredovanja i sa multiplayer publikom okupljenom na jednom mestu. Ako ovo nije najbolja igračka vest u tekućoj godini, spalite ovaj primerak „Sveta kompjutera”. Miodrag KUZMANOVIĆ |
| ||||||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |