PRVI UTISCI<>
092010<><>

Company of Heroes Online

Igrač koji želi aktivno i organizovano da igra budžetni i kompetetivni RTS online verovatno ima veći izbor nego ljubitelj mrežnih FPS-ova. DotA, Starcrafti, Warcrafti, C&C-jevi i Red Alerti, Total Warovi, Warhammeri... Tri glave, šest ruku i sto godina ne bi vam bilo dovoljno da postanete ekspert za online RTS scenu. Publiku perzistetnu kao biljne vaši imaju i Age of Empiresi, Total Annihilationi i mnoge druge bajate legende, čije zabrađene online zajednice ne haju za progres.

Za napredak, naravno, nimalo ne mari ni Blizzard Entertainment, koji nam je ovih dana „uvalio” grafički update za dvanaest godina staru igru, naplatio ga 60 evra i uvio ga u online DRM, koji je verovatno već pokupio i nekome poslao snapshot vašeg HDD-a, flegovavši vas kao individuu sa instaliranim Daemon Toolsima i serijskim brojem Windowsa koji koristi celo Lebane i deo Medveđe. Ne hvala, Blizz. Postoje stvari koje su bolje, besplatne i ne zahtevaju mahnito kliktanje.

Jedinstveni strateški gameplay Company of Heroes igara čini da zaboravimo G.I. Joe propagandu o herojima Normandije koja izaziva kozice i prišt. Odlični multiplayer sa botovima (skirmish), LAN multiplayer u kom su uživale ekipe sa malo haxor talenta za serijske brojeve i proper multiplayer rezervisan za domaće vlasnike grafičkih karti koje su dolazile bundlovane sa CoH originalom od sredine septembra biće fuzionisani u jedno besplatno i potpuno legalno rešenje. Sa Company of Heroes Onlineom Božić će doći ranije za sve ljubitelje kvalitetnog takmičarskog RTS-a.

Company of Heroes Online trenutno se nalazi u opšteplanetarnoj beta fazi, sa igračkim klijentom koji je lokalizovan za evropsko, američko, korejsko i kinesko tržište. Pored specifično modifikovanog multiplayera koji sadrži mape, modove i armijske klase originalnog CoH-a i nastavaka, igra nudi i skirmish i single player kampanju (osnovnog CoH-a). Skoro je sve tu, i sve je mufte. Kako i zašto? THQ i Relic Entertainment, naravno, nisu milosrdni Samarićani, već žele da uskoče u bendvagon igara koje se finansiraju putem opcionih mikrotransakcija, a puštanje bete u javnost usred StarCraft II launcha svedoči o želji da ukradu malo groma od Blizzarda, dok su real-time strategije u trenutnom fokusu PC igrača.

Glavni „gvint” CoHO multiplayera jeste sistem progresije i igračkih nivoa koji podseća na CoD: Modern Warfare i koji je baziran na sticanju iskustva, proizvoljnoj optimizaciji komandnih talenata i lootu koji stičete u borbama ili ga kupujete za pravi novac. Klasu svog commander-avatara birate između šest ponuđenih (tri za Saveznike i isto toliko za Nemce), koje su u principu identične sa CoH, CoH: Opposing Fronts i CoH: Tales of Valor. Svaki tip aktivnosti u igri (čak i tutorial misije) daje vam manju ili veću količinu dva resursa u igri: iskustva i zaliha. Iskustvom stičete nove nivoe i otključavate slotove za sposobnosti na drvetu talenata, dok zalihama kupujete loot u Relicovoj online prodavnici (za tu svrhu možete iskoristiti i pravi novac).

Loot u igri, što je to? Jedinice sa jednim ili više ekstra atributa, zavisno od retkosti. Ono što bi u MMORPG-u bio „zeleni” komad oklopa, ovde je, recimo, jedinica Volksgrenadiera koja ima 15 odsto veći health od generičke, ili Nebelwerfer lanser čija ga posada pozicionira 20 odsto brže. Plava i jače klase imaju i dodatne atribute, mada su takvi primerci loota zasad još srazmerno retki (beta je tek počela). Drugi oblik upotrebljivog plena su permanetni bonus-tokeni za klase jedinica, nalik na +3 odsto na preciznost tenkova i slično. Loot prvenstveno stičete u „reward” klasi multiplayer mečeva (bez botova, uz sistemski matchmaking) ili ga kupujete za zalihe koje dobijate radeći bilo šta u igri. Sistem mikrotransakcija, dakle, samo ubrzava proces sticanja željenih komada opreme, bez davanja nefer prednosti u vidu moćnijeg naoružanja kupljivog samo za prave pare.

Talenti i iskustvo. Umesto veština koje otključavate u svakoj misiji, skillovi su sada perzistentni i stiču se izborima koje pravite napredovanjem po nivoima. Svaki izabrani skill možete dodatno profilisati investicijom poena koje stičete svakim novim nivoom. Ovaj sistem, kombinovan sa lootom koji je kod svakog igrača manje-više različit, kao i permanentim armijskim bonusima koji su takođe zavisni od individualnih preferenci, daje dozu potpune nepredvidljivosti svakom multiplayer meču. Prosto rečeno, ovde nema „buildova” koji se mogu naštrebati kao u StarCraftu II.

Company of Heroes Online, besplatan, sa dodatim sistemom igračkog napredovanja i sa multiplayer publikom okupljenom na jednom mestu. Ako ovo nije najbolja igračka vest u tekućoj godini, spalite ovaj primerak „Sveta kompjutera”.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
World of Warcraft: Cataclysm - Beta
Final Fantasy XIV - Beta
Company of Heroes Online
Šta mislite o ovom tekstu?
World of Tanks
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera