PRVI UTISCI<>
112010<><>

Perpetuum

Objasniti uspeh i popularnost EVE Online istovremeno je i teško i lako: hipersloženi naučno-fantastični MMO smešten u jedinstveni single shard/single server svet, nemilosrdan i maksimalno konsekventan, poseduje sve atribute za teranje publike na bekstvo glavom bez obzira. No, na sreću ove napaćene planete, kolevke čovečanstva i budućeg centralnog čvorišta u osvajanju galaksije, više od 300.000 Spartanaca hvata se u koštac sa njim, praveći mentalno-planetarnu ravnotežu sa stotinak miliona persijskih mačaka i njihovim Farmville baštama. Što reče jedan svetogorski monah: „Ovaj svet opstaje zbog molitvi nekoliko pravednika”. Možda je slična paralela primenjljiva i ovde? Možda industrija još nije otišla u kežualni pakao zbog promila igrača koji se ne boje upotrebe mozga i sprege uzroka i posledice?

Perpetuum je delo malog, gotovo nevidljivog mađarskog studija po imenu Avatar Creations, čiji su kreativni direktori mušicu nanoreplikatora stameno usmerili na uspeh islandskog CCP-a. Kopirati EVE Online, ali ne blatantno nego sa „twistom”, što bi rekli u Timočkoj krajini, bio je plan komiteta koji je osmislio koncept igre. Sudeći po popularnosti otvorene bete i njenom kvalitetu koji smo kušali nekoliko desetina sati tokom sumornog oktobra, plan stoji na solidno potkovanim kopitima.

Twist kod kopiranja ideje leži u „terestrijalnom” karakteru igre: umesto dubokog svemira, poprište vaših ekonomsko-vojnih avantura je površina jedne jedine planete. Nia, zemljoliki svet u sazvežđu Strelca nalazi se 87.000 svetlosnih godina daleko od nas. Pronađena pukim slučajem, slanjem nanosonde kroz mikroskopsku crnu rupu nastalu kao posledica puštanja u rad eksperimentalnog orbitalnog reaktora, Nia poseduje energetske resurse koji su esencijalni za zemaljsku ekonomiju, kao i razvijenu civilizaciju biomehaničkih bića. Postoji samo jedan problem: kroz crnu rupu, pored energije, mogu da prođu samo mikroskopske sonde, tako da slanje mašinerije veće od molekula ne dolazi u obzir. Rešenje? Daljinski hakovati postrojenja „indidžinus” stanovnika Nie i iskoristiti njihove resurse za naše pravedne potrebe. Avatar Creations, dakle, kreira SF pozadinu koja podseća na Kameronov „Avatar” sa drugačijim predznakom: umesto kohabitacije sa domorocima, dolazimo da ih uništimo i orobimo. Lets.

 
Nakon instalacije klijenta i višeminutnog zezanja sa kreiranjem lika, igra vas baca za komande autonomnog borbeno-industrijskog robota, i stavlja pred izbor: serija tutorijala ili samostalno otiskivanje u divljinu Nie? Ako ste normalni, izabraćete a) i provesti sat i kusur u hvatanju beleški. Perpetuum je kompleksna, user-unfriendly zverina sa interfejsom koji podseća na operativni sistem (EVE igračima smješka se brk). Tutorijal će vam objasniti osnovne koncepte borbe, rudarenja, navigacije, teleportacije i logističkih operacija u korporacijskim terminalima, kao i sistem automatskog priliva poena za nadograđivanje borbeno-logističkih osobina vašeg avatara (funkcioniše i kad ste offline, što je još jedan naklon Iv onlajnu).

Borba na početnom tutorijal ostrvu je relativno jednostavna zbog bezopasnih protivnika i skromne opreme koju poseduje vaš modularni robot. Kao i rudarenje, i ona je spora i podložna delimičnoj automatizaciji, bar u bezbednim lokacijama gde je isključen PVP. Naći oponenta ili tačku na tlu gde se isplati crpiti rudu je veoma slično, kao setovanje oružja (opreme) koje želite da koristite tokom makljaže (harvestovanja). Ako raspolažete sa dva monitora, znaćete da cenite mogućnost za surf ili obavljanje neke devetnaeste aktivnosti dok inicijalni grind uzima zamah, i dok vaš mali mehanički arahnid satima stoji na jednom mestu i puni inventar. Resurse koje ste sakupili borbom koristićete za istraživanje novih tehnologija i razbijanje na proste činioce, a ono što iskopate ili reciklirate kao materijal za pravljenje opreme i modula istraženih na ovaj način. Ovo je osnovni mehanički sloj igre, na koji se naslanja sve ostalo.

Početni grind karakter igre ne bi smeo da vas zavara u pogledu njenog pravog karaktera. Kao svojevremeno u EVE Online, prvi koraci predstavljali su kaubojsko-farmersku anarhiju prepunu usamljenih revolveraša, koja je lagano evoluirala u pačvork industrijski feudalizam u procesu prvobitne akomulacije kapitala i teritorija. Ujedinjavanje igrača u korporacije, automatizovanje novčano-resursnog priliva, etabliranje ekonomsko-političkih principa jednog lepog dana biće i deo Perpetuuma. Igra poseduje mehanički okvir za postizanje istog cilja, a da li će mu se makar približiti, apsolutno zavisi od volje i veličine igračke baze, koja će se formirati kada igra bude završena i iz statusa bete pređe u 1.0.

Perpetuum se trenutno nalazi u statusu otvorene bete: više informacija, kao i mogućnost kreacije naloga i skidanja klijenta možete naći na www.perpetuum-online.com. Konačnu verziju očekujemo u prvom kvartalu sledeće godine.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Perpetuum
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera