NET PLAY<>
112010<><>

Debakl Balkana

Ako ste se ikada malo ozbiljnije takmičili u gejmingu, onda ste sigurno čuli za World Cyber Games. Kada je WCG počeo da se održava, u svetu su postojale još dve globalne manifestacije sličnog tipa – CPL i ESWC. Oba takmičanja bila su popularnija i novčano zanimljivija od WCG-a, ali nisu imala jakog sponzora. Usled ekonomske krize i kresanja marketinških budžeta CPL i ESWC su prestali da postoje, dok je WCG nastavio uspešno da posluje.

WCG 2010 Grand Final ove godine je održan u Los Anđelesu od 30. septembra do 4. oktobra. I učesnici i posetioci primetili su da je cela manifestacija organizovana skromnije nego prethodnih godina. Generalni sponzor Samsung promoviše se kao „zelena” kompanija, te je platio za sav ugljen-dioksid koji je nastao održavanjem ove manifestacije, uključujući tu čak i izduvne gasove aviona kojima su učesnici doputovali na turnir.

Za razliku od srpskih kvalifikacija, gde su bile ponuđene samo dve igre, ove godine je na WCG-u bilo 10 zvaničnih disciplina (šest PC igara i četiri konzolne). Održana su i tri promotivna turnira u League of Legends, Lost Saga i Quake Wars. Tokom četiri dana održavanja događaj je posetilo više od 35.000 ljudi, a više od četiri miliona pratilo je neke od mečeva, što dovoljno govori o popularnosti ove manifestacije.

Najtrofejnija nacija na ovogdišnjem WCG je Južna Koreja, koja je osvojila tri zlatne, dve bronzane i tri srebrne medalje. Na drugom mestu su Brazil, Engleska i Nemačka sa po jednom zlatnom i jednom srebrnom medaljom. Po običaju, igrači iz Južne Koreje dominiraju u Starcraftu (prva tri mesta su i ove godine pripala njima), pa im i nije teško da osvoje prvo mesto u ukupnom plasmanu.

Ekipe sa Balkana uglavnom su učestvovale u Counter-Strike i WarCraft takmičenjima i tu prošle standardno loše. Retki su takmičari ili klanovi koji su uspeli da prođu grupe, a i takvi bi ispali u prvom kolu single eliminacija. Srpski CS predstavnik Playmore bio je u grupi sa predstavnicima Kanade, Južne Koreje i Ujedinjenih Arpskih Emirata. Očekivanja od našeg predstavnika bila su standardno visoka, a plasman u drugi krug takmičenja nije se ni dovodio u pitanje. Nažalost, i Kanađani i Korejci su našem timu održali lekciju kako se igra CS na svetskom nivou. Srećom da smo u grupi imali UAE, inače bi se kući vratili bez pobede. Predstavnici Makedonije Entity takođe se nisu plasirali u drugi krug takmičenja, ali su barem uspeli da pobede jednu od dve reprezentacije Danske, što je veliki uspeh.

U finalu CS takmičenja sastale su se Ukrajina i Danska. Ukrajinci su u polufinalu eliminisali poljskog predstavnika koji je već nekoliko puta osvajao WCG, dok su Danci izbacili iz takmičenja američku i brazilsku reprezentaciju. Ponekad finalni mečevi umeju da razočaraju jer se timovi istroše tokom takmičenja. Međutim, WCG Grand Final u Counter-Strikeu nije bio razočaranje. Prvu mapu (de_inferno) ukrajinski tim dobio je maltene rutinski sa 16:8. Drugu mapu počeli su mnogo opuštenije, što su Danci odlično umeli da kazne. Iako su Ukrajinci u drugom delu meča zaigrali mnogo bolje, de_tuscan je završen rezultatom 16:14 za Denmark2. Treća mapa bila je de_train, a obe ekipe ušle su maksimalno motivisano u ovaj meč. Nijedna strana nije uspela da napravi pobednički niz, pa je na kraju rezultat bio nerešen i morali su da se igraju produžeci. Tu je Ukrajinac Navi pokazao svoj pun kvalitet, pa je finalni rezultat bio 22:18 za ukrajinsku reprezentaciju. Oni nisu važili za posebne favorite na ovom takmilčenju, pa je njihov plasman tako veće iznenađenje.

Srpski takmičar Padash u takmičenju Warcraft III dobio je relativno tešku grupu. Uspeo je da izvojuje jednu pobedu, ali to nije bilo dovoljno za prolazak u drugi krug. Predstavnik Hrvatske svoje takmičenje takođe je završio u grupnom delu, sa četiri poraza i nijednom pobedom. U finalu takmičenja Warcraft III sastali su se Gruby (Holandija) i ReMinD (Južna Koreja). Oba takmičara uspela su da dobiju po jednu partiju, što dovoljno govori o kvalitetu samog finala. Pobednik je bio odlučen tek na trećoj mapi i to je bio predstavnik Južne Koreje.

WCG se lagano menja i sve manje podseća na manifestaciju za hard-core igrače. Takmičenja u konzolnim naslovima i novim igrama koje su uvedene ove godine privukla su isto toliko pažnje kao i okršaji u CS 1.6 ili Starcraftu. Lepo je što su organizovani promotivni turniri u League of Legendsu i Quake Warsu jer to pokazuje nameru organizatora WCG-a da uvedu nove igre koje imaju jaku multiplayer komponentu.

Aleksandar AŠKOVIĆ

 
Debakl Balkana
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera