Pri evaluaciji značaja koji ova franšiza ima za razvoj real-time strateških igara u tehničkom i konceptualnom smislu, gotovo niko se ne osvrće na jedan drugi kvalitativni međaš prilično interne prirode. Command & Conquer poseduje smislenu, dvanaest godina evoluiranu priču koja samo površnom posmatraču može delovati konfuzno i površno i koja u finišu trojke konačno dobija nekakav poluepilog, sa spektakularnim cliffhangerom koji ćete, zbog serije razjašnjenja, lako oprostiti autorima. Ako se u mislima vratite u 1995. i setite naoko naivnog koncepta meteora koji se srušio u Italiji i dolinu reke Tibar zagadio misterioznim mineralom, sa tendencijom globalnog širenja, i ako brzo preletite timeline obrađen u mission packovima za keca i dvojku, videćete da je neko brižljivo vodio računa o tome da storyline bude pošteđen nelogičnosti i banalizacija i da ga je razvijao imajući jasan plan. Agenda Bratstva Nod i Kejnovo trubljenje o „uzdizanju” ljudske rase i evoluciju kroz tiberijum konačno dobija smisao pojavom vanzemaljske rase Scrin, a pravi cilj Kejna, tog masterminda antagonizma, postaje jasan kao dan. Setićete se jurnjave za Tacitusom iz Tiberian Suna, gde je misterija srušene vanzemaljske letelice i tog volšebnog artefakta ostala potpuno nerazjašnjena. Smisao Kejnovih eksperimenata sa tiberijumom, a pogotovo lansiranje projektila koji će ga eksponencijalno brže raširiti po planeti (finiš Nod kampanje iz C&C 2) takođe dobija logičan zaključak. O svemu ovome, naravno, ne želimo dalje da tupimo iz prostog razloga što bismo snažno zagazili u teritorijalne vode spoilera: ukoliko ste fan, poslednje što želite jeste da vam neki glavonja pokvari uživanje prepričavanjem, bez obzira na to što se on jedva uzdržava da usta drži zatvorenim. Osnovni koncept igre, naravno, jeste potpuna klasika. Kampanje GDI i NOD možete odigrati po proizvoljnom redosledu, ali iako pričaju istu priču iz dve različite perspektive, valja ići redom jer NOD misije u kasnijem delu predstavljaju „reakciju” na GDI pobede i kao takve dalje produbljuju već viđena dešavanja. Kompletiranjem obe kampanje otključavate treću (srazmerno kraću od prethodnih), u kojoj ćete voditi Scrin u neuspeloj misiji osvajanja planete (sa krajem koji skladno nagoveštava da je ovo bila samo prva runda). GDI i NOD jedinice ne odudaraju od šeme koja je odavno zacrtana: Global Defense Initiative se i dalje oslanja na sirovu snagu, teške tenkove i artiljeriju, dok NOD „sportuje” svoj klasični sneaky arsenal iz kojeg se ubojitošću izdvajaju bombarderi vertigo stealth. Scrin, bez obzira na to što kažu kolege iz stranih igračkih glasila (sa manjim mozgovima u odnosu na one koji rade u SK), predstavlja sredinu između dve klasične frakcije, sa izuzetkom grafičkog dizajna jedinica i građevina, kao i njihovog totalno alien šmeka koji podseća na onaj iz Spilbergovog „Rata svetova”. Scrin poseduje najjače vazdušne jedinice u igri (Planetary Assault Carrier je brr), ali samo rudimentarnu pešadiju i ne baš sjajne oklopne jedinice (sa izuzetkom Tripoda). Takođe, Scrin je jedina frakcija kojoj je ne trebaju silosi za skladištenje tiberijuma, već ga može skupljati u neograničenim količinama. Kad smo već kod filmova, red je da se dotaknemo nekoliko krajnje nelogičnih momenata koji franšizu C&C prate od samog početka, a koji iz potpuno nepoznatih razloga ni posle 12 godina nisu ispravljeni. Prvi, nemogućnost slobodnog, postmisionog pregledanja filmova, izaziva potpunu nevericu, naročito zbog činjenice da je u njihovu produkciju uloženo toliko truda i para. Jednostavno, filmove možete ponovo videti jedino ukoliko pre kraja svake misije manuelno snimite poziciju, učitavajući je i zadajući coup de grace protivniku, posle čega sledi željeni insert. U instalacionom direktorijumu filmovi zauzimaju oko 3 GB (spakovani u fajlove sa extenzijom *.big) i u teoriji ih možete extrapolirati neoficijelnim, user-kreiranim alatkama koje možete naći na Netu, ali to nije to. Sledeća zamerka usko povezana sa ovom jeste činjenica da igra ne pravi automatski auto-save pre svake misije, već samo pamti poziciju u kampanji koja je trenutno aktivna. Šta ovo znači? Ako, na primer, startujete GDI kampanju i odigrate je do pola, a zatim poželite da vidite kako ista kampanja izgleda iz NOD perspektive, ladno gubite sav progres iz prve kampanje i morate da krenete od početka (ukoliko nemate manuelni sejv). Ove dve zamerke ljudi upućuju autorima C&C-a od 1995. godine, ali ih ovi i u 2007. godini u potpunosti ignorišu. Sasvim van pameti. Pored single player kampanje, za koju će vam biti potrebno nekoliko dana hard-core igranja, glavna snaga Tiberium Warsa leži u apsolutno fenomenalnom multiplayeru koji podržava individualne i klanske laddere, a uvodi i revolucionarni koncept battlecasta, odnosno mogućnost da uživo posmatrate tuđe partije. Čak i prosti skirmish, sa svojim varijabilnim AI podešavanjima, prosto pleni kvalitetom i stepenom izazova koji sami sebi možete nametnuti: vežbanje protiv AI oponenata setovanih na „brutal” mod može biti veoma efikasan trening za okršaj sa živim protivnikom u igraonici ili na Internetu. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |