Kada bismo igre vrednovali isključivo sa stanovišta tehničkih karakteristika, MotorStorm bi zaslužio celih 100 poena. Momci iz Evolution Studiosa svojski su se potrudili da nam dočaraju šta sve moćni PlayStation 3 hardver može, i ne samo da su u tom nastojanju uspeli, već su prevazišli sva očekivanja. MotorStorm jedna je od audio-vizuelno najupečatljivijih igara današnjice, a odgovorno tvrdimo da joj među simulacijama vožnje nema ravne. Ako je sve tako, postavlja se pitanje zbog čega ovo ostvarenje među kritičarima nije prošlo kako su to njegovi autori očekivali. Odgovor je jednostavan – zbog nedostatka igračkih modova i suviše kratke „kampanje”.MotorStorm obrađuje oblast off-road trka, što znači da vas očekuje mnoštvo specijalno „pimpovanih” mehaničkih zveri, prašnjavi puteljci i protivnici koji tokom trka ne mare za fer-plej. Radnja se odvija u Arizoni, na mestu zvanom Dolina spomenika – ogromnoj steni bogu iza leđa, koja je poprište svojevrsnog motor-festa. U zavisnosti od plasmana (vrednuju se samo prve tri pozicije), igrač zavređuje određen broj poena, koji se mogu iskoristiti za „otključavanje” novih eventova. Vozila su podeljena u čak sedam kategorija (motori, bagiji, ATV-ovi, reli automobili, kamioni...), ali je zanimljivo da se u isto vreme na stazi mogu naći predstavnici svih klasa! Da stvar bude još luđa, distanciranje vozila po performansama praktično ne postoji. Sem evidentnih razlika u gabaritima (što se odražava na umešnost „gurkanja” na stazi i ubrzanje), mašine se razlikuju jedino još po sposobnosti snalaženja na različitim podlogama (prašina, blato, kamenjar...). U prilog svemu rečenom govori i podatak da za vreme trajanja trka nigde na ekranu ne postoji informacija o ostvarenoj brzini, stepenu prenosa, broju obrtaja... Gas do daske i pravovremeno aktiviranje turbo kompresora (koji, uzged, ne može da se potroši, već samo da se zagreje), osnova su uspeha na stazi. Prilično neuobičajen pristup!  | Fizionomija trka neodoljivo podseća na popularni FlatOut. Izletanja sa putanje, lomljenje protivničkih automobila, demoliranje objekata na stazi i slične „pikanterije” samo su deo repertoara kojim MotorStorm raspolaže. Fizički model je izuzetan, doveden do perfekcije: vozila mekano „leže” na terenu, ugibaju se prilikom naletanja na neravnine, a šasija reaguje na pojavu najmanjih oštećenja. Nažalost, ona ne doprinose padu performansi vozila i tu su isključivo radi postizanja što upečatljivijeg vizuelnog efekta. Iz svega prethodno rečenog možete zaključiti i sami da naknadno boostovanje performansi vozila nije moguće (za razliku od FlatOuta), ali i da se odabir vozila vrši iznova pred svaku trku. Na meniju se uglavnom nalaze mašine iz jedne klase (što ne znači automatski da je i AI ograničen na isto), dok postoje i oni slučajevi u kojima imate potpunu slobodu prilikom izbora prevoznog sredstva.Mnoge će razočarati podatak da MotorStorm sadrži svega osam staza. Prilikom kreiranja igre autori su se vodili idejom da je kvalitet ispred kvantiteta i donekle su bili u pravu. Raspored krivina morate naučiti napamet ukoliko želite da se okitite nekom od medalja, pogotovu što je AI prilično agresivan. Pored toga, rutu kretanja pažljivo treba odabrati s obzirom na vozilo kojim upravljate (sigurno ne želite da vam se motor zaglavi u blatu, recimo). Staze imaju bukvalno na desetine prečica i putanja kojima se možete kretati. Izbor prave je od esencijalne važnosti. Nakon desetak sati igranja „pohvataćete” sve cake i naučiti važeće zakonitosti, nakon čega igra postaje jednolična. Razbijanje monotonije u takvim slučajevima uglavnom se obavlja putem alternativnih igračkih modova i mini-igara. Nažalost, toga u MotorStormu nema. Jedino što možete da učinite jeste da se okušate u multiplayer obračunima putem Interneta. Za tako nešto moraćete da nadogradite firmware konzole na najnoviju verziju, jer u suprotnom nećete moći da se ulogujete na mrežu. Ono po čemu će MotorStorm ostati upamćen je i podatak da je u pitanju jedna od prvih igara koja podržava sve prednosti tehnike upravljanja Sixaxis. Osećaj je izuzetan, mada moramo priznati da je potrebno izvesno vreme kako biste se navikli na „kormilarenje” u vazduhu. Od velike pomoći biće aktiviranja kamere koja se nalazi na haubi vozila (što je i jedini alternativni pogled u igri), a kada se naviknete na komande, mala je verovatnoća da ćete poželeti da se vratite na klasičan sistem upravljanja. Pored korekcije smera kretanja, isključivo kada upravljate motorom, povlačenje upravljača prema sebi proizvešće propinjanje vozila na zadnji točak. Efektno! Kao što smo već rekli, tehničke karakteristike najjači su adut MotorStorma. Grafika je zapanjujuća! Nivo detalja, kvalitet tekstura i velik broj specijalnih efekata jednostavno oduzimaju dah. Ukoliko baš ovaj naslov bude prvi koji ćete „zavrteti” na PlayStationu 3, nećete zažaliti što ste konzolu platili više nego što iznose dve prosečne zarade u Srbiji. Inače, igra maksimalno podržava 720 p rezoluciju i prosto ne smemo da zamislimo kako bi sve izgledalo u 1080 p. Kada je audio komponenta u pitanju, posao je podjednako kvalitetno urađen. Ukoliko autorski tim poželi da izda soundtrack, verujemo da bi planuo k’o alva – pogotovu bi oduševili ljubitelje „tvrđeg” zvuka. Na spisku izvođača nalaze se „Nirvana”, „Primal Scream”, „Kings of Leon”, „Pendulum” i mnogi drugi. Kada se muzička podloga iskombinuje sa odličnim zvucima brektanja motora i lomljave na stazi, ugođaj postaje kompletan. I pored navedenih nedostataka, MotorStorm je ostvarenje koje možemo preporučiti mirne duše. Nabavite ga ako ste u prilici i zadovoljite sva svoja čula. Vladimir PISODOROV | | |