 | Zemlja je opustošena ratnim katastrofama i nuklearnim razarenjem. U postapokaliptičnom svetu koji je nastao, tri strane se bore za opstanak, prevlast i novi poredak – najpre dve, bratoubilački, kao starosedeoci planete, sve dok se u celu priču ne uključi i jedna vanzemaljska i u potpunosti zakomplikuje situaciju.Single-player deo Maelstroma sastoji se od četiri kampanje, svaka od po 7 misija, i samostalnih, tzv. skirmish scenarija koji se mogu igrati na 14 postojećih mapa. Postoji i standardna multiplayer podrška. U igri, dakle, deluju tri bloka: Remnants, frakcija sazdana od raznovrsnih pristalica, vojnika i odmetnika čiji je glavni cilj ponovno omogućavanje normalnog i slobodnog života na Zemlji. Druga frakcija su Acension snage, ljudi ograđeni od emocija, dobro organizovani i vrhunski opremljeni. Na njihovom čelu je nemilosrdni Arlan Kan, koji želi da uspostavi izgubljeni red i eliminiše sve potencijalne prepreke i njihovu glavnu smetnju, Remnantse. I na kraju, posle izvesnog vremena, pojavljuje se vanzemaljska rasa Hai-Genti, koja se rukovodi sličnim razmišljanjem kao i njihovi rođaci iz flma „Dan nezavisnosti” – dospeli su na Zemlju da bi osigurali svoj opstanak u narednom dužem periodu, a da bi to uradili, moraju da izmene planetu i iskoriste sve njene stanovnike kao preko potrebne potrošne resurse. Ovakva trijadična forma ponuđenih frakcija dosta podseća na nepresušnu RTS inspiraciju, legendarni StarCraft. Remnanti odgovaraju Teranima, Hai-Genti liče na Zergove, dok se za Ascension frakciju ne može baš reći da su nalik na Protose, ponajviše zato što su ljudi. Oni su više mešavina Ljudi, Protosa i Transformersa.  | Prva kampanja tiče se Remnanta, koji muku muče sa svojom Ascension sabraćom, koji ne tolerišu njihovo prisustvo i smatraju da je planeta premala za obe rase. Nakon kompletiranja ove kampanje, preuzimate ulogu komandovanja Ascension trupama, koji na samom kraju uništavaju u međuvremenu pridošle Hai-Genti vanzemaljce. U trećem činu, u ulozi ste upravo Hai-Gentija koji polako „vaskrsavaju” i spremaju se da uzvrate udarac. I konačno, u poslednjem setu misija, dve zemaljske frakcije šerlokovski zaključuju da jedino združenim snagama mogu zaustaviti tuđinsku invaziju i tako udružene vode poslednju kampanju spasavanja Zemlje – „World’s End”. Svemu ovome treba dodati još nekoliko obrta i komplikacija, ali to otkrijte sami. Od priče, naime, zasigurno nećete doživeti adrenalinski overload, niti ćete dobiti neki značajniji motiv za igranje. Štaviše, smušena storija ostavlja utisak nepovezanosti.Svaka frakcija poseduje specifičan način funkcionisanja i ne zavisi od istih resursa: sunčeva energija, ostaci DNK i slične prerađevine, kao i zalihe vode koje se pumpaju iz unutrašnjosti Zemlje koriste dve humanoidne rase, dok vanzemaljci sakupljaju resurs biomase (od uginulih Zemljana) i nekakav mutagen koji se dobija iz vode takođe pomoću njihovih pumpi. Pri tome se neposredna okolina menja i prilagođava uslovima u kojima su živeli na svojoj planeti. Jedinice su prilično raznovrsne: Remnanti su tradicionalno orijentisani na oklopne džipove, tenkove, više vrsta marinaca, dok Ascension poseduje arsenal ubojitih robota, marinaca u oklopu, tenkova i sl. Nasuprot tome, ljupki Hai-Genti barataju zelenim, ušatim i višenožnim varijacijama na temu. Leteće jedinice igraju veoma važnu ulogu i najteže ih je zaustaviti, dok puk običnih pešadinaca, s druge strane, može izginuti i tako što će ga pregaziti tenk. Građevine su manje-više klasičnog tipa. Postoji centralna baza koja proizvodi nove tehnologije i vojsku. Tu su i solarne fabrike, dodatni istraživački centri itd. Ascension frakcija rasklapa svoja vanguard vozila i transformiše ih u željenu građevinu, koja se u opasnosti može vratiti na verziju na točkovima i povući na vreme. Hai-Genti su opet posebna priča i umnogome odskaču od prethodno navedenih primera. Po starom dobrom vanzemaljskom običaju, svi njihovi objekti su živi i odvratni. Jedinice, shodno, izležu se iz jaja. Posebnu ulogu u igri imaju heroji, tj. zapovednici vojske, koji mogu napredovati do šetog nivoa. Grubo gledano, oni predstavljaju jedinice osrednje jačine i daleko su od nekog svemoćnog statusa i veštine samostalnog premlaćivanja neprijatelja – više služe kao korisna podrška regularnoj vojsci. Ono što ih izdvaja su razne specijalne sposobnosti i dodatni napadački ili odbrambreni aduti – poput kamufliranja ili lečenja ranjenih saboraca – koji se stiču svakim novim dobijenim nivoom. Zvuci se nekakvim neverovatnim obrtima kreću od dozlaboga iritantnih i posve promašenih, sve do iznenađujuće profesionalnih i situaciji potpuno primerenih. Ovo se pre svega odnosi na voiceover, gde ipak često zna da dominira paleta milozvuka koji u pojam ubijaju. Takođe, dosta glavnih likova u igri priča nekakvim bolivijskim akcentom engleskog, nevešto pokušavajući da dočara svoje poreklo, što rusko, što japansko, što francusko. Okolina u igri poseduje privid interaktivnosti jer se drveće, zaboga, ruši pod naletom tenka i ostaju tragovi kretanja vozila u snegu ili zemlji. Voda više ne predstavlja problem, svi marinci znaju da plivaju, kao i sva ostala kopnena vozila, uključujući tenkove i džipove, iako bi to trebalo da bude malo verovatno, zapravo nemoguće. Grafika je očigledno aspekt na koji se, na sreću ili nesreću, najviše rada utrošilo. Po tom pitanju sve izgleda odlično i veoma detaljno, čak i kada zumirate „do patosa”, nećete primetiti nikakvo značajnije šlogiranje tekstura, štaviše, uživaćete da se spustite dole do samog žarišta bitke, mada je takav potez po preglednost borbe čisto suicidan. Sasvim (ne)opravdano, ovakav praznik za oči košta, te je izuzetno jaka konfiguracija za uživanje u svemu što engine nudi neminovna posledica. Maelstrom može da očara, impresionira i prikuje za monitor osobu koja je u životu probala u proseku 3–5 RTS naslova. I pored nekih novina, atmosfera nije ni približno adekvatna, a i kristalno je jasno da ova strategija nije previše daleko od blagog promašaja. Goran TOTOVIĆ | | |