![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Gigantski demo C&C: Tiberium Warsa po mnogo čemu je nekarakterističan za svog mamutskog izdavača, za koga mnogi tvrde da predstavlja najveće zlo u industriji igara. EA Games nas je ovoga puta vrlo prijatno iznenadio pristupom bez prizvuka arogancije, kako u pogledu dizajna igre tako i u vidu bogatstva materijala koji je ponudio u demou. Tiberium Wars izgleda i funkcioniše kao igra u čijem razvoju je od prvog do poslednjeg alfanumerika u kodu slepo slušan horski pev milionske legije fanova koji su tražili povratak korenima. Ljudi nisu hteli novi Generals, već su tražili i dobili nešto što se ukratko može opisati kao Red Alert za novi milenijum. Igru koja će umeti da iskombinuje najbolje retro faktore sa tehnikom dostupnom u drugoj polovini prve decenije XXI veka. Pre osvrta na gameplay, grafiku i produkciju, valja se dotaći prvog, po našem mišljenju najznačajnijeg revitalizovanog retro-momenta igre: FMV sekvenci sa živim glumcima i pompeznim kulisama. Neverovatno skupa i bogata ekipa holivudskih talenata u kojoj pored Michaela Ironsidea koji glumi odlučnog GDI generala, glume i Grace Park („Boomer” iz nove „Battlestar Galactice”), Tricia Helfer (Sexy Sajlonka, takođe iz „Battlestar Galactice”), Billy-Dee Williams (svima dragi Lando Carlisian iz „Star Warsa”), Josh Holloway (smorni lik iz „Losta”) i naša manekenka Ivana Božilović (nismo sigurni, ali mislimo da igra jednog od NOD field komandanata), obogaćena je Joeom Kucanom koji se posle puno godina apstinencije vratio da glumi Kanea (koji je, naravno, još uvek živ i „plotuje” protiv GDI-a). Ovaj nekadašnji šef FMV produkcije u Westwoodu svojevremeno nije hteo da radi za EA (posle kupovine Westwooda), ali je za nepoznatu sumu $$$ angažovan da novom Siensiju da neophodnu dozu magije. Jedino fali Michael Biehn, ali posle neinspirativnog performansa koji je ponudio u Tiberian Sunu, to i nije prevelika šteta. Svi filmovi su prezentovani u visokoj rezoluciji, što je glavni razlog zbog kojeg 10 minuta takvog materijala demo verziju pumpa do masivnih 1,2 GB. Godina je 2047. Tiberium se nekontrolisano širi po Zemljinoj površini i polako guta teritoriju na kojoj je mogućan život. Zaplet novog C&C-a, kao što je red, počinje iznenadnim NOD napadom koji na kolena baca snage „slobodnog” sveta: uništavanje svemirske stanice „Filadelfija” i opšta ofanziva 10 godina uspavanog NOD-a zatiču GDI sa spuštenim pantalonama. Na vama je da (za početak) pokušate da izvadite stvar, bar dok kasnije u kampanji (od 38 misija) ne zaigrate kao NOD i Scrin, alien frakcija koja uleće u bitku za Tiberium, a koju je iz duboke hibernacije u orbiti Neptuna probudilo zračenje elementa koji je preplavio našu planetu. U demou ih nema, ali za kraći preview možete baciti pogled na neki od službenih trailera dostupnih na EA sajtu. Gameplay novog C&C-a je totalni, fenomenalni i neprevaziđeni old school nalik na Red Alert. Jedna akciona ravan (neuspeli eksperiment sa visinom iz Tiberian Suna je napušten), 3D jedinice i zumabilno-rotabilni 3D teren upakovani su u glatki i hardverski sasvim realno zahtevni 3D engine. Interfejs je veoma sličan prethodnim nastavcima, uz nekoliko poboljšanja vezanih za laku i brzu izgradnju objekata u bazi, štancovanje trupa i korišćenje specijalnih sposobnosti koje postaju aktivne kada izdradite odgovarajući objekat (portabl minsko polje NOD-a, jonski top GDI i mnoge druge). By the way, demo nudi tutorijal + jednu misiju iz GDI kampanjskog segmenta. Najzabavniji deo demoa je, bez sumnje, skirmish mod u okviru kojeg možete (doduše, na jednoj mapi) zaigrati kao GDI protiv NOD-a ili obrnuto. Selektovanje NOD-a je onemogućeno po defaultu, ali pritiskom na slovo N u trenutku kada otvorite padajući meni sa izborom frakcije, rešićete i taj problem. Na sličan način je kamufliran i izbor nivoa težine koji u osnovnom vidu nudi prilično glup protivnički AI: pritisak na ’CTRL’ + ’Capslock’ + ’B’ (za „Brutal” mod) pokazaće vam za šta je sposoban fenomenalno dizajniran AI modul. Command & Conquer: Tiberium Wars u drugoj polovini godine izlazi i za Xbox 360. Nismo sigurni koliko je ta ideja zasnovana na zdravom razumu, s obzirom na to da su baš sve konzolne RTS adaptacije mainstream PC igara potonule kao nakovanj. Živi bili pa videli. Miodrag KUZMANOVIĆ |
| ||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |