Code of Honor: The French Foreign Legion | Kodeks časti i francuska legija stranaca su spojivi otprilike kao drumski razbojnik i poštenje. Potpuno je razumljivo da je svaka zemlja ponosna na svoje oružane snage i da francuski programeri imaju motivaciju za rad na igri koja ih slavi, ali upotreba termina „Kodeks časti”... Gimme a break.CoH: The French Foreign Legion predstavlja manje-više klasičan pokušaj infiltracije na tržište first person shootera sa aktuelnom tematikom, bez zalaženja u kompleksnije elemenente timske taktike. Sledeći staze koje je odavno utabao serijal Delta Force i pažljivo zaobilazeći i najmanju naznaku bilo čega što bi po složenosti podsećalo na, recimo, GRAW, igra vas stavlja u ulogu kaplara Kloda Boleta, problematičnog mladca sa pariskih ulica koji je u Legiji našao svoj novi dom (zvuči poznato?). Državni udar u Obali slonovače (ex-francuskoj koloniji) i munjevito-iznenadni uspesi pobunjenika koji su razoružali trupe Ujedinjenih nacija i zarobili konvoj sa nuklearnim otpadom isprovocirao je intervenciju 13. „Demi-brigade” koja šalje svog superkaplara da single-handedly uguši pobunu. Demo verzija donosi dve single-player misije u okviru kojih ćete imati zadatak da uništite pobunjeničke zalihe benzina u kampovima raštrkanim po savani, kao i da oslobodite omanji gradić i nađete pobunjeničke planove za dalju ofanzivu. Šetnja od tačke A do tačke B, uz obilje skriptovanih borbi, ne predstavlja nikakvu revoluciju u okviru žanra. Iako 3D engine koji pokreće igru deluje solidno gledan iz perspektive teksturiranja i specijalnih efekata, pojedini elementi zaslužuju ozbiljnu kritiku. Upotreba oružja, detekcija sudara i efekti pogodaka u protivnike zahtevaju tešku doradu: često će vam se dešavati da protivnika na srednjoj distanci promašujete bez razloga, iako lepo vidite metke koje prima, dok pomeraj za nekoliko milimetara u njegovom pravcu taj problem naglo eliminiše. Dalje, pogoci u protivnike ne izazivaju nikakav vizuelni efekat: napucavaće se sa vama kao da se ništa ne dešava, da bi u određenom trenutku pali kao prošci. Jako razuđeni „Hitbohovi” koji registruju pogotke samo u specifične delove tela (najčešće sredinu) pojedina oružja (sačmaricu) čine nerealno neefikasnim na bliskim odstojanjima. Igra je najavljena za prvi kvartal ove godine, bez preciziranja tačnog datuma. Ukoliko razvojni tim ne ispravi nabrojane propuste (koji, naravno, čine osnovu akcije), za tržišni uspeh igre imamo prilično mračne prognoze. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |