![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Potpuno komercijalna varijanta FRP-a namenjena prvenstveno igračima akcionih igara do savršenstva je izmodelovana u Noxu. Nema previše zamaranja oko komplikovanih poena iskustva, klasa i poboljšavanja likova kroz igru. Sve je linearno i jednostavno – klasična pucačka igra upakovana u fantazijsku oblandu. U magičnom svetu Nox živeli su u međusobnom neslaganju dve rase: ljudi i nekromanseri. Posle strašnog rata koji je izbio gotovo je bilo sigurno da će ljudi biti istrebljeni, a nekromanseri ostati da večno gospodare Noxom. Poslednji adut ljudi u ovoj borbi, čarobnjak Jandor, pokazao se kao presudan faktor. Koristeći volšebne sile magije zatvorio je sve nekromansere u magičnu kuglu i poslao ih daleko u drugu dimenziju. Malu devojčicu Hecubah poštedeo je takve sudbine i tako načinio veliku grešku. Kada je odrasla i postala moćna čarobnica, Hecubah je objavila novi rat ljudskoj rasi, pritom tražeći nekoliko magičnih predmeta kojima će vratiti kuglu sa svojom rasom. Nova nada za spas simpatičnog sveta Nox je u vidu nepoznatog heroja... Kampanja protiv zle nekromanserke može se igrati kao lik čarobnjaka (wizard), ratnika (warrior) ili prizivača (conjurer). Kako priča napreduje, saznaćete da svadljiva rasa ljudi nije mogla da živi u međusobnoj harmoniji, pa su se izdvojile tri vrste. Svaka od odabranih klasa započinje igru u potpuno drugačijim lokacijama sveta Nox. Što je još interesantnije, gotovo da nema preklapanja zadataka ili lokacija. Na ovaj način je umnogome zanimljivije igrati više puta igru s drugim likovima. Svaka klasa ima određene atribute, tako se ratnik oslanja na sirovu snagu, brzinu i energiju, dok prizivač i čarobnjak imaju i magičnu energiju za čarolije. Pored toga što se bazira na čistoj akciji, RPG elementi provejavaju kroz manipulaciju inventarom, biranjem klase i napretkom lika do određenog nivoa (konkretno, desetog). Lik napreduje upuštajući se u razne avanture i „odrađujući” zadatke koje mu donose hrpu iskustvenih poena. Borba je osnovna ideja igre, a Nox vam omogućava i konstantno vas usmerava ka potencijalnim metama. Ograničava vas u slučajnom odstranjivanju prijateljskih NPC likova, što je pozitivna osobina igre - ali povećava linearnost. Ako vam igra ne brani da ubijete neku živuljku koja se bezbrižno šeta po obližnjoj šumi, možete je odstraniti bez kasnijih posledica. Isto važi za masovno uzimanje vrednosnih predmeta koji su u kućama NPC-a. Igračka atmosfera je kvalitetna, najviše zahvaljujući odličnom sistemu čarolija. To znači da je igra s likom ratnika mnogo slabija u odnosu na čarobnjaka ili prizivača. Bacanje čarolija, prikupljanje magične energije i organizacija čarolija preko „vrućih tastera” uprošćana je i veoma funkcionalna. Oko 100 raznih čarolija vam je na raspolaganju kroz likove čarobnjaka ili prizivača. Svaka je izvrsno grafički predstavljena, bez arčenja 3D kartica. Postoje agresivne i defanzivne čarolije. Pored standardnih plamenih kugli, prstenova, strela i drugih vidova spaljivanja neprijatelja, postoje magije koje zaista spektakularno izgledaju npr. ogromna kamena pesnica koja pada s neba na neprijatelja ili munje koje prže neprijatelja. Možete prizivati monstrume koji će se boriti umesto vas ili pripitomiti agresivna stvorenja i učiniti ih saveznicima. Postoje i kontra čarolije koje negiraju magiju suparničkog čarobnjaka. Veoma impresivan element igre su gomile sitnih objekata koji su tu samo zbog bolje atmosfere. Razni burići, kamenje, nameštaj, koske i poluge mogu se pokretati. Praktično sve što nije prikovano za zemlju može se pomeriti. Ovo je veoma inventivna ideja koju će nadajmo se slediti i druge firme. Detaljnost se ne zaustavlja na ovim elementima. Svaki hodnik tamnice, kutak šume ili gradskog sokaka ručno su crtani kako bi bili što lepši i uvećali užitak igranja. Nox koristi deo svog enginea za nov pristup prikazivanja linije pogleda (Line of sight). „Westwood” je posebno ponosan na ovaj deo „realističnog” pogleda koji nosi naziv TrueSight. U suštini, kamere su raspoređene tako da lik vidi samo ispred sebe odnosno stranu na koju je okrenut u zavisnosti od rasporeda objekata i putanje kretanja. Na ovaj način nećete znati šta je iza drveta dok ne priđete i vidite predmet. Moguće je čak da se sakrijete iza ugla i pustite naprijatelja koji vas nije primetio da prođe pored vas. Iako revolucionaran, sistem može zasmetati, pogotovo što u igri postoji mnogo mračnih prostorija i previše tame može pokvariti atmosferu jer će sve izgledati kao borba crnaca u tunelu. Na svu sreću, u takvim trenucima možete u glavnom meniju isključiti ovu opciju realističnog pogleda i umnogome olakšati avanturu. Nox pruža maksimalnu rezoluciju od 1024x768, ali za takav poduhvat trebaće i monstruozna mašina i likovi će biti minijaturni. Branislav BABOVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |