![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Pozadinska priča je kao u većini ove vrste igara potpuno suvisla. U paralelnoj dimenziji su tri svemirska broda nosila „seme života” po jedne nacije. Osnovni zadatak je bio da se na različitim planetama postavi po jedna nacija, ali sticajem okolnosti i uticaja viših svemirskih sila brodovi su ispustili tovar na istoj, zelenkastoplavoj planeti. Tada su tu počele da bitišu tri nacije: Amazonke, Pimoni i Sajikisi. U ulozi ste boga koji će izabranu naciju odvesti putem blagostanja, ekonomskog i društvenog prosperiteta. Igra se može početi u modu za više igrača ili pojedinačno. Pošto je druga varijanta mnogo više zastupljena, ovde se izdvaja opcija kampanje, opsežnog tutoriala i igre bez kraja. Kampanje su različite u zavisnosti od izbora nacije. Svaka rasa poseduje sopstvenu strategiju i AI likova. Amazonke su divlje žensko pleme koje svoj razvoj zasniva na ratovanju, te im je ponašanje na tom nivou. Pimoni su plavi humanoidni stvorovi i najteži su za igru, jer su po prirodi miroljubivi i okrenuti modernizaciji i tehnologiji. Sajikisi su insektoidan narod koji kao strategiju razvoja ima mešavinu strategija pomenutih nacija. Ujedno su najneobičniji za igru zbog čudnih građevina. Za razliku od Settlersa III, Alien Nations ima mnogo viši nivo simulacije menadžmenta jednog virtuelnog gradića. To je čini dosta teškom igrom. Na početku imate osnivača vašeg budućeg grada koji postavlja „skupštinu” na mestu koje vam najviše odgovara. Potom se pojavljuju zidar i dva nosača uz limitirane resurse. Zidar je osnovna jedinica i može podići 25 različitih građevina. Da bi povećali broj nosača, koji su u suštini obični građani, morate izgraditi kuće (tri nova građana) ili kasnije složene kuće (devet stanara). Potom sledi labaratorija i škola. Labaratorija služi za izučavanje i istraživanje novih građevina i tehnologija. Tako npr. kada izučite stavku „zakon” možete izgraditi policijsku stanicu i školovati policajca, kada izučite „hram” možete praviti crkve i proizvoditi sveštenike. Ovo znači da vam je na početku scenarija na raspolaganju izuzetno jadan izbor i da ćete se dobro namučiti u ekonomisanju da biste stigli do glavnih građevina poput tvrđave ili vojnih objekata. Istraživanja se finansiraju iz posebnog fonda čiju visinu proizvoljno možete odrediti. Pored laboratorije škola je veoma važna i služi za obučavanje običnih građana u određene profile i zanimanja. Možete napraviti lovca, farmera, zidara, osnivača grada, policajca, kamenoresca, drvoseču, krčmara, bankara, rudara, proizvođača sokova, ambasadora, učitelja itd. Većina objekata neće funkcionisati ako ne obezbedite „specijalistu” koji će obavljati posao. Novac je kao u svim aspektima života dosta bitan za normalno funkcionisanje vašeg kraljevstva. Novac dobijate od poreza koji prilažu obični građani. Što više imate građana to ćete dobiti više para. Finansije se podešavaju u posebnom delu menija za igru. Tu možete videti raspored novca koji se odvaja na motivisanje građana, istraživanje i uobičajene troškove. Treba napomenuti da se novac dobija periodično i raspoređuje po ovim kategorijama. Posebnu pažnju zaslužuje stavka menija koja obuhvata raspoloženje stanovništva, od koga uveliko zavisi produkcija i količina zlatnika koja vam stiže u poresku kasu. Povremeno građani imaju posebne želje poput mesta za zabavu (pa im treba izgraditi npr. krčmu ili cirkus kod nacije Pimon), sokom (potrebno je napraviti fabriku za sok od pečuraka), itd. Najvažnije je da budu nahranjeni, jer ako nastupi glad doći će do krize u celom kraljevstvu i neki od građana će postati kriminalci, a njih ne možete kontrolisati i oni napadaju nosače oduzimajući im građu ili dobra. Rešenje je izgradnja policijske stanice i upošljavanje policajca. Da bi građani bili nahranjeni, o tome brinu razni farmeri (kod svake rase su različite kulture uzgajanja – Pimoni uzgajaju pečurke, Amazonke kokos, a Sajikisi crve!) i lovci na domaću divljač. Skupljanje plodova raznih biljaka takođe je dobra varijanta za obezbeđivanje dovoljne količine namirnica. Interesantno je da lovci i policajci u većem delu igre predstavljaju jedini nečin da se odbranite od spoljašnjih i unutrašnjih neprijatelja. Da bi stigli do baraka za proizvodnju regularnih vojnih jedinica morate u laboratoriji istražiti gomilu drugih objekata. Zabavnija varijanta umesto ratovanja je diplomatija sa susedima. Tome služe ambasade. Vaš izaslanik s polucilindrom će otići do susedne ambasade i ponuditi mir, prekid naoružanja ili objaviti rat. Nažalost, ne postoji mogućnost poklanjanja određenih dobara kako bi se željeni rezultat lakše pridobio. Branislav BABOVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |