TEST PLAY<>
032002<><>

Command & Conquer: Renegade

Nekada davno svet se delio na dobre (GDI) i loše (NOD). Kompanija koja je izmislila tu podelu zove se „Westwood”. Reč je o rodonačelniku RTS žanra, Command & Conquer. Sa pojavom svakog sledećeg nastavka igrači su praznili rafove prodavnica dok je „Westwood” zadovoljno trljao ruke. Već sama glasina da „Westwood” razvija FPS smešten u C&C svet, bila je dovoljna da nam pođe voda na usta. Čekanju je kraj i pred nama je finale trogodišenjeg (a neki kažu i šestogodišnjeg) napora programera.

Ako ste igrali C&C, verovatno se sećate komandosa – baje koji je svojeručno mogao da sravni svaku NOD građevinu i bio otporan na metke. U ulozi dotičnog kapetana Nick „Havoc” Parkera, treba da pokažete zlim „NOD-ovcama” da je pokoravanje sveta loše za zdravlje. Pošto vas nadređeni često ne razumeju (uobičajen problem, prim. ur.), većinu akcija ćete izvoditi bez pojačanja ili duboko iza neprijateljskih linija. Nažalost, zbog ne baš briljantnog AI, i kada budete imali pomoć nećete se ovajditi.

Renegade ima dvanaest misija. Svaka zauzima ogromnu površinu i dosta zgrada, rudnika ili prolaza, tako da će vam biti potrebno oko 45 minuta da završite nivo. Svaka zgrada ima nekoliko spratova koji se protežu ispod i iznad zemlje, i obično su načičkani NOD-ovim vojnicima koji samo čekaju zgodan momenat da vas liše života.

Kuriozitet za pasionirane igrače C&C su same zgrade. Moći ćete da ušetate u Hand of Nod, centralu, Heavy Factory i vidite izbliza neke od zgrada koje ste do sada gledali samo iz ptičje perspektive. Misije obično imaju nekoliko ciljeva. Tek kada završite sve sekundarne zadatke, moći ćete da pređete na glavni. Havoc je opremljen radarom koji pokazuje položaje dobrih i loših momaka, kao i kompasom koji pokazuje udaljenost od cilja. Njegovi povremeni ironični komentari na račun nesposobnih protivnika daju posebnu draž.

Od 18 različitih tipova oružja izdvajamo bačač plamena, definitivni favorit. Prisutna su i neka nekonvencionalna oružja (Tiberuim Rifle, Ion Cannon) koja ćete koristiti kasnije u toku igre kada naletite na elitne NOD jedinice. Ali, da vam jutro lepo počne, nema ništa bolje od NOD Soldiera na žaru.

Pored činjenice da su NOD-ovci zli, očigledno je da su mentalno retardirani. AI rutina protivnika je bar za stepenicu niža od nekoliko novih FPS-ova (Return To Castle Wolfenstein, Medal of Honor: Alied Assault), te je njihovo jedino preimućstvo brojnost. Ali, nikada se neće desiti da neki NOD-ovac iskrsne iznebuha ili se pojavi iz prostorije koju ste maločas „očistili”. Oni izlaze iz zgrada ili bivaju dopremljeni helikopterima i vozilima. To traje sve dok ne eliminišete oficira kada talasi neprijateljske pešadije prekidaju zapljuskivanje. Čak i tvrđi protivnici koje ćete kasnije sresti ispoljavaju isti stepen inteligencije.

Jedan od glavnih razloga za stvaranje sopstvenog engina, zbog čega je izrada igre i trajala toliko dugo, bila je želja „Westwooda” da uključe vozila u igru. Moramo im na tome odati priznanje. Vozila nisu tu samo kozmetike radi, već zbog stvarne potrebe. Već smo rekli da su mape ogromne, pa bi prelazak peške odneo mnogo vremena, a protivnici nisu samo NOD-ovi vojnici. Bagije, helikoptere, lake i teške tenkove mnogo je lakše uništiti iz prijatne unutrašnjosti Mammoth tenka (dolazi sa stereo kasetofonom). Možete voziti i protivnička vozila, ali ako se desi da vam unište vozilo a u blizini nema ničeg što biste konfiskovali, bolje restartujte misiju jer vas čeka duga šetnja.

Iako je engine sposoban da iscrta ogromna prostranstva, pa tranzicija između zatvorenih i otvorenih prostora prolazi bez ikavih učitavanja ili zastajkivanja, teksture su bledunjave, a poligona je malo. Animacije protivnika neznatno poboljšavaju opšti utisak. U većini slučajeva zvuk je iznad proseka, ali opet ne dovoljno da nas impresionira. Jedino muzika malo popravlja ceo utisak.

Nedavno se pojavio MP demo pa smo probali najzanimljiviji mod Renegadea (igra nažalost mora da se krekuje, te nismo mogli da iskoristimo punu verziju). Interesantan je stepen timskog igranja koji autor ovih redova nikada nije video u CS-u. Postoji nekoliko klasa koje igrač može izabrati (vojnici, inženjerija, bolničari), a svaka od njih doprinosi ukupnoj pobedi. Baza je srž svega. Sa parama koje dobijete eliminisanjem protivnika, zahvaljujući tiberijumu i fiksnim prihodima unapređujete bazu, kupujete napredne tehnologije ili nove tipove vojske. Napadi na protivnika moraju biti odlično organizovani jer svaku bazu brani niz tureta koje možete uništiti jedino timskom igrom. Problem je lag koji je prilično sređen sa par zadnjih patcheva, ali i dalje vam treba nešto brže od modema da biste igrali. Ukoliko naši provajderi pokažu sluha i dignu server na YU netu, eto nam zamene za neuništivi CS.

Renegade je odličan FPS ako zažmurite na neke njegove mane. Ljubitelji C&C serijala biće oduševljeni jer će prvi put aktivno učestvovati u borbi koju su nekada samo posmatrali. Nažalost, Renegade nije ono što se očekivalo od „Westwooda” posle tri godine rada, ali zaslužuje da se proba.

Aleksandar AŠKOVIĆ

 
Disciples II: The Dark Prophecy
Cossacks: The Art of War
Command & Conquer: Renegade
Šta mislite o ovom tekstu?
Destroyer Command
Sid Meier's Sim Golf
Black & White: Creature Isle
Nascar Racing Season 2002

MINIMUM:
Pentium/450 MHz, 64 MB RAM-a, 16 MB video kartica
OPTIMUM:
Pentium 3/800 MHz, 256 MB RAM-a, Ge Force 2 32 MB

83
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera