NET PLAY<>
032002<><>

Warcraft III

Na Battle.Netu započelo je zatvoreno testiranje beta verzije. To nije sprečilo grupu fanova da kreiraju alatku koja omogućava kreiranje sopstvenog WC3 servera. Evo kako to izgleda

U „Blizzardu” žive polubogovi čiji je jedini cilj da nama običnim smrtnicima olakšaju životne patnje fantastičnim igrama. Gotovo svaka igra koju je „Blizzard” potpisao postala je hit među igračima. Na Battle.Netu još uvek se igra prvi Diablo, a popularnost Starcrafta ne treba ni pominjati. Sada je došao trenutak za Warcraft III.

Na Battle.Netu započelo je zatvoreno testiranje beta verzije. Ovaj test, koji će trajati najmanje deset nedelja, trebalo bi da obezbedi balansiranje mrežnog aspekta igre za četiri rase koje igrač može da kontroliše kao i da izbaci preostale bagove. Pet hiljada učesnika u beta testu nasumično su izvučeni stanovnici SAD-a i Kanade. Minimalna konfiguracija koju iz „Blizzarda” zahtevaju za betu je procesor iznad 600 MHz, 128 MB RAM-a i grafički akcelerator sa 16 MB memorije.

Nažalost, trenutno stanje je krajnje poražavajuće za većinu jugoslovenskih igrača. Probali smo igru na nekoliko konfiguracija i seckanje je bilo gotovo uvek primetno kada bi se na ekranu našlo više jedinica u borbi. Prilično iritirajuće, jer ne možete na vreme da bacite pojedine magije. No, igra izgleda predivno. Sve jedinice su perfektno animirane, a nivo detalja oduševljava. Primetna je vizuelna sličnost sa jedinicama iz Warcrafta II.

Mnogo hteli, mnogo započeli

Pored hardverske zahtevnosti, beta pati od nekih karkterističnih problema. Jedinice imaju očajan pathfinding, agresivnost im je prevelika i definitivno fali neki modifikator koji bi uticao na agresivnost određenih jedinica. Često se dešava da u borbu prvi uđu strelci ili magične jedinice, a pešadija pruža podršku. Zbog toga je mikromenadžment povećan do maksimuma i morate stalno da pazite svoje trupe. Heroji nisu toliko moćni kao što se očekivalo, pa se dešava da poginu i pred navalom jeftinih jednica.

Kada je Warcraft III najavljen, pominjano je da će biti rodonačelnik novog žanra, takozvanog RPS-a – Role Play Strategy. Plan je bio da se onemoguće neprekidni juriši jednog tipa jedinica tako što će posebno jaki heroji voditi sa sobom male grupe običnih jedinica i svi će zajedno sticati iskustvo i napredovati kroz priču. Nakon internog testiranja ovi koncepti su napušteni, tako da je Warcraft III i dalje RTS, ali neke od ideja su preživele.

Od čak šest planiranih klasa heroja koje bi igrači mogli da prizvoljno regrutuju, do bete su dogurale samo tri klase po zaraćenoj strani, sa ograničenjem da možete imati samo po jednog heroja svake klase. Svaki heroj može da razvija tri standardne i jednu ultimativnu veštinu. Standardne veštine se dele u tri klase, aktivne, pasivne i modalne (koncept poznat iz Diabla 2). Tako se pasivne veštine koriste automatski čim ih heroj nauči, aktivne morate ručno da aktivirate i najčešće morate da čekate određen vremenski period između dve upotrebe. Modalne veštine su slične pasivnim, ali se za njihovu upotrebu troši mana pa možete da ih „uključite” kada želite da ih heroj sam automatski koristi.

Ultimativne veštine su vrlo moćne i zbog toga mogu da se koriste samo jednom u toku igračkog „dana”. Smene dana i noći su novost u „Blizzardovim” strategijama i nemaju samo estetsku ulogu. Tako, na primer, neutralna bića noću spavaju, većina jedinica ima manji vidik, a undeadovi i noćni vilenjaci dobijaju posebne bonuse kao što je nevidljivost.

Armije

Iako nećete voditi male družine, armije su sada ipak znatno manje nego u ranijim Warcraftima ili Starcraftu. Svaki član armije troši od jedne do čak osam jedinica hrane koju proizvodi svaka zaraćena strana. Dok je u Starcraftu maksimum hrane bio dvesta, u Warcraftu III je samo devedeset. Dodatni razlog za izbegavanje pravljenja velikih armija je upkeep, tj. aktivno izdržavanje jedinica. Ideja je da podanici svakog kraljevstva troše resurse, pa što je veća armija, radnici sporije skupljaju zlato. Ovaj sistem primorava igrača da se okrene ofanzivnoj strategiji. Pored zlata tu je i drugi resurs iz originalne igre – drvo. Nafte, kao ni pomorskih jedinica za koje je u Warcraftu II bila potrebna, više nema.

Pored veština, dodatni RPG element su i predmeti koje heroji mogu da nose. Postoji tri vrste predmeta: sa stalnim dejstvom, za jednokratnu i višekratnu upotrebu. Predmeti sa stalnim dejstvom poboljšavaju karakteristike heroja dok su u njihovom inventaru. Jedan heroj može da ponese do šest predmeta, a čak i ako umre na bojnom polju predmeti ostaju u njegovom vlasništvu kada ga vaskrsnete u bazi (za popriličnu novčanu nadoknadu).

Predmeti i mape

Predmete možete naći na dva načina: u prodavnicama rasutim po mapi ili u borbi sa Creepovima, neutralnim stvorenjima koja imaju dvojaku ulogu. Čuvaju prolaze i bitne lokacije na mapi kao što su rudnici i tako da sprečavaju prerane juriše, a nije moguće ni poslati radilicu do najbližeg nečuvanog rudnika i započeti izgradnju druge baze. Druga uloga Creepova je da obezbede herojima preko potrebno iskustvo za razvijanje veština, jer heroji visokog nivoa i opremljeni moćnim premetima često mogu biti moćniji od omanje armije.

Pored prodavnica u kojima možete da kupite predmete za heroje, postoje još dve vrste neutralnih građevina. U opservatorijama će vam goblini za mali honorar otkriti neistraženi deo mape, a u plaćeničkim kampovima možete regrutovati neutralne jedinice da se pridruže vašoj armiji.

Što se istraživanja mapa tiče, svesni činjenice da na Battle.Netu svi nakon nekoliko nedelja nauče sve mape napamet, dizajneri su potpuno izbacili klasični crni „shroud” tako da mapu prekriva samo sivi Fog of War, a rudnici i neutralne građevine označeni su na minimapi u upravljačkom interfejsu. Kao u Starcraftu, interfejs zauzima donju četvrtinu ekrana, pregledan je i lak za korišćenje.

Veterani prethodnih delova odmah će prepoznati stare znance, orke i Alijansu. Naravno, pretrpeli su brojne modifikacije, najviše u cilju balansiranja odnosa snaga koji je u Warcraftu II bio malo pomeren na stranu Orkova.

Ljudi

U Alijansi su radni zadaci striktno podeljeni: ljudi su odgovorni za borbu prsa u prsa, vilenjaci su glavni u odeljenju za magije, a patuljci su odgovorni za tehnologiju i eksplozive. Da bi naglasili vrednost svake jedinice, dizajneri su svakome dali jednistvenu veštinu koju može da izuči. Tako pešadinac može da zauzme defanzivni položaj u kom postaje skoro imun na napade sa distance, ali takođe postaje i gotovo nepokretan. Umesto vilenjačkih strelaca, za Alijansu se sa daljine sada bore patuljački ratnici naoružani musketama. Interesantna ljudska jedinica je parni tenk – pokretni bunker koji pruža zaštitu za četiri musketara. Žirokopter je dobio naoružanje u vidu mitraljeza, a patuljački inženjerci nisu više samoubice već opslužuju minobacače. Na kraju, neophodnu magijsku podršku pružaju vilenjačke čarobnice i sveštenici.

Heroji Alijanse su sveti Paladin koji može da digne iz mrtvih pale saborce i patuljački Kralj Planine koji udarom svog čekića u zemlju oštećuje i usporava sve neprijatelje u blizini. Arhimag koristi čarolije kojima su raspolagali njegovi prethodnici. Tu je vodeni elemental iz originalnog Warcrafta i mećava iz drugog dela.

Orkovi

U Warcraftu III se otkriva da orkovi nisu brutalni divljaci koji ruše i uništavaju sve pred sobom, već rasa koja poštuje svet duhova, ali i snagu prirode. Razlog za rat između ljudi i orkova u WC2 su bile zle sile koje su zaposele orkove i na taj način ih iskoristile za borbu protiv Alijanse. Trojka donosi još jedna novitet vezan za orkove – pored zelenih đavolana tu su i taureni (dosta liče na minotaure), koji su se udružili sa orkovima. Za razliku od ostalih jedinica, orkovi su mnogo bolji u napadu nego u odbrani, pa sa njima treba da igraju ofanzivni igrači.

Osnovna razlika između orkova nekada i sada je nedostak ogre-magova. U dvojci ste mogli da brzo napravite grupu ogremagova i krvožednošću (Bloodlust) savladate bilo koju protivničku jedinicu. To je dovelo do neizbalansiranosti Warcrafta II, pa igrači nisu birali ljude u međusobnim okršajima. Osnovne orkovske jedinice (grunt, troll) predstavljaju topovsko meso, dok su taureni razbijači. Jače jednice čine Wolf Riders (specijalnost im je imobilisanje protivnika mrežama) i Wyvern Riders koji mogu da napadnu i vazdušne i kopnene mete.

Kodo je zverka koja na sebi ima bubnjara, čiji ritam daje bonuse obližnjim jedinicama. Iako ne može da direktno napadne obične protivnike, ova živuljka može ubiti protivničkog heroja u cugu – tako što će mu odgristi glavu!

Za magiju su zaduženi Shaman (Lightning Shield i – o, radosti – Bloodlust) i Witch Doctor (priziva hidru ili imobiliše neprijatelje). Orkovski heroji su mešavina sile i magije, a većinom se oslanjaju na prirodu. Tauren Chieftain ima aure koje daju bonus brzini i izdržljivosti, a kada ga ubiju, sposoban je da ponovo oživi sa punim Healthom i svim predmetima koje je nosio. Blade Masterova ultimativna veština je Whirlwind – okreće se oko sebe i pravi oluju sečiva...

Magični heroj orkova je The Farseer koji može da otkriva nevidljive jedinice, skine Fog of War sa delova terena ili baci „lančanu munju” (Chain Lightning). Ultimativna magija mu je zemljotres koji će rascepiti zemlju pod nogama protivnika.

Tzv. Nemrtvi

Mnogim igračima biće interesantnije nove rase, undeadovi i noćni vilenjaci. Legija „Nemrtvih” je nova rasa u Warcraftu III, a neke njene predstavnike mogli smo videti u dvojci – Death Knightove koji su se borili rame uz rame sa orkovima. Lich King Ner'zhul, vođa nemrtvih, toliko je ojačao svoje armije da je odlučio da raskine savez sa orkovima i sam uništi Alijansu.

Osnovne undead jedinice su jeftine, lako se proizvode i njima se vrlo efikasno mogu izvesti početni juriši. Ako odlučite da se posvetite jačim jedinicama videćete da su undeadovi vrlo opasni borci. Jedini nedostatak su njihove radilice (Acolyte) koje ne mogu skupljati drvo, već je to prepušteno Ghoulima, osnovnim borbenim jedinicima.

Ogromni pauci su osnovne streljačke jedinice nemrtvih, a nedostatak napada na vazdušne mete nadoknađuju bacanjem mreže koje ih sputaju i spuste na zemlju, gde ih sačeka mnogo radosnih Ghoula. Od naprednih jedinica izdvajamo vazdušne jedinice gargojle, naročito opasne u jatima, kao i Abomination – snažna, velika i ružna stvorenja specijalizovana za blisku borbu.

Kao i ostale rase, i nemrtvi imaju tri klase heroja. Dead Knight je suprotnost Paladinu. Njegove magije oduzimaju zdravlje protivniku i prebacuju ga vitezu, ili kreiraju čarobne barijere od zdravlja svojih jedinica. Ultimativna magija je naravno Animate Dead koja puni zdravlje sopstvenih jedinica do maksimuma. Dark Lord koristi kandže za obračun sa neprijateljima, a od magija ističemo auru koja krade život protivnicima, prizivanje jata slepih miševa koji napadaju sve na svome putu i glavnu veštinu, teleportovanje grupe sopstvenih jedinica sa bilo kojeg mesta do njegove pozicije na mapi. Treći heroj je magični – Leach, čija ultimativna veština (Death & Decay) uništava ili oštećuje sve jedinice ili građevine.

Noćni vilenjaci

Druga nova rasa u igri su najstariji stanovnici Azerotha. Pre mnogo vekova, noćni vilenjaci su se borili sa Gorućom legijom i sada su ponovo spremni za borbu. Njihove jedinice uglavnom se oslanjaju na tajnovitost. Sve ženske jedinice noćnih vilenjaka kao strelci i lovci imaju posebnu veštinu da se stope sa senkama tako da su noću nevidljive. Kao i sve rase, i noćni vilenjaci imaju dve letačke jedinice, dvoglavu himeru koja napada samo mete na zemlji i hipogrife koji napadaju samo vazdušne mete. Ako popnete strelca na hipogrifa, dobijate jedinicu koja napada i vazdušne i kopnene protivnike.

Magijske jedinice ove rase su drijada i „druid kandže” koji može da se pretvori u medveda. Noćni vilenjaci imaju jedinstvene građevine koje donekle podsećaju na Terrane u Starcraftu, jer su pokretne. U pitanju je džinovsko drveće koje može da pomeri svoje korenje i hoda mapom. Noćni vilenjaci takođe skupljaju resurse na jedinstveni način. Njihova osnovna „građevina”, Drvo života, svojim korenjem skuplja zlato, a radilice – vispovi – skupljaju drvo bez sečenja šume.

Heroji noćnih vilenjaka su sveštenica Meseca, Čuvar luga i Lovac na demone. Sveštenica raspolaže veštinama koje poboljšavaju borbenu efektivnost svih strelaca, a Lovac na demone je moćan borac koji koristi vatrene napade, i u stanju je da se i sam pretvori u demona. Čuvar je magijski zaštitnik koji svoje saborce obavija aurom trnja kao paladin u Diablu 2, a može da iz šume u pomoć prizove treante, bića slična Tolkinovim Entovima.

Još neke novosti

Sa tehničke strane, interesantno je da je Battle.Net ladder za Warcraft III modifikovan u odnosu na aktuelni Starcraft: Brood War princip. Dok je pređašnji sistem dodeljivao ladder poene samo za pobedu nad igračem koji je bolje rangiran od vas, sada se bez obzira na rang protivnika za svaku pobedu dobijaju, a za svaki poraz gube poeni. Pored automatskog sistema za nalaženje protivnika na Battle.Netu, novost je i integracija ICQ-a i AIM-a tako da igrači sada mogu da se brže dogovore oko mečeva.

Jedna od starih boljki Battle.Neta su brojni napadi hakera bez kojih, čini se, ni beta test ne može da prođe. Već u toku prve dve nedelje testiranja u „Blizzardu” su primetili da neki od pet hiljada učesnika varaju, pa su im nalozi ukinuti.

Ako do finalne verzije „Blizzard” ispravi neke greške i poradi na optimizaciji igre, pred nama je punokrvni hit koji će premašiti sva njihova dosadašnja ostvarenja.

Aleksandar AŠKOVIĆ, Dragan KOSOVAC

 
Warcraft III
Šta mislite o ovom tekstu?
O CS turnirima – za promenu...
Fenomen besposlenosti

Beta
Iako je „Blizzard” ograničio betu na samo 5000 ljudi, vrlo brzo se na Internetu pojavila piratska kopija diska. Pred svim potencijalnim igračima našao se problem, jer se WC3 može igrati samo preko Battle.Neta. Naravno, to nije sprečilo grupu fanova da kreiraju alatku koja menja internu IP adresu „Blizzardovih” servera u bilo koji IP broj na Internetu. Odatle do servera za WC3 je mali korak i po Netu su krenuli da niču serveri za piratske bete. Ovakva praksa se, prirodno, nije svidela „Blizzardu” pa je sajt kreatora WC3 servera ubrzo ugašen (www.bnetd.org), što nije bilo dovoljno da zaustavi širenje programa. Potvrdu toga možete naći u nekoliko beogradskih igračnica, pa su igrači počeli da dolaze organizovano kao na CS.
Pored igračnica, najagilniji je bio Nedelja [NOB], koji je već podigao server na Dreniku, pa ukoliko imate betu a nemate društvo, eto solucije. Server se nalazi na 195.252.112.4, a sve potrebne fajlove možete skinuti sa ftp://ftp.drenik.net/netgames/war3. Trenutno je server u probnom radu, te se nemojte nervirati ako ne radi ili mnogo laguje. Ako sami želite da dignete server, biće vam potreban Bnetd (koji se može naći bilo gde na Netu preko npr. Googla). Imajte na umu da će vam trebati i posebna mašina za server, na kojoj se ne možete igrati.

Strategije
Za proteklih nekoliko dana igranja uspeli smo da prepoznamo nekoliko strategija koje bi mogle pomoći igračima. Ako izaberete ljude, vitezi i jahači grifina predstavljaju ubitačnu kombinaciju, a za vazdušne obračune najbolji je žirokopter. Početne juriše najbolje je sprovoditi sa orkovima ili undeadovima. Popularna strategija je upariti Tauren Chieftaina sa trolovima i onda jurišati na protivnika. Najbitnije je naglasiti da ne pomažu fiksne odbrane jer sve rase imaju opsadne mašine čiji je domet uvek veći od vaših odbrambenih struktura. Znači, uvek morate da imate neke jedinice koje će čuvati vaše tornjeve, ili zigurate... Opširnija objašnjenja možete naći na forumu za Warcraft III koje se nalazi na adresi www.sfgames.co.yu ili nekim fan sajtovima po Internetu.
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera